Nové tablety iPad od Applu jsou rozhodně pozoruhodné. Především nový model iPad Pro dostal nejvýkonnější čip, jaký umí Apple aktuálně vyrobit, a stal se tak z něj ještě mocnější nástroj pro různé kreativce, kteří vyžadují profesionální výbavu na vytváření grafiky, videa, hudby a podobně. Apple tuto schopnost předvedl v nové reklamě, která se mu však soudě podle reakcí veřejnosti moc nepovedla.
Apple dal poprvé nejnovější čip do iPadu. Pro přichází s OLED displejem |
Stejně jako nové tablety je i ona reklama technologicky zajímavá. Figuruje v ní obří lis, který postupně drtí různé každodenní nástroje sloužící k vytváření umění. Lis postupně rozmačká hudební nástroje (piano, kytaru), plechovky s barvou, počítačové monitory, herní automat, objektivy k fotoaparátům. Poté, co se zcela zavře, tak se po nadzvednutí lisu odhalí jedno zařízení, které má symbolicky vše, co bylo právě rozdrceno, nahradit: nový tablet iPad.
Apple to jistě myslel svým způsobem dobře. Ukázal, že takto malé zařízení dokáže nahradit řadu nástrojů, činí je tak dostupnějšími, přehlednějšími a nabízí umělcům větší volnost. Jenže zároveň reklama popudila veřejnost, jelikož ničení věcí, které by jinak mohly sloužit dál, nikdo nevidí rád. Především různé umělce toto pojetí reklamy popudilo, jak je nyní vidět v nesouhlasných reakcích na sociálních sítích.
„S touto reklamou se vůbec nemůžu ztotožnit. Postrádá jakýkoli respekt k uměleckým nástrojům a vysmívá se kreativním činnostem,“ zní jedna z reakcí pod videem, které zveřejnil sám ředitel Applu Tim Cook na sociální síti X. „Ničení symbolů lidské kreativity a kulturních úspěchů jako nástroj k oslovení umělců. Super,“ přidává se ironicky další.
Proti reklamě Applu se ohradila i některá známá jména. „Ničení lidských zážitků vám přináší Silicon Valley,“ poznamenal k reklamě známý herec Hugh Grant. Posměšný komentář přidal také ředitel konkurenční značky smartphonů Nothing Carl Pei.
Světová média jako například ABC News požádala Apple o komentář k této nové reklamě, nicméně reakce se nedočkala. Co je navíc zajímavé, že někdo si vzpomněl na starou reklamu od firmy LG, která prakticky totožným způsobem v roce 2008 propagovala svůj nový mobil: