Diskuse k článku

První půlka metra D by se mohla začít stavět, rozhodl dopravní podnik

Dozorčí rada potvrdila rozhodnutí představenstva pražského dopravního podniku o tom, že by mohla začít stavba první poloviny metra D v úseku Pankrác - Nové Dvory. Na této trase je potřeba vykoupit již jen některé pozemky, výstavba by tak mohla začít bez větších problémů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e79t76r 45V67a53r80g70a 3625353180270

Já jsme si myslel, že to metro D bude také pod povrchem a podle článku se zdá, že to bude povrchová tramvaj - viz:

"Zatím se však ještě nedohodli tak, aby přes tyto pozemky mohla vést linka metra." Snad pod těmito pozemky, ne? nebo to fakt bude pozemní nikoli podzemní metro?

A prosím Vás, co je to za novotvar? : " rodina Vojtů, která ovládá pozemky ve stanici Krč" odtěď se bude říkat - já ovládám svůj byt, dům pozemek? Snad vlastní (popř. užívá, když je to v nájmu), ne?

0/0
29.8.2018 18:36

T94o83m95á53š 14K22o73t87í54k 9626613153856

V tomto případě je to přesné. Různí rodinní příslušníci Vojtů mají na pozemcích menšinové podíly (většinou 1/3). Další pozemky vlastní akciovka s neprůhlednou vlastnickou strukturou. V průběhu jednání s městem vyšlo najevo, že Vojtovi pozemky fakticky ovládají, díky dohodám a jiným vztahům se zbývajícími vlastníky.

+2/0
29.8.2018 22:47

P70e22t76r 56V98a44r85g54a 3665353810230

Aha, pak tedy asi ano. Pokud to udělali takhle blokačně, tak to "ovládání" je na místě. ale pak by bylo lepší, kdyby to autor článku alespoň naznačil - neb neznaje detaily to fakt vypadá divně

0/0
29.8.2018 22:50

M54i26l80a37n 55V46o66l11e46k 5399593156249

Na to tlačí paní Krmáčová, která jde developerům (zcela nezištně) na ruku.

0/0
29.8.2018 18:21
Foto

D13a85n 52R73u83b19í14n 4693233109

Kdyby radši postavili konečně spojení z letiště. To je už mezinárodní ostuda.

+7/−4
29.8.2018 14:18

P54a23t57r49i34k 36E12g49e27r 2698710909661

V Bratislavě je to ještě horší za to se divím, že v Praze od hlavního nádraží jezdí speciální autobus AE od Českých drah. Přitom linka 119 by mohla vybranými spoji dojet až na hlavní nádraží.

0/−5
29.8.2018 15:15

T17o27m16á25š 47H84a33v82e26l 1508839411986

Nebo jiná linka, Hlavní nádraží - Letiště a klidně i Florenc - Letiště

0/0
29.8.2018 15:20

S12i91l51v72e18s84t12r 80K81a42d87e27ř75á20b36e20k 8860543415940

Hlavní nádraží - Letiště je právě ta linka AE. ;-D

+5/0
29.8.2018 15:27

R26a76d91e97k 53J74a24n31a40t40a 9975496944132

Možná pan Eger chtěl, aby linka AE byla integrována do PID (dnes je to něco jako "dálkový" spoj ČD, platí v něm tarif ČD, ale nikoliv tarif PID).

To je ovšem politický problém, město na tuto linku nechce přispívat, protože skoro vůbec neslouží Pražanům, ale především mimopražským.

0/0
2.9.2018 19:33

T47o34m28á97š 81H81a54v35e45l 1738369301186

Určitě na druhou stranu, časově to jak vlakem tak metrem o moc lepší nebude a z hlaváku to stejně nepůjde takže pokud pojedete například z Plzně vlakem tak stejně budete muset přestupovat na Masarykáč. A možná ale to by se muselo rovnou z Veleslavína, pokud by to pokračovalo déle z Motola tak by možná byl i rychlejší ten přestup na BUS na Veleslavíně. B je nemyslitelné. Ano co se týče komfortu rozhodně by koleje na letiště pomohly navíc je potřeba zrekonstruovat celou trať na Kladno. A Áčko by mohlo mít také stanici na sídlišti Řepy, ale celkově co se týče času tak z centra to bude plus mínus stejné. Navíc pochybuji že by ten vlak měl interval 4-5 minut jaký má metro i autobus z Nádraží Veleslavín na Letiště. Rozhodně to není akutní jako trasa D, trasa C opravdu odlehčit potřebuje a až bude potřeba opravit Nuselák tak se trasa D bude sakra hodit

0/0
29.8.2018 15:19
Foto

D36a65n 59R12u56b28í35n 4253333729

Mě je to jedno. Prostě vyjdu z letiště a sednu na něco co mě odveze aspoň k metru do 20–30 minut a tím nemyslím bus, kterej se drkotá přes nějaký pole a pěšinky, aby mě vyhodil na metru, který nemá ani jezdící schody. OSTUDA!

0/0
29.8.2018 17:50

P61e47t52r 32V21a61r91g44a 3175383160160

Já s Vámi souhlasím. Obávám se však, že kvůli Chalupoidě metro na letiště nikdy nepovede. Vůle Áčko rozvětvit na Veleslavíně není. A tzv. rychlodráha - resp. klasický vlak je v nedohlednu - možná ve 22. století by něco vzniknout mohlo.

