Objízdná trasa vede ulicemi Spořilovská, 5.května a Brněnská, kterými se řidiči snadno dostanou na dálnici D1.
Značení si však mnozí motoristé nevšimnou, jedou dál k uzavřené rampě, kde se frézuje vozovka, a pak sjíždějí z Jižní spojky na Krč. Tam ale není kapacita komunikace dostatečná a ve špičkách se tvoří kolony, které v uplynulých dnech natočil reportér iDNES.cz.
Někteří řidiči také pokračují dále po Jižní spojce k Barrandovskému mostu a poté hledají jinou trasu.
Podle mluvčí pražské Technické správy komunikací (TSK) Barbory Liškové však kvůli opravám nedochází k zásadním komplikacím. „Oproti jiným stavbám není situace nijak výjimečná,“ uvedla s tím, že se běžně stává, že někteří řidiči značení objížďky přehlédnou, a pokračují tak jinou než doporučenou cestou.
TSK také prověřila značení objízdné trasy, které je podle ní v pořádku. „Odpovídá stanovení vydanému příslušným silničním správním úřadem, který jej vydal v souladu se zákonem,“ doplnila Lišková. Dodala také, že následující fáze oprav již budou pro řidiče méně komplikované.
Co se týče zpomalení dopravy, sdělila Lišková, že podle TSK rekonstrukce rampy nijak neprodlužuje dojezdovou dobu oproti obvyklému stavu.
Policisté uvedli, že práce na silnici mají na dopravu v okolní jen mírný dopad. „Vnímáme v místě kolony v ranní a odpolední dopravní špičce. V souvislosti s opravou však neregistrujeme nárůst počtu nehod,“ řekl policejní mluvčí Jan Rybanský.
V současnosti se provádí první etapa oprav, potrvá do 14. října. Poté se stavbaři přesunou na jinou část rampy a přesune se také objízdná trasa. Ta povede ulicemi 5. května a Ryšavého. Práce jsou naplánované až do 24. října.
V informacích, které TSK zveřejnila už před započetím oprav, uvedla že lze v dopravní špičce očekávat i třicetiminutové zpoždění.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz