Diskuze
V pražské MHD skončí provoz tramvají T6A5, poprvé vyjely před 25 lety
Děkujeme za pochopení.
K43a40r95e10l 76T97r69e88j52b25a46l
A zase obligátní sestava flákačů z DPP a pražské MHD, hrazená Prahou, co tady žvaní nesmysly od rána do noci. A stále žádné výpovědi. Zahlédl jsem, že Magistrát hodlá propouštět úředníky v rámci pocovidových úspor. Tak jen připomínám 3500 kancelářských flákačů draze placených v DPP, zdejších diskutérů. Také probrat, prosím.
Napadá mě, šarády se sedačkami, ankety cestujících, letáčky "černé huby" a "kaštani", nekonečné přestavby a repase šrotu T3 a spol., nostalgické vybavení MHD, co způsobuje nehody, nově přetírání nátěrů vozidel do šedo ruda, nové trati Václavákem... Určitě to potřebuje šikovné ruce na dílně, ale bude za tím pár kancelářských "koumesů", co takové ptákoviny v placené pracovní době vymýšlí, nakupují a vůbec se za takovou marnou a zbytečnou flákárnu nestydí.
Naposledy ten šotoušský vynález, stavebnice tramvaje dodaná pod vánoční stromeček jako Merkur, kdy si dopravní podnik tramvaj sám sestaví a zprovozní. Báječně se tím ušetří 0% nákladů za nákup nové tramvaje od výrobce. A trvá to jen o dva roky déle, než tramvaj vyjede. To pobavilo.
Kdypak dorazí covidové úspory a výpovědi i sem? Pár tramvají do šrotu, dobrý pokus, ale není to málo, Antone Pavloviči?
J15i17ř26í 91K68r47e81j96č47í47k
Jsem rád že Drda nezklamal a vyplodil jeden ze svých tradičních blábolů...
K15a48r96e16l 30T38r50e81j40b33a73l
Dobrý funus. Mohu pouštět hudbu nahlas, bouchat šampáňo a střílet rachejtle? Může mi někdo vysvětlit, jak si mnou draze placený dopravce může dovolit pořádat soukromé pietní akce v ostrém provozu za haldu šrotu? To bude vedení DPP platit ze svého?
Aspoň jsem se kvůli T6A5 začetl do historie. Kolben nakoupil americké licence PCC, aby budoucí Tatrovky konkurenční lepší výrobou potopil. Po únoru 1948 Češi americké patenty ukradli a vývoj a výrobu rozjela právě Tatra Smíchov. Po nezdarech a kolapsu tramvajové dopravy v Čs. vyjela v roce 1960 konečně použitelná T3. Klenot "východního bloku". Od roku 1960 se hledá cesta, jak tento zastaralý krám modernizovat. T6A5 je "kapitalistický pokus" o nástupce T3 z roku 1991!
Ruský bolševik ukradl českou T3 a zahájil ve Svazu úspěšnou modernizaci T3 hranatou škatulí v roce 1969. Ruská tramvaj KTM-5 se s T3 přetahuje o prvenství, které tramvaje bylo na světě vyrobeno nejvíce.
Od 70. let následovaly pokusy o hranatou škatuli i v Čs. Rusové se českých hokuspokusů báli. T6B5 určená pro Rusko se Rusku prodávala pod klamavým označením T3M, aby měli Rusové pocit nákupu osvědčených T3.
Tomu říkám úspěch českých tramvajových bolševiků, nechat si ukrást výrobu a dovolit Rusům vyrobit 15000 českých tramvají, aniž z toho Češi viděli korunu.
T6A5 je posametový pokus jak oprášit T3 z roku 1960. Záměr k pláči. Další pokus o kolaps tramvajové dopravy v Čs.
Do všeho vstoupil Siemens, který za babku českou konkurenční výrobu tramvají koupil a potopil. Tak se to dělá. Dobrá taktika.
K37a51r26e19l 89T97r14e79j40b54a86l
Co mě dostalo, vždy jsem se divil, proč po Praze jezdí dvě spřažené T3 do soupravy a vozí drahou výstroj a vzduch? Zbytečně těžký krám také poškozuje víc koleje.
