Současného šampiona Sébastiena Ogiera, jenž loni seriál vyhrál podruhé, vyzve devítinásobný mistr světa Sébastien Loeb, který přitom už rallyeovou kariéru uzavřel. Nyní se věnuje závodům na okruhu a na rychlostní zkoušky si jen odskočí.
„Nepochybuji o tom, že bude konkurenceschopný. Je to zajímavá výzva,“ poznamenal Ogier, který hájí barvy německého Volkswagenu.
„Přes rok jsem nejel rallye na nejvyšší úrovni. Ale pokaždé, když jdu na start, chci ze sebe dostat to nejlepší,“ opáčil Loeb, jenž jede za mateřský Citroën.
Loebovo jméno je v motosportu synonymem pro vítězství. Přesto málokoho napadlo, že s jeho odchodem přestane Citröen vyhrávat. Ale stalo se.
Francouzská stáj loni nedokázal oslavit ani jedno světové prvenství. Proto na nejsledovanější soutěž povolala své eso.
„Je nám jasné, že jeho návratem způsobíme rozruch. Ale našim cílem je být mezi nejlepšími,“ poznamenal šéf Citroënu Yves Matton.
Loeb loni naskočil do mistrovství světa cestovních vozů WTCC. Zvykle si rychle, hned druhý start proměnil ve vítězství. Ale pak se ukázalo, že okruhové závodění je přece jen jiné. I když se stájovými kolegy Lópezem a Mullerem seriál ovládli, celkově skončil třetí. A přestože v něm pokračuje, nabídku na účast v Monte Carlu přijal okamžitě. Měl volno, protože WTCC začíná až v březnu.
„Mám rád atmosféru Rallye Monte Carlo,“ poznamenal Loeb, který si při testu musel zvykat na jiný styl jízdy. „Na normální silnici víc improvizujete než na okruhu,“ upozornil.
Dva bývalí kolegové a hlavně velcí rivalové spolu naposled bojovali na podzim 2013 v Alsasku. Loeb tehdy uzavíral svou kariéru v mistrovství světa, jenže havaroval.
Ve stejném roce, kdy obsadil jen čtyři soutěže, jel také v Monte Carlu. Ogiera porazil o minutu a 39 vteřin. Ten pak mluvil o tom, že mu to nevadí, protože jej zajímají pouze soupeři, kteří jedou celý seriál, a Loeb mezi ně nepatří.
Když Loeb končil, spousta fanoušků i odborníků věřila, že šampionát bude stejně vyrovnaný jako v předloebovských dobách. Jenže se mýlili, Ogier je stejně suverénním jako jako slavnější předchůdce. O to zajímavější bude jejich jednorázový souboj.
„Chci být rovnocenným soupeřem. Pokud budu ve hře o vítězství, tím lépe,“ uvedl Loeb.
„Čeká nás zajímavý závod,“ podotkl Ogier, který závodí v důvěrně známém prostředí. Většina testů se jede poblíž jeho rodného města Gap. „Erzety vedou kousek od mého domova, přesto nejsem pod tlakem,“ tvrdí.