Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

V Letňanech vyrostou tisíce bytů, už teď je přitom čtvrť zahlcena auty

Letňany, Kbely, Čakovice a okolí čeká masivní výstavba. Již nyní jsou v této oblasti problémy s nedostatečnou infrastrukturou, místní obyvatelé si tak nedovedou představit, že by v území mohlo žít dalších až 50 tisíc lidí. Starostové z okolí se obávají dopravního kolapsu, proto už začali koordinovat své kroky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

J98a82n 40D82l42o48u27h72ý

2. 11. 2022 15:14

V Praze chybí základní komunikační systém (dříve tzv. ZAKOS). Bez toho se Praha neuvolní.

1 0
možnosti
Foto

J12a59n 98F97i69a41l42a

1. 11. 2022 19:58

Z Čakovic je to do centra 23 minut vlakem. Teď sice kvůli rekonstrukci tratě moc nejezdí, ale za pár měsíců to zas bude nejrychlejší spoj.

0 0
možnosti
MP

Je to jednokolejka a grafikon dělala nějaká lama. Z Čakovic na Masaryčku chytnu klidně 20 minut zpoždění. A bavíme-li se o Letňanech, tak si do IDOSu zadejte, jak dlouho to do Čakovic trvá.

0 0
možnosti
PN

To samé bude v Radlická na Praha 5!

Staví se jak o život a silnička je tu jen jedna. Radlická radiála je v nedohlednu! Jak může město dovolit výstavbu a zapříčinit tak úplné ucpání této komunikace do centra a ven z města? Kdo to schválil?

0 0
možnosti

P69e49t70r 27Š16k26o59d89a

1. 11. 2022 9:07

Oni si myslí, že budou všichni jezdit MHD. Ostatně kroky Magistrátu ve smyslu stupňujícího se omezování (dalo by se napsat i jiné slovo) IAD k tomu již řadu let směřují.

0 0
možnosti
MR

Tak zacnete stavet jako driv prujezdnou mestskou zastavbu a ne jen klikatici se cesticky do garazi a oplocene bytovky... Pak se veskera doprava slejza na existujicich komunikacich...

Neplati to jen pro komunikace silnicni, ale take infrastrukturu MHD, tu take pak na spouste mist nelze resit jinak nez mikrobusy na uzkych cestach...

Mesto ma moznost regulovat vystavbu i timto smerem, ze navrhne sit komunikaci ve vystavbe navrhne trasu MHD...

Nevim, proc by nemohla vzniknout dalsi komunikace mezi Kosteleckou a Tupolevovou o parametrech 2 jizdni pruhy + MHD. Svou roli take hraje nedostatek parkovacich mist P+R, ktere existuje pouze v Letnanech u metra a zanedbana zel. trat bez navaznosti, P+R v Letnanech je paradoxne mimo MO i D0...

3 0
možnosti
JS

Možná by pomohlo kdyby na této (severní straně) Prahy byla nějaká záchytná parkoviště s napojením na MHD - kromě Letňan u metra není nic ! A další věc - stále chybí okruh kolem Prahy , ten z těchto lokalit určitě také odvedl část provozu.

1 0
možnosti
RH

Kde jinde by se mělo stavět než v oblastech typu letiště Letňany? Prostě se k tomu musí vybudovat odpovídající infrastruktura.

4 0
možnosti
JS

A nemůže být třeba jeden z důvodů kolapsů dopravy to že pražská cyklomafie dělá ze čtyřproudových komunikací dvouproudové a na ty ještě nacpe cyklostezky a různé ostrůvky a zpomalováky (ale to se týká celé Prahy).

7 5
možnosti
Foto

J40a68n 89F53i24a77l44a

1. 11. 2022 19:45

Kapacitu komunikace limitují křižovatky.

0 0
možnosti

P30e39t65r 86Č10e78r65m77á77k

31. 10. 2022 11:36

Člověk se musí smát když čte myšlenkové pochody místostarostky a některá další vyjádření...

1)"Právě kruhové objezdy přitom mohou být jedním z opatření, která pomohou zvýšit kapacitu silniční sítě. Křižovatkami díky nim auta projíždějí rychleji, provoz je plynulejší."

Tento předpoklad platí pouze tam, kde je vyrovnaný dopravní tok z jednotlivých ramen, jinak je to naopak zpomalující prvek (a je takto dnes hojně používán).

2)„Problém u nás je, že když potřebujeme rozšiřovat komunikace, tak to většinou končí na mrtvém bodě, protože potřebujeme souhlas developerů, oni po nás zase chtějí souhlas s výstavbou,“

To není problém ale naopak dobrá pozice kdy se dá vyjednat co je výhodné - pochopitelně pro obě strany.

3)"Schválení osmnácté městské části by za normálních okolností pro developerské projekty potřebné nebylo, ale v tomto konkrétním případě jeho nutnost odhlasovali pražští zastupitelé."

Nesmysl, investor potřebuje plnit pouze to co mu ukládá legislativa, a to co potřebuje případně navíc vyjedná s radnicí viz. bod 2., ale magistrátní zastupitelé nemohou nic podobného odhlasovat.

4)Dopravní problém je především na straně povrchových komunikací, vyjádření že se řeší metro je sice fajn, ale zcela nesouvisející, auta metrem nepojedou.

2 0
možnosti
RJ

4) auta metrem nepojedou, ale ta auta nejezdí sama od sebe, ale vozí lidi (tedy přesněji jen jednoho člověka, to je nejčastější obsazenost auta v Praze). A lidi metrem jet mohou.