Soudruzi z NDR mysleli hlavou a vyžádali si pro soupravy vlečňáky. Jezdily jen v NDR a Chorvatsku. Čekal bych, že je vlečňák lehčí a levnější. Soupravy z vlečňáků mají logiku. Proto Češi nic takového nechtěli a vlečňáky nahrazuje v Česku vypnutá tramvaj vlečená druhou tramvají.
Samozřejmě, my se inspirovali maďarskými kloubovými Ikarusy a česká hranatá plechovka pro koleje musel být také kloubová. Český vlečňák se ukrývá za harmonikou KT4 a KT8D5.
Nedostal za to nějaký český konstruktér Nobelovku? Že přišel na to, že Češi potřebují za jízdy MHD pobíhat po celé délce soupravy se výkřiky "já jsem letadlo" a proto jsou pro Prahu nakupovány výhradně průchozí tramvaje?
M57a90r78t17i40n 86K38u38l49i49š
Mně budou chybět velmi. Škoda že je nešlo nějak modernizovat. (Šly by z nich udělat Wany?) Škodovky od Martina Romana z Plzně jsou prostě z nouze ctnost, jen aby se něco koupilo. Kvalit, ergonomie a komfortu tatrovek nikdy nedosáhnou ani přibližně.
J98i64ř37í 91K98r93e56j69č28í16k
Wany by z nich udělat šlo, ale nikdo to nezaplatí...
K91a72m76i65l98a 81K78a48l77e27n16s92k28á
Není zvláštní, že vyřazují tyto byť 25 let staré a mnohé starší typy např. T3R.P z roku 1973 dosud jezdí?
M89a15r36t22i97n 62K52u12l83i33š
Z té trojek jsou ponechané jenom krabice s kompletně novým vybavením.
Jediné, co na nich zůstalo ze šedesátých let, je ten design. A toho kdyby se Praha zbavila, byl by po podobný zločin jako zbourat Národní muzeum.
T38e85o88d26o89r 14B57e19z21d47ě74k
Nepřijde ni ideální takhle brzo se zbavovat poměrně nových vozidel, když se navíc chystá výstavba řady nových tratí.
A abych nezapomněl: Cink cink, Karle Drdo (nyní zvaný Trejbal).
M64i28l12a51n 40V15o59l88e70k
Není to můj favorit, ale ta neefektivnost kapitalismu mě děsí. On si nikdo neláme hlavu, na co máme a na co ne a tak se za velmi nízké ceny odprodávají funkční vozidla a roste podíl dotací v rozpočtu DPP.
T19o11m92á66š 43Z71e65m63a19n
Škoda, měl jse je daleko raději než T3 - t T6 totiž jako stoíjcí cestující vidím ven i jinak než jen šikmo dolů a zároveň mají starší typ oken, která lze pořádně otevřít a tramvaj vyvětrat.
P18a48v47e78l 20F65r87u44m30e17r94t
S těmi okny je to právě naopak, ale jakožto stojící čumil do stropu v T3 souhlas.
A taky T6 měla krásně utěsněné dveře, takže v zimě nikde neprofukovalo.
V55á52c35l86a34v 70S66e57d91l22á22č10e46k
Na T6A5 nedám dopustit. 14T bytostně nesnáším a 15T je sice o něco lepší, ale na stání stále nepohodlná a špatně průchozí
T24o78m24á96š 46V23y47k55o82u65k56a78l
Není to trochu brzy, vyřazovat kolejové vozidlo po 25 letech?
J63i71ř30í 48K71r54e50j25č95í26k
Ano je, ale ty vozy se holt nepovedly a byly zastaralé už v době svého vzniku...
Sorry za mínus, překlik.
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Basketbalistky USK zvládly třetí finále bez problémů, titul mají na dosah
Basketbalistky USK Praha porazily doma ve třetím ligovém finále Žabiny Brno 83:61. V sérii vedou...
Létaly židle, lidé je pohřbívali. Volejbalisté Ústí ale baráž senzačně otočili
Křepčili, jako by vyhráli titul, poskakovali s fanoušky, v extázi jim nabíhaly na krku žíly....
Posílili jsme opatření, tvrdí pořadatel maratonu. Minule závodníci kolabovali
Přes osm tisíc běžců, z toho přibližně polovina ze zahraničí, a zhruba 200 milionů zisku pro českou...