Diskuze
V Letňanech vyrostou tisíce bytů, už teď je přitom čtvrť zahlcena auty
Děkujeme za pochopení.
J98a82n 40D82l42o48u27h72ý
V Praze chybí základní komunikační systém (dříve tzv. ZAKOS). Bez toho se Praha neuvolní.
J12a59n 98F97i69a41l42a
Z Čakovic je to do centra 23 minut vlakem. Teď sice kvůli rekonstrukci tratě moc nejezdí, ale za pár měsíců to zas bude nejrychlejší spoj.
M13i27c85h29a76e12l90a 83P43l26a25n56á
Je to jednokolejka a grafikon dělala nějaká lama. Z Čakovic na Masaryčku chytnu klidně 20 minut zpoždění. A bavíme-li se o Letňanech, tak si do IDOSu zadejte, jak dlouho to do Čakovic trvá.
P25e41t31r 67N74ě94m42e14c85k59ý
To samé bude v Radlická na Praha 5!
Staví se jak o život a silnička je tu jen jedna. Radlická radiála je v nedohlednu! Jak může město dovolit výstavbu a zapříčinit tak úplné ucpání této komunikace do centra a ven z města? Kdo to schválil?
P69e49t70r 27Š16k26o59d89a
Oni si myslí, že budou všichni jezdit MHD. Ostatně kroky Magistrátu ve smyslu stupňujícího se omezování (dalo by se napsat i jiné slovo) IAD k tomu již řadu let směřují.
M46a57r59t94i74n 33R52u61z82i91c72k38a
Tak zacnete stavet jako driv prujezdnou mestskou zastavbu a ne jen klikatici se cesticky do garazi a oplocene bytovky... Pak se veskera doprava slejza na existujicich komunikacich...
Neplati to jen pro komunikace silnicni, ale take infrastrukturu MHD, tu take pak na spouste mist nelze resit jinak nez mikrobusy na uzkych cestach...
Mesto ma moznost regulovat vystavbu i timto smerem, ze navrhne sit komunikaci ve vystavbe navrhne trasu MHD...
Nevim, proc by nemohla vzniknout dalsi komunikace mezi Kosteleckou a Tupolevovou o parametrech 2 jizdni pruhy + MHD. Svou roli take hraje nedostatek parkovacich mist P+R, ktere existuje pouze v Letnanech u metra a zanedbana zel. trat bez navaznosti, P+R v Letnanech je paradoxne mimo MO i D0...
J62i13ř32í 78S25o74l45d67á65t
Možná by pomohlo kdyby na této (severní straně) Prahy byla nějaká záchytná parkoviště s napojením na MHD - kromě Letňan u metra není nic ! A další věc - stále chybí okruh kolem Prahy , ten z těchto lokalit určitě také odvedl část provozu.
R14u36d94o59l52f 90H50r73a90z42d74í53r15a
Kde jinde by se mělo stavět než v oblastech typu letiště Letňany? Prostě se k tomu musí vybudovat odpovídající infrastruktura.
J43i98ř37í 13S59o62l57d40á80t
A nemůže být třeba jeden z důvodů kolapsů dopravy to že pražská cyklomafie dělá ze čtyřproudových komunikací dvouproudové a na ty ještě nacpe cyklostezky a různé ostrůvky a zpomalováky (ale to se týká celé Prahy).
P30e39t65r 86Č10e78r65m77á77k
Člověk se musí smát když čte myšlenkové pochody místostarostky a některá další vyjádření...
1)"Právě kruhové objezdy přitom mohou být jedním z opatření, která pomohou zvýšit kapacitu silniční sítě. Křižovatkami díky nim auta projíždějí rychleji, provoz je plynulejší."
Tento předpoklad platí pouze tam, kde je vyrovnaný dopravní tok z jednotlivých ramen, jinak je to naopak zpomalující prvek (a je takto dnes hojně používán).
2)„Problém u nás je, že když potřebujeme rozšiřovat komunikace, tak to většinou končí na mrtvém bodě, protože potřebujeme souhlas developerů, oni po nás zase chtějí souhlas s výstavbou,“
To není problém ale naopak dobrá pozice kdy se dá vyjednat co je výhodné - pochopitelně pro obě strany.
3)"Schválení osmnácté městské části by za normálních okolností pro developerské projekty potřebné nebylo, ale v tomto konkrétním případě jeho nutnost odhlasovali pražští zastupitelé."
Nesmysl, investor potřebuje plnit pouze to co mu ukládá legislativa, a to co potřebuje případně navíc vyjedná s radnicí viz. bod 2., ale magistrátní zastupitelé nemohou nic podobného odhlasovat.
4)Dopravní problém je především na straně povrchových komunikací, vyjádření že se řeší metro je sice fajn, ale zcela nesouvisející, auta metrem nepojedou.
R77a47d34e95k 64J63a22n18a97t87a
4) auta metrem nepojedou, ale ta auta nejezdí sama od sebe, ale vozí lidi (tedy přesněji jen jednoho člověka, to je nejčastější obsazenost auta v Praze). A lidi metrem jet mohou.
