Fakta jsou taková, že tatrovka v hodnotě deset milionů korun je po čtyřech kotrmelcích rozbitá a nepojízdná. Nejbližší vesnice je od místa nehody 300 kilometrů, k první zpevněné cestě to je asi o padesát kilomtrů blíž. Vrak je obehnán široko daleko pouštními dunami.
Přeprava vozu pomocí autojeřábu se Lopraisovi jeví jako nemožná.
"To jsou pro nás nepřekonatelné vzdálenosti," říká majitel auta. "Podle všeho je auto neopravitelné, takže bude muset v poušti zřejmě zůstat. Jenže s tím souvisejí jednání s lybijskými úřady, které si zatím nedovedu představit."
Loprais poznamenal, že hlavním problémem bude skutečnost, že afričtí úředníci mají záznam o vjezdu vozidla do země, ale o jeho opuštění území nikoli. "Budu muset zjistit, co to všechno obnáší. S něčím takovým jsem se ale nesetkal," říká Loprais.
Vůz byl jen rok starý a pro letošní Dakar navíc prošel řadou zásadních úprav. "Cena auta je okolo deseti milionů korun," vypočítává manažer.
Václav Bálek, mluvčí České pojišťovny, která je dlouholetým partnerem Karla Lopraise, uvedl, že tatrovka byla u ústavu také pojištěna. "Jedná se o pojistnou událost, kterou budeme standartně likvidovat. Zatím mám jen kusé zprávy, takže zítra budu vědět víc," řekl Bálek.
Milan Loprais dodal: "Ačkoli pro bratra a celou posádku to musel být otřesný zážitek, už teď mohu prohlásit, že se dají do stavby nového vozu a napřesrok do Dakaru nastoupí opět.: