„Tuto rekonstrukci jsme připravovali tak, aby se uskutečnila před rekonstrukcí Libeňského mostu a dopady na cestující v oblasti Palmovky nebyly takové,“ řekl náměstek pražského primátora Adam Schreinherr.
Tramvajová trať Ohrada – Palmovka, která poprvé přímo spojila Libeň se Žižkovem, byla zprovozněna před téměř 32 lety, 22. listopadu 1990.
Estakáda u Krejcárku je podle Schreinherra největším mostem, který má dopravní podnik ve správě. Práce zahrnují kompletní obměnu tramvajové trati včetně trakčního vedení, rekonstrukci mostu a tramvajové zastávky Krejcárek. Stavebníci přeloží optické sítě, vymění dráhové kabely a zrekonstruují osvětlení mostu.
Od 28. března musejí proto cestující počítat s výlukou na trati. Mezi Ohradou a Palmovkou bude jezdit náhradní autobusová doprava s číslem X10 a v nočním provozu s číslem X95. Ta by měla jezdit z Ohrady ulicí Pod Krejcárkem do Novovysočanské a následně po Spojovací přes Balabenku na Palmovku.
Zpět na Ohradu budou autobusy jezdit ulicí Pod Plynojemem. Upravená bude trasa tramvajových linek s číslem 1, 6, 10, 11, 13, 14, 19 a 95, uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Při opravě Barrandovského mostu mimořádně otevřou sjezd z okruhu do Libušské |
Praha bude letos rekonstruovat také jižní část Barrandovského mostu a nájezd na něj ze Strakonické ulice. Povrch komunikace budou silničáři opravovat na Hlávkově mostě, kde bude jeden jízdní pruh od začátku dubna do konce května uzavřen u tramvajové zastávky ve směru do centra.
Dopravu nyní omezuje také rekonstrukce kolejí na Rašínově nábřeží v Podskalí, která začala v únoru a potrvá do 1. dubna. V případě Libeňského mostu již byl vybraný dodavatel a práce by měly začít letos. Rekonstrukci vyžaduje také Palackého most.