Vedle velkého množství výztuže, která se neshodovala s původní projektovou dokumentací, komplikoval práci kabel vysokého napětí. Dělníci ho objevili v nosné konstrukci, také nebyl zanesený v žádné dokumentaci a byl pod proudem. Dálnice tak byla místo plánovaných 16 hodin uzavřena ve směru na Prahu zhruba 48 hodin a ve směru na Hradec Králové více než 60 hodin.
Pražská energetika (PRE) v souvislosti s kabelem nalezeným v mostní konstrukci dnes ČTK sdělila, že práce energetiků kolem uvedeného kabelu ale trvaly maximálně hodinu. Mluvčí PRE Petr Holubec současně upřesnil, že nešlo o kabel vysokého napětí, ale historický propojovací kabel o napětí jednoho kilovoltu, což je hladina nízkého napětí.
„Kabel v těchto místech byl před stavbou dálnice před více než 40 lety a při její stavbě byl pravděpodobně z důvodu ulehčení práce uložen a zakryt v mostní konstrukci místo toho, aby byl pod dálnicí. O této změně tehdejší stavbaři dálnice a mostu nikoho neinformovali, proto není zakreslen ani v historických papírových podkladech, ani v digitálních mapách,“ uvedl mluvčí PRE a doplnil, že poruchová služba PRE vyslala četu energetiků na místo ihned po oznámení nálezu elektrického kabelu krátce po půlnoci na neděli.
Energetici podle Holubce zajistili vypnutí kabelu a v 1:25 předali místo dělníkům k demolic
Zdržení kritizoval v pondělí ministr dopravy Karel Havlíček. „Uzavírka na D11 musí co nejrychleji skončit a viník tohoto již déle než 24 hodin trvajícího zpoždění na jedné z dopravních tepen republiky by měl nést odpovědnost,“ uvedl ministr. Ministerstvo dopravy dá podle něj podnět k zahájení řízení o finančním potrestání viníka.
Investorem a stavebníkem je TSK Praha. V rozhodnutí o povolení uzavírky je označena za osobu odpovědnou za provedení stavebních prací společnost COLAS CZ a.s., uvedlo ministerstvo.
D11 u Prahy úplně otevřou až v úterý, ministerstvo hledá viníka zdržení |
TSK se ke zdržení zatím nechce vyjadřovat. „Vedení společnosti nechá vypracovat kompletní zprávu, která bude obsahovat jak přípravu demolice, tak samotné demoliční práce a jejich provedení, a kompletní postup povolovacích procesů,“ sdělila mluvčí TSK Barbora Lišková. Teprve poté se správa k případu vyjádří.
Uzavření dálnice D11 komplikovalo dopravu na východě Prahy. Na objížďkách se místy tvořily kolony, příměstské autobusy nabíraly podle informací Pražské integrované dopravy až hodinová zpoždění.