„Linky P4 a P5 přebírají základní funkci za chybějící severní napojení Císařské louky (lidově zvané Cinda) na oba břehy Vltavy po původním přívozu P5,“ informovala Pražská integrovaná doprava (PID) na svém Facebooku.
Díky koronavirové krizi je výraznější rekreační charakter přepravy, kterou navíc oslabila absence pravidelných zahraničních zákazníků z autokempů na ostrově z minulých let.
„Změna konceptu „cindových“ přívozů, kdy je levobřežní přístaviště trvale přemístěno ze smíchovské náplavky na přístaviště Kotevní a pro přehlednost jsou dvě větve označeny jako samostatné linky, reaguje na skutečnost, kdy spojení obou náplavek je v základu zajištěno nedávno zrekonstruovanými pěšími lávkami výtoňského železničního mostu,“ uvedla PID.
V minulých letech podle ní často docházelo k situacím, kdy bylo velmi obtížné pokrýt vysokou poptávku po spojení, i když nejčastěji šlo o spojení mezi náplavkami, a nikoliv ve vztahu k ostrovu Císařská louka. I z toho důvodu byl v minulosti provoz postupně posilován zkracováním intervalů, druhým plavidlem nebo vloženými plavbami. Poptávku se však i tak nedařilo pokaždé kvalitně uspokojit.
Pražskou MHD by mohly posílit lodní linky, město nechá zpracovat studii |
„Přívozy P4 a P5 usnadňují cestu na Císařskou louku a tím i k nezvyklému malebnému výhledu na Vyšehradskou skálu, levobřežním cyklistům pak mezi Lihovarem a železničním mostem nabízejí cestou přes Císařskou louku alternativu za aktuálně uzavřený úsek Nádražní ulice a automobilovou dopravou silně využívanou Strakonickou ulici,“ doplnila PID.
Odjezdy spojů obou linek se střídají tak, že z Císařské louky přívoz odplouvá každých patnáct minut. Při zvýšené poptávce může být zajištěný posilový spoj.