Proti nákaze v továrnách i dopravě
Automobilky pak z hlediska boje proti koronaviru nemyslí jen na ochranu zdravotníků v první linii a pomoc při léčbě pacientů ve vážném stavu. Pochopitelně přemýšlejí i nad tím, jak po opětovném rozjezdu výroby, ke kterému teď v některých případech už dochází, zamezit dalšímu šíření koronaviru ve svých vlastních továrnách a třeba i v kompletním logistickém řetězci.
Základní opatření budou vesměs shodná, automobilky budou svým zaměstnancům plošně při nástupech do práce měřit teplotu a drtivá většina z nich investuje výraznější prostředky do dezinfekce svých provozů. Ale jsou i další postupy, které mají automobilky v plánu. Volkswagen například po vzoru jiných automobilek začne s výrobou roušek, ty budou vznikat v jeho továrně v čínském městě Tianjin a poslouží pracovníkům skupiny po celém světě. První zásilka by měla do Německa dorazit v květnu.
U Fordu zase zkouší chytré náramky, které mají zaměstnanci na zápěstí a které se rozvibrují, když se k jinému zaměstnanci přiblíží příliš blízko. Automobilka zařízení momentálně testuje s dobrovolníky a zvažuje, zda nositelnou elektroniku nevyužije při restartu výroby ve svých amerických továrnách. I tady budou roušky či ochranné štíty u zaměstnanců samozřejmostí.
Součást koncernu VW, skupina Traton (výrobce kamionů MAN, Scania a Volkswagen) pak oznámila podporu organizace DocStop, která má ulehčit situaci řidičům kamionů a autobusů. V rámci iniciativy nazvané #Logistikhilf vznikne ve spolupráci s řadou dalších partnerů v Německu asi 150 sanitárních kabin, které budou rozmístěny po odstavných parkovištích, v logistických terminálech a na dalších místech. Sprcha a toaleta tak budou pro řidiče kamionů dostupnější než dosud.