"Na projektu pracujeme už rok a půl. Prakticky od té doby, kdy se začalo mluvit o tom, že se Mini vrátí do mistrovství světa," uvedl generální ředitel společnosti Invelt Jiří Jírovec, který za koupí vozu od britské společnosti Prodrive stojí.
"A od začátku jsme mysleli na to, že by s autem mohl jet Vašek. Proto jsme ho i oslovili," doplnil Jírovec, importér Mini v ČR.
Pech se s Mini představí již v sobotu na Rallye Jeseníky, v předposledním závodě MČR v jednodenních soutěžích. "Chceme zjistit, jak je auto konkurenceschopné v porovnání se soupeři. Zatím jsme ho testovali jen na tratích, které známe," řekl Pech, který doposud závodil s produkčním mitsubishi.
"Zatím jsme závodili s většími a těžšími auty, ale trend je takový, že se jezdí s menšími. Nastal čas, abychom tento krok udělali i my," řekl pětinásobný český šampion, který v letošním domácím "velkém" seriálu obsadil celkově třetí místo. A byl tak nejlépe umístěným jezdcem, který neusedal do speciálu kategorie S2000.
Menším problémem ale může být skutečnost, že vůz Mini, i když konstrukčně patří do kategorie WRC, musí být podle pravidel Mezinárodní automobilové federace "omezen" restriktorem motoru. Má tak nižší výkon.
"A na to si musíme zvyknout. Jezdí se s ním úplně jinak než se silnějším mitsubishi. Při testu jsme ale dosáhli na pro nás známé trati stejného času jako se starým autem," řekl Pech.
Čtyřiatřicetiletý Pech se se zástupci Inveltu dohodl na tříleté spolupráci. Existuje ale možnost, že v příští sezoně bude ve "velkém" mistrovství startovat opět s mitsubishi, v "malém" poté s mini. "Jasněji bude až po těch dvou sprintrallye. Teprve poté o tom budeme jednat," dodal Pech.