Technická správa komunikací (TSK) loni koncem listopadu staveniště předala firmě Colas CZ, která zvítězila ve výběrovém řízení a která měla na starosti i demolici předchozího mostu. Teď firma musí zajistit potřebná rozhodnutí úřadů, konkrétně dopravně inženýrské rozhodnutí a dopravně-inženýrské opatření pro částečné omezení dopravy na D11.
„A také předložit realizační dokumentaci ke schválení. V minulém roce byly zahájené přípravné práce spočívající zejména v projektování a dalších činnostech potřebných pro zahájení samotné stavby,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková.
D11 je průjezdná. Úsek na Hradec Králové stál více než šedesát hodin![]() |
Na místě budoucího mostu firma postavila staveniště, zahájila sondy pro ověření polohy a trasy inženýrských sítí a provedla inženýrsko-geologický průzkum. Vykonala i přípravné práce pro terénní úpravy, dále řeší ukotvení opěrné zdi podél D11.
Složitá demolice
Demolice mostu začala na konci předloňského července. Původně měly být práce hotové v noci na neděli 25. července, ale kvůli neočekávaným potížím se uzavírka D11 prodlužovala a na místě se tvořily dlouhé kolony.
Práce nejdříve zkomplikovalo to, že stavbaři v konstrukci našli kabel, který nebyl evidován v dokumentaci a který byl pod proudem. Následně demolici ztížilo také velké množství výztuže, která rovněž nebyla zanesená v dokumentaci a o které dělníci nevěděli.
Komplikovaná demolice na D11: Není jasné, kdy se dálnice u Prahy otevře![]() |
Zdržení kritizoval tehdejší ministr dopravy Karel Havlíček. „Uzavírka na D11 musí co nejrychleji skončit a viník tohoto již déle než 24 hodin trvajícího zpoždění na jedné z dopravních tepen republiky by měl nést odpovědnost,“ uvedl ministr.
Také řekl, že ministerstvo dopravy podá podnět k zahájení řízení o finančním potrestání viníka. Za dopravní komplikace způsobené demolicí se řidičům dále omlouval primátor Zdeněk Hřib (Piráti).