Monolitická stropní deska má rozlohu asi 4 tisíce metrů čtverečních a rozkládá se pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici.
Nosníky a samotnou desku je nutné vyměnit kvůli korozi. Práce začnou v prostoru nynějšího parkoviště v ulici Na Florenci, kde se stropní deska většinou nachází nad neveřejnými prostory metra.
Dělníci budou muset rovněž přeložit inženýrské sítě nebo pro ně vybudovat provizorní konstrukce. Samotné uvolňování a odřezávání nosníků přijde na řadu začátkem května.
Stanice Florenc byla pod tehdejším názvem Sokolovská zprovozněna už v roce 1974. Opravovat se tedy bude i vestibul stanice a vzniknou nové eskalátory na autobusové nádraží Florenc. Restaurátoři opraví také mozaiku Bitva o Sokolovo, která je umístěna ve vestibulu.
„Práce v první fázi až do 21. května 2022 nebudou mít na cestující v metru žádné dopady. První víkendovou výluku kvůli vyzvedávání původních nosníků plánujeme na sobotu a neděli 21. a 22. května, druhou pak na červnový víkend,“ řekl generální ředitel dopravního podniku (DPP) Petr Witowski.
Praha Sobě představila plán na výstavbu okružní linky metra s 23 stanicemi |
V letošním roce se uskuteční celkem šest víkendových výluk, v příštím roce metro nepojede osm víkendů. Konkrétní termíny bude DPP upřesňovat, záležet bude totiž také na počasí. „Nemůžeme mít v nepříznivém počasí stanici z povrchu otevřenou,“ uvedl Witowski.
Metro nebude jezdit pouze o víkendech. Při výlukách budou muset cestující využít náhradní tramvajovou dopravu, která pojede z obnovené tratě a nové zastávky v Opletalově ulici přes Masarykovo nádraží, Těšnov a Vltavskou k Výstavišti.
Mezi Vltavskou a Nádražím Holešovice a Hlavní nádraží a I. P. Pavlova bude metro jezdit kyvadlově.