0 0
možnosti
RJ

"V MHD už máme odsouhlasenou novou tramvajovou trať z Ďáblic přes Letňany do Čakovic."

____

Tramvaj pomůže nahradit jen pár lokálních cest.

Ale většinu cestujících pohybujících se po Praze tvoří lidi jedoucí do (širšího) centra a zpět. A ti určitě nepojedou tramvají na Ládví a pak metrem C, protože to je děsně dlouhé. A i to samotné metro C je problematické, protože díky závleku přes Prosek a Kobylisy to trvá do centra dlouho. Už komunisti si toto uvědomovali a proto měla podle jejich plánů severní konec D vést na Žižkov, Libeň, Vysočany a Letňany. Ale v současném územním plánu toto není a Déčko končí na Náměstí republiky.

Taky by se dala pro rychlou dopravu do centra z této oblasti použít VRT Praha-Ústí. Ta má vést tunelem z Balabenky a v oblasti u Globusu má vyústit na povrch a tam by mohla být stanice a kromě vysokorychlostích vlaků by se na trať vešel i nějaký S-Bahn, protože ta VRT zase nebude tolik vytížená, aby se na trať nevešel.

0 0
možnosti
PS

Pražské metro vede z velké části už podle plánů někdy z roku 1935, kdy ještě komunisti byli "takhle maličký". Podle jejich naštěstí nedokončených a nerealizovaných komunistických plánů mělo metro C uhnout do Bohnic a pak teprve pokračovat na Prosek atd. Jediným zjevným nesmyslem při plánování metra zatím bylo odklonění metra A k motolské nemocnici.

0 0
možnosti
PS

Praha se rozvíjí. V každé metropoli kde je dobře placená práce a kde jsou velké nadnárodní korporace dochází k přílivu obyvatel. Tak to prostě je..

V Krakově kde bydlím, a který je zároveň druhým největším městem v Polsku, žije oficiálně 800 tisíc obyvatel. Poptávka po bytech je zde obrovská. Teď je na stole plán "nového města " kde má bydlet až 100 tisíc obyvatel. Součástí mají být mrakodrapy a obrovský park. Ve Varšavě se také staví neuvěřitelně! V Praze zásadně chybí využít brownfieldy. Proto má třeba Varšava už skoro 1,9 milionu obyvatel, a Praha "jen" 1,33 mil. Přitom rozlohou jsou si tato města podobná. Jasně z urbanistického hlediska se tato města nedají srovnávat, ale co se týče nových projektů (které opravdu stojí a nejsou jen na papíře) tak tady Varšava jasně vítězí na celé čáře.

1 1
možnosti
PS

O varšavské brownfieldy se postaral Hitler bombardováním a následně 40 let komunismu. V Praze bylo bombardování spíše jen omylem a proto je z velké části stále zastavěná. Navíc Praha leží na mnoha kopcích a Varšava je rovina... V Praze tak vyrůstají browenfieldy jen na místě bývalých průmyslových závodů nebo v polích dříve daleko za městem. Srovnáváte nesrovnatelné.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Ostuda českého fotbalu. Pohár končil bitkou fanoušků, zasáhli těžkooděnci

22. května 2024  20:41,  aktualizováno  22:54

Místo vítězného křepčení s pohárem hromadná bitka fanoušků. Ostuda, ze které se bude český fotbal...

Vychytávka jako z Jamese Bonda. Řidič za jízdy měnil na autě poznávací značky

22. května 2024  14:23

Pražští policisté si na začátku května všimli vozu, které nemělo odpovídající poznávací značku a...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Divácký rekord? Pro Česko není velkou výzvou, spíš by MS mělo hostit častěji

20. května 2024  6:29

Asi žádné jiné číslo se při fanouškovských náletech na hokejovém mistrovství světa neřeší víc. 741...

Plzeň - Sparta 1:2, k titulu i pohár. Finále rozhodl v nastavení Birmančevič

22. května 2024  17:14,  aktualizováno  20:03

Sparťanští fotbalisté po pěti dnech slaví další trofej. Po zisku titulu zvítězili ve finále...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škody za 100 milionů. CityElefant je po srážce s lokomotivou v Praze poničený

24. května 2024  12:28,  aktualizováno  16:21

Na pražském hlavním nádraží se v pátek dopoledne střetl osobní vlak s posunovací lokomotivou....

Mizerný start, vítězný cíl. Nymburk je krok od korunovace, Ústí se „rozplizlo“

27. května 2024  20:17,  aktualizováno  20:57

Basketbalový kolos Nymburk se po nedělním ústeckém direktu postavil na nohy, i když ztuha. Ve...

D4 uzavřel náraz auta do stromu. Pro těžce zraněné dítě přiletěl vrtulník

27. května 2024  18:07,  aktualizováno  18:57

Dálnici D4 na Příbramsku dnes v podvečer uzavřela nehoda osobního auta, které vyjelo mimo vozovku a...

Hokejová výhra se týká nás všech, na chvíli se něco změní, říká psycholog Suchý

27. května 2024  18:36

Jak metropole prožívá výhru mistrovství světa v hokeji? Prospěje radost psychice jednotlivců? Proč...

Praha a Středočeský kraj chtějí kapacitnější vlaky, vypíšou společný tendr

27. května 2024  16:36

Středočeský kraj s Prahou společně vypíší tendr pro železničního dopravce. Cílem je, aby v roce...