R79a86d71e84k 15J18a29n32a95t35a
"V MHD už máme odsouhlasenou novou tramvajovou trať z Ďáblic přes Letňany do Čakovic."
____
Tramvaj pomůže nahradit jen pár lokálních cest.
Ale většinu cestujících pohybujících se po Praze tvoří lidi jedoucí do (širšího) centra a zpět. A ti určitě nepojedou tramvají na Ládví a pak metrem C, protože to je děsně dlouhé. A i to samotné metro C je problematické, protože díky závleku přes Prosek a Kobylisy to trvá do centra dlouho. Už komunisti si toto uvědomovali a proto měla podle jejich plánů severní konec D vést na Žižkov, Libeň, Vysočany a Letňany. Ale v současném územním plánu toto není a Déčko končí na Náměstí republiky.
Taky by se dala pro rychlou dopravu do centra z této oblasti použít VRT Praha-Ústí. Ta má vést tunelem z Balabenky a v oblasti u Globusu má vyústit na povrch a tam by mohla být stanice a kromě vysokorychlostích vlaků by se na trať vešel i nějaký S-Bahn, protože ta VRT zase nebude tolik vytížená, aby se na trať nevešel.
P69a97v76e71l 39S70l12a19d66o14v64n42í59k
Pražské metro vede z velké části už podle plánů někdy z roku 1935, kdy ještě komunisti byli "takhle maličký". Podle jejich naštěstí nedokončených a nerealizovaných komunistických plánů mělo metro C uhnout do Bohnic a pak teprve pokračovat na Prosek atd. Jediným zjevným nesmyslem při plánování metra zatím bylo odklonění metra A k motolské nemocnici.
P33e44t26r 76S56z80c55z35y97p56k57a53-59D77e79n55k
Praha se rozvíjí. V každé metropoli kde je dobře placená práce a kde jsou velké nadnárodní korporace dochází k přílivu obyvatel. Tak to prostě je..
V Krakově kde bydlím, a který je zároveň druhým největším městem v Polsku, žije oficiálně 800 tisíc obyvatel. Poptávka po bytech je zde obrovská. Teď je na stole plán "nového města " kde má bydlet až 100 tisíc obyvatel. Součástí mají být mrakodrapy a obrovský park. Ve Varšavě se také staví neuvěřitelně! V Praze zásadně chybí využít brownfieldy. Proto má třeba Varšava už skoro 1,9 milionu obyvatel, a Praha "jen" 1,33 mil. Přitom rozlohou jsou si tato města podobná. Jasně z urbanistického hlediska se tato města nedají srovnávat, ale co se týče nových projektů (které opravdu stojí a nejsou jen na papíře) tak tady Varšava jasně vítězí na celé čáře.
P69a51v18e78l 69S61l66a92d60o12v50n92í33k
O varšavské brownfieldy se postaral Hitler bombardováním a následně 40 let komunismu. V Praze bylo bombardování spíše jen omylem a proto je z velké části stále zastavěná. Navíc Praha leží na mnoha kopcích a Varšava je rovina... V Praze tak vyrůstají browenfieldy jen na místě bývalých průmyslových závodů nebo v polích dříve daleko za městem. Srovnáváte nesrovnatelné.
Ostuda českého fotbalu. Pohár končil bitkou fanoušků, zasáhli těžkooděnci
Místo vítězného křepčení s pohárem hromadná bitka fanoušků. Ostuda, ze které se bude český fotbal...
Vychytávka jako z Jamese Bonda. Řidič za jízdy měnil na autě poznávací značky
Pražští policisté si na začátku května všimli vozu, které nemělo odpovídající poznávací značku a...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Divácký rekord? Pro Česko není velkou výzvou, spíš by MS mělo hostit častěji
Asi žádné jiné číslo se při fanouškovských náletech na hokejovém mistrovství světa neřeší víc. 741...
Plzeň - Sparta 1:2, k titulu i pohár. Finále rozhodl v nastavení Birmančevič
Sparťanští fotbalisté po pěti dnech slaví další trofej. Po zisku titulu zvítězili ve finále...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Škody za 100 milionů. CityElefant je po srážce s lokomotivou v Praze poničený
Na pražském hlavním nádraží se v pátek dopoledne střetl osobní vlak s posunovací lokomotivou....
Mizerný start, vítězný cíl. Nymburk je krok od korunovace, Ústí se „rozplizlo“
Basketbalový kolos Nymburk se po nedělním ústeckém direktu postavil na nohy, i když ztuha. Ve...
D4 uzavřel náraz auta do stromu. Pro těžce zraněné dítě přiletěl vrtulník
Dálnici D4 na Příbramsku dnes v podvečer uzavřela nehoda osobního auta, které vyjelo mimo vozovku a...
Hokejová výhra se týká nás všech, na chvíli se něco změní, říká psycholog Suchý
Jak metropole prožívá výhru mistrovství světa v hokeji? Prospěje radost psychice jednotlivců? Proč...
Praha a Středočeský kraj chtějí kapacitnější vlaky, vypíšou společný tendr
Středočeský kraj s Prahou společně vypíší tendr pro železničního dopravce. Cílem je, aby v roce...