Diskuze
Ropid v Praze zruší speciální linku pro vozíčkáře, ti protestují
Děkujeme za pochopení.
K82a93r94e87l 59D98r22d49a
Studuji další rady DPP. Samozřejmě, zlobiví akční vozíčkáři na eskalátorech. To je neštěstí pražské hromadné dopravy. Žádné vychování nemají.
Ale co výtahy? Minule jsem čekal na Budějovické a myslel jsem si, že připravím výtah než vozíčkář dorazí. Hloupý nápad. Výtah byl neustále v provozu. Tak jsem sledoval "zneužívače výtahu". Ona to tedy je doprava pro všechny, kde má vozíčkář a kočárek pouze přednost. Akorát, že když se výtah porouchá, absolutně nahraný je jen vozíčkář.
Na Budějovické jde navíc jen o to jedno krátké schodiště a na druhé straně je eskalátor. O to víc byl ten provoz zajímavý. Senioři se zavazadly, senioři bez zavazadel, co se ostýchali, že výtah zneužívají, ale do výtahu šli, nějaký ten kočárek, maminka s rozmazlenou dost velkou holčičkou, která nerada po schodech...
A neustále jsem zvedal to sedátko. Hloupá bariéra. Pokud je sklopené, vozíčkář vjede do výtahu jen obtížně, pokud to vůbec jde a sám tu sedačku zpravidla nezvedne. A jak váháte při vjezdu, čidla začnou zavírat dveře a ty mlátí do vozíku či přímo skřípnou vozíčkáře. Protože čidla u 100% bezbariérových výtahů v Česku nerozeznají vozík, ale pouze bleskově rychlého chodce (což není ani senior o holi).
Probůh, proč má každý potřebu to sedátko položit a nechat tak? Rozmazlená holčička si sedla, no dobře. Jede celou "jednu stanici" a lemrovitá mamka po ní neuklízí. Ale spěchající senioři si přece nesedají? Bingo! Dámy si sem ale pokládají tašky a nasupeně nechápou, proč to sedátko nemůže zůstat pořád dole a tak ho záměrně nezvedají či ho dokonce úmyslně pokládají pro kolegyně.
Se picnu. I o takové nedomyšlené konině jsou bariéry v pražské dopravě. On to sedátko někdo na něco užitečného skutečně potřebuje? Proč v těch výtazích vlastně je?
K45a17r54e56l 21D10r92d82a
Teď jsem obhlédl jak vypadá sedátko na Hájích. Když se sklopí zasahuje asi do poloviny prostoru kabiny. To vozíčkář na električáku neprojede. Kabina je ale dost dlouhá, takže asistent může jít první, zvednout sedátko a v kabině již zůstat. V malé kabině to ale takto nejde. Takže asistent vyřeší sedátko, jde ven a pak blokuje dveře a čidla, aby se stihlo nastoupit.
Má to zásadní vadu na kráse, vozíčkář je odkázán díky "sedátku" pokaždé na pomoc druhých. Sám to dát nemůže. Přitom je to vybudováno především pro něj.
K59a66r70e32l 35D55r98d64a
Nevěřím, studuji rady DPP pro bezbariérové cestování.
Byli jsme s električákem v Benátkách. Moc nedoporučuji. Za prvé jsou to laxní a arogantní Italové, kterým bezbariérové přístupy a doprava nic moc neříká. Za druhé je to tady samý kanál a můstek se schody. Takže vozík končí krasojízdu po 100 metrech od parkoviště. Mají tady ale funkční bezbariérovou MHD - lodní dopravu. Tak jsme to prubli. Přijede loďobus a před vámi zeje díra půl metru hluboká a kolem toho šplouchá voda. (Doporučuji vozíčkáře opít, aby se stále usmíval.) Kapitán ale radí ke klidu. Cestující vystoupí, loď si poposkočí a zůstane schůdeček, který se dá v pohodě přejet. Doplujete před svatého Marka, tam se můžete plácat po okolí a pak zase doplout zpět k parkovišti.