"A na čo sú vojákovi eskalátory"? Turista, ktorý němá nohy už nie je ani turista. A takých tu veru nepotřebujeme. ;-D;-D

0/0
29.8.2018 18:40
Foto

M54a31r92t84i37n 44C20h43a53b57a27d67a 4765964898940

to zas bude tunel:-P kam se hrabe Open card a Blanka8-o

+3/0
29.8.2018 14:11

P31e51t51r 61V57a51r63g33a 3745393360390

To si piště. Hlavně aby nezapomněli udělat vejhybnu či depo na tom Pankráci (o propojení kolejemi s céčkem ani nesním) nebo to dopadne jako v Istanbulu (byl jsem tam před pár lety), kdy na konečné stanici se přijíždí i odjíždí z té samé koleje. Takže takt je pevně daný bez ohledu zda je špička či nikoli

0/0
29.8.2018 18:43

P65a39t49r17i90k 27E45g58e59r 2318630349201

Článek v pořadí 10001. na téma "METRO D". Je to zde Praha nejdříve postaví úsek I.D Pankrác (C) - Nové Dvory, protože přeci jen postavit úsek Pankrác (C) - Olbrachtova by byl nezajímavý. Postavit úsek Pankrác (C) - Depo Písnice bez stanic by byl také nezajímavý. Pomohlo by postavit úsek Pankrác (C) - Nové Dvory a pak II.D Pankrác (C) - Náměstí Míru (A) ať doopravdy jezdí linka D na úseku Nové Dvory - Náměstí Míru (A) a je pro cestující užitečnější. Mluví se o lehkém metru nabízející průchozí vozy. Jsem zvědavý zda neskončíme u podzemní tramvaje s vozy Škoda 15T. Myslím si, že taková bude trasa Kobylisy (C) - Čimice - Bohnice - Suchdol - Lysolaje - Nádraží Podbaba (S)

a Zoologická zahrada - Troja - Nádraží Holešovice (C).

0/−7
29.8.2018 13:45

J69o36s18e89f 34Š64v43e63c 6115486844853

To by si už měl Dojínek objednat soupravy pro to D.

Aby pak nemusel ROPID omezovat provoz na A, B a C.

+2/0
29.8.2018 13:21

P53a95t78r39i60k 61E14g83e13r 2868270779591

Při výstavbě první stanice se zjistí, že podzemní tramvaje vyjdou pro město levněji a bude je možné větvit i vést napovrch a podzem.

+1/0
29.8.2018 13:46

R79o54m45a70n 29P86o37l47á81č36e25k 5846149705

Jste zapsal dobu :D Naposledy to bylo přesně obráceně ;-D

0/0
2.9.2018 18:26

R94a12d37e10k 32J14a62n90a61t80a 9915136714152

Dodací doba železničních souprav je typicky kratší, než doba stavby trati, natož když se staví pod zemí.

0/0
2.9.2018 19:36

D84a33v30i71d 56R15y58c83h56e12t24s65k76ý 9266571950120

Hlavně to svěřte Kotasovi! Každá stanice aspoň za pětinásobek!

+12/0
29.8.2018 12:34
Foto

I45v76a98n 22V17e84s89e76l37ý 4796268624837

Pokud pojede jen na Pankrác tak moc nevyřeší, tedy krom množství autobusů od Libuše na Kačerov. Céčko je našlapané už při příjezdu na Kačerov, tam a na Budějovické se našlape ještě víc takže na Pankrác plnější než dnes na Kačerov a tam budou lidi z déčka ládovat do dveří jako v Japonsku. Když jsem jezdil z Kačerova do práce byla jistá výhoda ve vkládaných soupravách zrovna z Kačerova, ale pokud chtějí, nebo již udělali, zkrátit interval tak to možná odpadne - již nemám zkušenosti, užívám si důchodu.

+2/−3
29.8.2018 12:31

M88a37r83e64k 42Š95i13m94o22n 2574657468278

Zdánlivě sice přibydou na Pankráci lidi z D, ale ve skutečnosti nepřibydou, protože tam už dávno jezdí - prostřednictvím autobosů na Kačerov. Na druhou stranu Pankrác a okolí je samo o sobě cílem mnoha pasažérů, kteří zde mají kanceláře. Samozřejmě prodloužení metra D až do centra by pomohlo. přetížené lince C hlavně v úseku Kačerov IP - IP Pavlova. Samotná stanice IP Pavlova je na hranici únosnosti.

+6/0
29.8.2018 13:15

T79e96o17d48o84r 74B14e84z88d67ě94k 5154720258443

Jsk můžete vědět, že tam naprosto všichni už jezdí? Z vlastní zkušenosti vím, že řada z nich nyní jezdí v řadě případů autobusem na Smíchivské nádraží, o Středočeších ani nemluvě.

0/0
30.8.2018 9:07

T80o78m77á77š 66Z93e28m34a38n 3925608254985

C mezi 7-8 h. ranní není na Kačerově rozhodně nijak našlapané.

0/0
29.8.2018 23:13

L98e50o63š 51L56i70t67e20r79á29k 5419416871782

Mslím, že by společný podnik s Pentou pomohl hlavně paní Krnáčové a panu Dolínkovi. Nikdo není rád nezaměstnaný.

+9/0
29.8.2018 12:27

Najdete na iDNES.cz