Účastníky seriálu Le Mans Series přivítalo ve Španělsku krásné slunečné počasí, ale také téměř prázdné tribuny.
Hlavní souboj se podle očekávání odehrával mezi týmy Peugeot a Audi, které do závodů nasazují speciály s naftovými motory. Oba dva týmy mají uprostřed paddocku svůj vlastní svět.
Jejich boxy jsou na opačných koncích, co nejdále od sebe, a jsou stále pečlivě střeženy ochrankou. To aby tam náhodou nepronikl někdo nepovolaný a nebo si některý z fotografů nepořídil detailní fotografii některé části jejich vozů, do jejichž vývoje obě automobilky vkládají obrovské prostředky.
Konkurovat těmto dvěma gigantům je pro soukromé týmy téměř zcela nemožné. Český tým byl jediný, který mohl těmto dvěma favoritům alespoň trochu znepříjemnit situaci. A to se mu již od počátku dařilo.
Svoji pozici, nejrychlejšího vozu mezi benzínovými motory, potvrzovala dvojice Charouz – Mucke již v tréninku a výsledkem bylo čtvrtém místo v kvalifikaci a druhá řada na startovním roštu. Do jeho čela se postavili oba peugeoty (Lamy a Minasian) a jako třetí audi pilotované expilotem F1 McNishem.
Podobně vypadala situace i v nedělním závodě. Vybojovanou pozici si Charouz s Muckem drželi i ve vlastním závodě. Poté, co jeden z peugeotů zpomalily technické problémy, dostali se dokonce na třetí místo a to si díky vyrovnané jízdě a bezchybné práci mechaniků při zastávkách v boxech udrželi až do samého závěru.
"Je to skvělý výsledek," radoval se v cíli Jan Charouz, kterému hned po dojezdu gratuloval i David Richard, šéf týmu Prodrive, který závodní speciál zkonstruoval.
"Naším cílem bylo být nejrychlejší mezi vozy s benzinovými motory a to se nám nejen splnilo, ale dokonce jsme to překonali," usmíval se s pohárem v ruce Charouz. "Vůz fungoval skvěle a v průběhu závodu jsme až na jednu malou kolizi s pomalejším vozem neměli žádný problém."
Smůlu si naopak vybral Tomáš Enge, který společně s domácím Antoniem Garciou tvořil posádku Astonu Martin DBR9 britské stáje Modena. I jim se zpočátku dařilo a ve své třídě GT1 se po většinu času drželi na špici. Po čtyřech hodinách ale museli ze závodu odstoupit a cíl závodu tak neviděli. "Byla to smůla," komentoval odstoupení Tomáš Enge. Důvodem byla závada na palivovém systému.
Výsledek závodu rozradostnil domácí diváky. Cílem totiž jako první po téměř šesti hodinách a 215 odkroužených okruzích projel vůz Peugeot 908 Hdi-FAP posádky Nicolas Minassian s vozem a Marc Gené.
Tomu se na okruhu dostávalo velké pozornosti nejen od domácích žurnalistů, ale především od fanoušků, kteří jej v závodě mohutně povzbuzovali. Spokojeni nakonec ale byli i u Audi, protože se jim při premiéře v seriálu podařilo vybojovat druhé místo. Šampionát pokračuje dalším závodem 27. dubna na okruhu v italské Monze.
Oficiální výsledky závodu:
1. Marc Gené/Nicolas Minassian (Peugeot 908 Hdi-FAP) 5:59:30.812 hod.
2. Alexandre Premat/Mike Rockenfeller (Audi R10 TDI)
3. Stefan Mücke /Jan Charouz (Lola Aston Martin)
4. Emmanuel Collard/Jean-Christophe Boullion (Pescarolo Judd)
5. Capello Rinaldo/Allan McNish Allan (Audi R10 TDI)
6. (1. v P2) Peter Van Merksteijn/Jos Verstappen (Porsche RS Spyder)
7. Herold Primat /Christophe Tinseau (Pescarolo Judd)
8. (2. v P2) Andrea Licchi/Xaver Pompidou/Steve Zacchia (Lola Judd)
9. (3 v P2) Casper Elgaard/John Nielsen (Porsche RS Spyder)
10. Joao Barbarosa/Vanina Ickx/Martin Short (Pescarolo Judd)
...
16. (1. v GT1) Luc Alphand/Guillaume Moreau/Patrice Goueslard (Corvette C6.R)
21. (1 v GT2) Robert Bell/Gianmaria Bruni (Ferrari F430 GT)