Syn bývalého pilota formule 1 Manfreda závodí v Mistrovství Německa cestovních vozů (DTM) v týmu Colina Kollese, který je zároveň šéfem Spykeru ve F1.
Právě Kolles má v hledáčku několik bývalých jezdců Grand prix, kteří by měli dokončit rok namísto Alberse. Nejvíce se mluví o testovacím jezdci Hondy Klienovi z Rakouska a bývalém pilotu Jordanu Karthikeyanovi, který má za sebou movité indické společnosti.
Testovacímu jezdci stáje Winkelhockovi pomohl termín Nizozemcova vyhazovu - jako Němec byl pro start na Nürburgringu neopomenutelným kadidátem. Dál však může být jeho národnost naopak překážkou - v Grand prix jezdí už čtyři jeho krajani, naopak Rakušan jen jeden (Wurz ve Williamsu) a Ind žádný.
Markusovi sponzoři musejí za jeho start v F1 platit nemalou částku a Winkelhock nepředpokládá, že by našli dost peněz na dalších sedm podniků. "Snadné nebylo ani získat peníze an tento závod," řekl.
V pátek zaostával při trénincích za týmovým kolegou Sutilem o celou vteřinu a byl nejčastějším návštěvníkem štěrkových kačírků kolem dráhy.
"Ten výkon nebyl tak špatný," hájil se nováček. "Nesmíte zapomenout, že jen před týdnem jsem jel závod DTM. Byl jsem zvyklý na zcela odlišný řidičský styl. Mám výhodu, že okruh velmi dobře znám, ale auto naopak vůbec."
Winkelhock je sice oficiálním testovacím jezdcem Spykeru, ale tým s malým rozpočtem testuje minimálně, a proto se svezl jen před třemi měsíci na francouzském Paul Ricardu. V kokpitu byl pouhé dvě hodiny.
"Během pátku jsem se výrazně zlepšil. Naneštěstí jsem ve druhém tréninku moc šlapal na plyn a ze štěrku jsem se už nedostal," vysvětloval příhodu čtvrt hodiny před koncem jízd, kdy uvízl v kačírku.
"Myslím, že jsem tak půl vteřiny za Sutilem. Ten odvádí skvělou práci a Albers na něj ztrácel přibližně stejně jako já," vzpomněl Winkelhock na svého předchůdce.
Otec Winkelhocka odjel v letech 1982-1985 celkem 46 velkých cen za týmy ATS a RAM. V roce 1985 se však zabil při havárii s Kremer Porsche v Mosportu. Jeho bratr a Markusův strýc Joachim se rovněž pokoušel proniknout do formule 1, ale v roce 1989 se s autem týmu AGS sedmkrát nekvalifikoval.
"Na rodinu vůbec nemyslím. Soustředím se na svou práci a musím se oprostit od všech emocí," uvedl k tomu nováček závodního víkendu na Nürburgringu.
Markus Winkelhock. |