Museli jsme jenom zmlátit arogantního Itala, co navrhoval vyhodit vozíčkáře do kanálu. Protože kapitán má ve zvyku, že nástup cestujících na každé zastávce utne v nejlepším a nechá půlku zájemců stát na molu. No a tento se rozčiloval, že vozík moc překáží. Aneb "italská galantnost v dopravní špičce." A také jsem se popral o bezplatné parkoviště, neb místní kasírovač cizinců na nás zkoušel, zda jako nezaplatíme parkovné i na vozíčkářském místě. Jinak jsou Benátky vcelku na prd. Samé bariéry, jen drahé podniky a málo ochoty. (Info o této dopravě najdete pod heslem "Venezia Actv".)
Obdobně v Praze jsou problémem pražského metra na trasách A a B vagóny, které nemají vyrovnávání váhy cestujících. Pokud je ve vagónu málo cestujících, udělají pro vozíčkáře příliš vysoký schod. Napadá mě řešení, vozíčkář to musí okouknout a pak stačí když na každé své cestování přizve 100 cestujících, co nastoupí před ním jako závaží. Jak snadné.
L84a86d47i98s84l19a45v 22H95o78l62í29k
Nejde o vyrovnávání prázdné/plné soupravy. Jde o to, že se sjíždí kola a pokud jsou kola nová, vůz má podlahu lehce nad nástupištěm, jsou-li kola sjetá a těsně před výměnou, je podlaha vozu i lehce pod úrovní nástupiště.
K17a85r18e82l 54D72r32d83a
Milá iDNES, zkratka autora "bur" je předpokládám o příjmení "Buran". Do iDNES také může psát každý handicapovaný...
Udělejte si v redakci prosím školení, pojem "handicapovaný" je nadávka. Píšete o "lidech s tělesným postižením".
Osobně mám i problém s pojmem "vozíčkář". Podle mě je to pouze hovorový a slangový termín a nemá v tisku co dělat. Třeba titulek tohoto článku je pak hrůzná prasárna nejvyššího kalibru. Další text není o moc lepší.
Je to stejné jako "slabomyslní redaktoři iDNES" nebo "redaktoři iDNES s mentální retardací". Těm druhým bych dal i výplatu (protože tolik slov najednou nepoberu).
R18e43n24é 30C39v62r66k44a58l
Tak pravdou jsou dvě věci:
1. Linka by klidně mohla vozit i nepostižené - tu segregaci jsem nikdy nepochopil.
2. DP koupil pro tyto linky zbytečně obrovské busy - klidně by stačila upravená SOR standardní délky (ne midibus).
Ale na druhou stranu metro je opravdu pro vozíčkáře technicky těžko dostupné kvůli mezeře, o výtazích a plošinách často fungujících spíše na heslo ani nemluvě.
A s velkou slávou spouštěný Motol bude vozíčkářskou pastí - má pouze BOČNÍ nástupiště a je KONCOVOU stanicí. Takže při poruše jediného výtahu při jízdě z centra vozíčkář zůstane na nástupišti uvězněn po několik dní - do soupravy jedoucí do obratiště totiž NESMÍ podle SPP nastoupit!
K83a24r52e11l 36D41r11d13a
Udělá to jako my u hlavní budovy ZOO. První řidič začal poprvé v životě vymýšlet k čemu má v autobuse plošinu a proč po rozložení plandá ve vzduchu a vozíčkář na ni nemůže najet. Meditaci vzdal a bez slova rozloučení nám ujel. Zbylí řidiči v počtu asi 5 ochotných pánů pak udělali konzilium, kde hlavně kolegu pomluvili. Pak zjistili, že jejich plošiny jsou před ZOO rovněž na nic. On tady totiž někdo ochotně vytvořil bezbariérový nástupní ostrůvek, na kterém proto nelze nabrat vozíčkáře.
