Spolupráce Johansson-ORECA už tu ovšem také jednou byla.
Roku 1991 v Le Mans pilotoval týme ORECA nasazenou Mazdu 787B. V posledních několika sezonách se Johansson snažil chytit krok i jako majitel vlastního týmu. Nejdříve v Americe nastoupil s vlastním týmem v seriálu Indy-Lights, později spolu se zámožným Američanem Jimem Matthewsem přestoupil do seriálů sportovních vozů ALMS a ELMS.
Minulý rok pak Johansson sám nasazoval vzorově připravený Audi R8 nejen v ALMS, ale také v Le Mans. Vůz představil i v rámci ELMS v Mostě. Tento závod i celkové mistrovství s přehledem vyhrál. Protože se mu pro letošní rok zatím nepodařilo najít dostatečné finanční zázemí, svůj bleďemodrý vůz zatím nenasadil a chce se v první řadě koncentrovat na svůj start v týmu ORECA.
"Vůz sice má dobrý potenciál, ale ještě stále hledáme optimální nastavení. Moc času nám již nezbývá," dodal Johansson ke svému novému vozu.
Ačkoli jezdec ani stáj zatím neoznámili, zda Švéd pojede s dallarou i jinde než v Le Mans, nabízí se možnost jeho startu 18. května v Brně při MS prototypů. ORECA svého spidera v mistrovství nasazuje a Brno by se týmu hodilo jako ideální příprava na Le Mans.
Patrick Lemarié, nejlepší kamarád Jacquese Villeneuva a testovač týmu BAR, opuští kokpit Audi R8, ve kterém jej vystřídal expilot Ferrari a Mclarenu Stefan Johansson |
Jedním z privátních týmů, které by mohly nasazovat speciály Audi R8 v roce 2003, je i stáj expilota F1 Stefana Johanssona. Švéd jej představil i loni v Mostě - na snímku sedí v kokpitu, ze kterého po vystřídání vyskakuje Patrick Lemarié. |
Svéd Stefan Johansson bude letos šéfovet své stáji v sérii CART a přitom nastoupí ke dvěma velkým závodům se spiderem Audi R8 týmu Champion. |
Loni se Stefan Johansson v Mostě radoval z výhry v European Le Mans, o víkendu byl s Johnny Herbertem třetí v American Le Mans v Trois Rivieres. |