Moc málo startujících
Řád formule 1, Concorde Agreement, a smlouvy s televizními stanicemi vyžadují jisté minimum vozů, které musí do závodů nastoupit. Pro případ případů má Mosley plán: "Smlouvy vyžadují, že na startu musí stát minimálně 16 vozů. Kdyby se stalo,
že jich bude méně, zajistíme plné pole jiným způsobem. Třeba právě formulemi 3000."
Naposledy došlo k takovémuto "smíšenému" závodu roku 1969 na Nürburgringu. Je ovšem až komické, jakým způsobem by se FIA snažila zachránit situaci. Byla to právě ona, která po léta přihlížela, jak se z F1 stává uzavřenou společností mála týmů, která je pro nováčky pro astronomní zápisné nedosažitelná.
Mosley teď vidí, že hranice 16 vozů není až tak vzdálená: Minardi a Arrows existují jen díky nadšení jediného majitele, či sponsora. Tovární týmy jako Jaguar mohou zmizet ze dne na den, když vedení jejich koncernů ztratí trpělivost...
Spořit na motorech
Mosley proto uvítal kladný postoj týmů k tématu použití pouhých dvou motorů při každém podniku 2003: "To, že jezdci, kteří zničí dva motory v tréninku musí startovat až ze zadu, přinese mnohé zajímavé postavení na startu."
Mosley protěžuje i myšlenku, povolit od roku 2005 již pouze jeden motor. Tento návrh je na první pohled jistě líbivý, ve skutečnosti je to ale vývoj motorů, a ne spotřeba agregátů při závodech samotných, který stojí milióny. A vývoji s
testováním FIA zabránit nemůže.
Další úspory vidí ve zkrácení celého podniku GP o jeden den. Páteční tréninky by tak zcela odpadly. Zde Mosley ovšem zatím potřebnou lobby nemá. Zkrácení podniků na pouhé dva dny by mohlo vést k úbytku diváků na trati...