Jedna věc byla zřejmá hned poté, co Bárta projel cílem - někde na trati musel spadnout. Na rukávu dresu mu prosvítala krev, odřené měl i pravé koleno. A v obličeji bylo znát ohromné zklamání. Tak velké, že mu ani nebylo do řeči.
„Prostě jsem spadl. Ten den je celý takový špatný,“ prohodil naštvaně s pohledem zabořeným do země. „Dál bych to nerad komentoval.“
Mluvit nechtěl ani o tom, jak k pádu došlo. „Už jsem byl rozhozený před startem... To je asi jedno,“ zakroutil hlavou, šlápl do pedálů a odjel do týmového autobusu. Na rozloučenou ještě prohlásil: „Můžu jen říct, že děkuju FSA za tento krásný den.“
Krásně sice v Utrechtu skutečně bylo, slunce celý den pálilo a teploty se držely vysoko nad třicítkou. Nebylo ale pochyb o tom, že Bárta svůj vzkaz myslel ironicky.
Proč byl jindy ochotný jezdec tentokrát tak popuzený? Co za jeho slovy hledat?
FSA je firma, která týmu Bora dodává komponenty. A tak se dá usuzovat, že Bártu potkaly technické problémy. Na trati, možná už před startem. To však popřel Enrico Poitschke, sportovní ředitel Bory.
„Nevím o tom, že by měl před startem s kolem nějaké potíže,“ říkal před týmovým autobusem chvíli po skončení etapy. „Na začátku byl Jan hodně rychlý, možná až moc v jedné zatáčce, takže spadl. Potom měl problém s řetězem a nabral ztrátu, takže výsledek pro něj není dobrý.“
Také vedení stáje pochopitelně výsledek mrzel. O to víc, že kolo zradilo i lídra týmu Dominika Nerze, který dokonce projížděl cílem s ulomenými řidítky v ruce... I tak byl v konečném pořadí před českým parťákem, ztratil o tři vteřiny méně.
Bárta měl podle Poitschkeho na to, aby bojoval o umístění v první patnáctce, možná i desítce. „Jan byl hodně motivovaný, několikrát si byl trať projet. Nevím, co bylo špatně,“ krčil rameny. „Někdy prostě máte špatný den, tohle byl jeden z nich.“
Špatný den bohužel přišel hned na začátku Tour, kdy se český cyklista mohl ukázat v oblíbené disciplíně.