"Nečekali jsme, že bychom mohli už při druhém startu s Mini konkurovat WRC vozům a celý závod odjet bez jakýchkoliv technických problémů. Jsme s miníkem spokojeni, je určitě konkurenceschopnější než lancer," konstatoval Pech.
Pomalu, ale jistě se tak blíží rozluštění hádanky, s jakým vozem letos bronzová plzeňská posádka Pech s Uhlem vyjede do Mezinárodního mistrovství republiky v příští sezoně. "Teď vedeme finální jednání, vše samozřejmě záleží na financích. Definitivně se rozhodneme do týdne," tvrdí Pech.
Miník je ovladatelnější
Ten jezdil posledních šest let s Mitsubishi Lancerem EVO IX, předtím s Fordem Fokusem WRC. Případný "přestup" k subtilnějšímu Mini Cooperovi by byl tedy velkou změnou.
"S miníkem bychom měli být rychlejší než s lancerem. Je obratnější, rychlejší v zatáčkách. A může to být ještě lepší, hodně se dá ještě udělat třeba v nastavení podvozku," líčí Pech.
Ve Vsetíně narozdíl od prvního testovacího závodu v Jeseníkách závodil na suchu a mohl tak vůz vyzkoušet v jiných podmínkách. Dlouho se držel v čele pořadí, nakonec se před něj dostal o 6,4 sekundy vítězný Pavel Valoušek s Fabii WRC.
"I když víme, že z důvodu omezené sací díry neboli restriktoru na 30 mm není výkon motoru úplně dostačující, na start jsme se tentokrát daleko víc těšili. S autem se nám díky jeho výborné ovladatelnosti a ostatním jízdním vlastnostem jede oproti mitsubishi daleko líp. Na suchu jsme si mohli dovolit posunout hranici rizika a vyzkoušet i jiné varianty pneumatik. Bylo to prostě hodně povedené testování," popisuje Pech.
Navíc je naděje, že mezinárodní federace FIA nakonec povolí i pro národní šampionáty zvětšení restriktoru. Zasedat bude během několika týdnů.
Dalším závodem posádky EuroOil týmu bude na konci listopadu tradiční setkání mistrů v Sosnové u České Lípy. Představí se na něm Pech s miníkem, už jako svým novým vozem pro příští rok?