Našel se jeden mladý řidič, který porušil všechny předpisy a dostal pak určitě vyhazov, autobusem zacouval před vchod do ZOO a naložil nás mimo zastávku na vysokém obrubníku. Po maratónu kolem Nádraží Holešovice jsme pak ještě zůstali viset na zdejší plošině. Do té musí dozorčí pravidelně kopnout.
Když si vezmu, že veřejná doprava do ZOO je draze a pečlivě bezbariérová a nikdo pak netuší jak to celé použít... Asi jsme byli tím slavným prvním vozíčkářem, co to zkusil a málem pohořel.
Tak bych viděl, že v Motole se budou porušovat předpisy ostošet. Pokud vozíčkáře nesvezou do obratiště jako každého druhého spícího bezdomovce, tak vyhazovači a měšťáci na konečné namakají svaly a vozíčkáře vynesou po schodech. Protože poslat ho zpět by byla stejně pěkná bezohlednost.
Pro jistotu bych požadoval v Motole bezbariérové toalety přímo na nástupišti a také bufet a nouzové ubytování na náklady DPP jako na letišti. Aby zde mohl vozíčkář přečkat těch pár dní či týdnů než se výtah opraví.
Mezery v metru vadí hlavně na trasách A a B. Trasa C je na tom nejlépe. (Nějak o těch plošinách poslední dobou neslyším a řešení nikde nevidí. Jak když tato akce usnula.)
K24a26r22e65l 36D94r31d24a
Jako Pražan s vážným postižením (na hlavu) žádám také o zrušení H1. Po večerech pravidelně stepuji na náměstí Republiky, čekám na libovolný spoj a kolem si to metelí prázdné H1 a H2 a davy otrávených cestujících jsou jim pro srandu králíků. Rozhodně jsem pro slučování s běžnou linkou.
Ono to tady totiž chytře jede 21:32 a pak 21:45, 21:52, 21:55. Totální opruz. Na to, že to je zcela nepoužitelný spoj, co jezdí jen ve všední den po dvou hodinách, tak dělá všem vozíčkářům víc ostudy než užitku.
Jediné, že takový spoj může oproti běžné lince sloužit i více tělesně postiženým. Ale to by speciální dodávka pro konkrétní jízdu byla levnější a praktičtější.
Posledně jdu s vozíčkářem a řidič H1 u nás zastavil a doprošoval se, zda s ním jako nechceme jet. Aby měl aspoň 2 cestující za den. Tomu říkám MHD na úrovni!
M39i83c89h96a47l 39N68o72v42á28k
to nás čeká pěkný bordel v jízdních řádech všechno děláno na koleně
R38o81m51a26n 67P55o90l16á26č53e16k
Vozíčkáře celkem chápu... U ZOO se bude propalovat v zimním období nafta v kloubech naprosto zbytečně a tady zruší linku, která celkem minimální náklady oproti jiným...
Ale zase trochu chápu i ROPID, ale zase představa, že v Solarisu pojede vozíčkář a kočárek je pro mě taky docela zajímavá...
A85n40t48o59n17í15n 73S57v55o23b69o47d54a
V techto autobusech fakt byva skoro pokazde prazdno
M29a58r13t43i21n 68W68a13l75l21n96e43r
Já osobně je občas potkávám a pokud tam jsou dva lidé, tak si říkám "Ty bláho, dneska nějak hodně"
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Basketbalistky USK zvládly třetí finále bez problémů, titul mají na dosah
Basketbalistky USK Praha porazily doma ve třetím ligovém finále Žabiny Brno 83:61. V sérii vedou...
Létaly židle, lidé je pohřbívali. Volejbalisté Ústí ale baráž senzačně otočili
Křepčili, jako by vyhráli titul, poskakovali s fanoušky, v extázi jim nabíhaly na krku žíly....
Posílili jsme opatření, tvrdí pořadatel maratonu. Minule závodníci kolabovali
Přes osm tisíc běžců, z toho přibližně polovina ze zahraničí, a zhruba 200 milionů zisku pro českou...