Na stupně vítězů v pátém dílu evropského šampionátu vystoupili i čtyři jeho krajané. Nejsilnější divize byla totiž ryze českou záležitostí, za Keřkou dojeli Petr Bartoš a Václav Fejfar.
Ve slabších šestnáctistovkách skončil stříbrný Petr Turek následovaný Ladislavem Hanákem. Pouze mezi plechovými vozy divize I se trojice Čechů proti převážně ruské konkurenci neprosadila, nejlepší Josef Bartoš byl čtvrtý.
Ve Štikovské rokli, která je považována za Mekku tohoto sportu, se tentokráte sešla rekordní konkurence. Jen slabších buggin se představilo čtyřicet. "Tenhle závod prostě táhne. Lepší by to bylo, kdybychom se takhle sešli v Přerově, kde je široká trať," řekl matador tohoto sportu Jaroslav Hošek.
Nejzkušenějšímu domácímu autokrosaři se ale v Pace tentokráte nevedlo. Hned v první sobotní rozjížďce se dostal do nezaviněné kolize s Callaghanem a špatný výsledek už nedokázal napravit. Navíc mu hned první den odešel motor.
"I když jsem tu dvakrát Evropu vyhrál, Paka není moje oblíbená trať. Je ale pravda, že tentokrát se mi vůbec nedařilo," řekl Hošek, který dokonce musel startovat jen v B-finále. "To se mi nestalo snad deset let," zlobil se. Tam však předvedl vynikající výkon a skončil třetí, těsně za dodatečným postupem mezi elitu.
I tak ale byla závěrečná jízda nejsilnějších buggin pouze českou záležitostí. Nejlépe sice odstartoval Kalvoda, ale toho zastavily technické potíže. Pro prvenství si tak dojel Keřka.
"Při finále mě začala zlobit elektronika, z čehož jsem byl celý nesvůj," řekl Keřka. Ten se posunul do čela redukovaného průběžného pořadí ME před Němce Behringera.
Návrat, o jakém se mu ani nesnilo, zažil v domácím prostředí Fejfar. Před týdnem totiž v Německu vážně havaroval a o jeho startem nebylo ještě v pátek jasno. Nakonec ale dojel třetí. "Následky nehody jsem ale ještě cítil," přiznal Fejfar, kterému se ještě chvílemi motala hlava po otřesu mozku.
V šestnáctistovkách zkazil radost více než deseti tisícům fanouškům lídr průběžného pořadí Nizozemec Waldschmidt, jenž výborně odstartoval a dotírající Čechy udržel za svými zády.
"Tady to bylo jen o startu, který Waldschmidtovi šel," poukázal Turek na stav trati. K úspěchu totiž prakticky vždycky stačilo dobře odstartovat a držet se ideální stopy.
Stejný recept pomohl k dalšímu úspěchu i ruskému jezdci Araiku Šajmijevovi, který suverénně ovládl divizi I. Čest české trojice zachraňoval Josef Bartoš, který nakonec skončil těsně pod stupni vítězů.
Josef Petrik měl ve finále technické problémy a Ladislava Brožka poznamenala kolize hned po startu. Kontinentální mistrovství bude pokračovat šestým dílem 18. července v ruské Kazani.
Výsledky:
Divize III - do 4000 ccm: 1. R. Keřka (ČR/Tatra), 2. Bartoš (ČR/Ford), 3. Fejfar (ČR/VW), 4. Hinnenkamp (Něm./Audi), 5. Smrž (ČR/Tatra), 6. Horáček (ČR/Tatra), 7. Štětina (ČR/Audi), ...9. Kalvoda (ČR/Ford), 11. Hošek (ČR/Ford).
Divize IIIA - 1600 ccm: 1. Waldschmidt (Niz./BMW), 2. Turek (ČR/Škoda), 3. Hanák (ČR/VW), 4. Marty (Švýc./Suzuki), 5. Küches (Bel./Opel), 6. Korn (Něm./Büchl EB), ...9. Nosálek (ČR/Kawasaki).
Divize I - cestovní vozy: 1. A. Šajmijev (Rus./Toyota), 2. Mannichanov (Rus./Ford), 3. Zabergs (Lot./Toyota), 4. J. Bartoš (ČR/Škoda), 5. Rechmatulin (Rus./Peugeot), 6. Fatudinov (Rus./Ford), 7. Brožek (ČR/Ford), ...10. Petrik (ČR/Ford).
Průběžný stav seriálu (redukovaný počet bodů):
Divize III - do 4000 ccm: 1. R. Keřka 66, 2. Behringer (Něm./Audi) 64, 3. Hošek (ČR/Audi) 61, 4. Fejfar 54, 5. Bartoš 54, ...7. Smrž 45, 8. Štětina (ČR/Audi) 38, 9. Kalvoda (ČR/Ford) 31, 10. J. Keřka (ČR/Tatra) 30.
Divize IIIA - 1600 ccm: 1. Waldschmidt (Něm./BMW) 72, 2. Hanák 55, 3. Turek 54, ...8. Musil (ČR/Suzuki) 31, 9. Svoboda (ČR/Suzuki) 26.
Divize I - cestovní vozy: 1. A. Šajmijev 77, 2. Mannichanov 62, 3. Petrik 59, ...8. Brožek 32, 14. J. Bartoš 13.