„Prvních deset dnů bude nejhorších právě z důvodu bourání rampy, protože při něm bude materiál padat na jeden jízdní pruh na Strakonické v místě, kde auta podjíždí Barrandovský most. Nyní je zde jeden pruh pro auta a druhý pro autobusy. A těch prvních deset dní tam bude jeden pruh pro všechny společně,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Jako první silničáři v sobotu na mostě vyznačí dopravní omezení. V neděli pak najedou na most těžké stroje jako frézy, bagry nebo sklápěče. „V pondělí začne frézování vozovek na mostě i na rampě, příští týden ve středu pak bourání rampy,“ přiblížil Scheinherr. Silničáři zároveň začnou opravovat římsy na mostě. Kvůli zajištění plynulosti dopravy budou na krajích mostu připraveny speciálně vyčleněné posádky odtahové služby.
Rekonstrukce je rozdělena do čtyř etap. První se uskuteční letos s dobou dopravního omezení 110 dní a další budou postupně navazovat v příštích letech. „Samotný most pak zůstane průjezdný ve třech pruzích v každém směru a opravovat se bude vždy jen jeden pruh,“ uvedl Zdeněk Hřib, primátor hlavního města Prahy.
Podle dopravního experta z Fakulty dopravní ČVUT Zdeňka Lokaje dopravní omezení nejvíce zasáhne Strakonickou, Modřanskou, Jižní spojku a ulici K Barrandovu. „To jsou komunikace, které s územím bezprostředně souvisejí. Pak ale musíme počítat s dopady i na provoz v tunelech, tedy v Mrázovce, Strahovském tunelu i v Blance. Tam bude nutné, pokud se začnou tvořit kolony, provoz v tunelech regulovat již na vjezdu v Troji, takže problémy se nám projeví až na Povltavské, případně V Holešovičkách před nájezdem na Povltavskou,“ předpovídá Lokaj.
Objet Jižní spojku
Odborníci z Technické správy komunikací (TSK) proto vytipovali nejvhodnější objízdné trasy. „Řidičům doporučujeme využít vyznačenou objízdnou trasu po Pražském okruhu a ulicí K Barrandovu nebo přejet řeku po Lahovickém mostě. Do města pak zamíříte od sjezdu Písnice, který se otevřel, či od sjezdu Vestec, popřípadě dojedete až k dálnici D1 a odtud zamíříte do centra,“ radí tisková mluvčí TSK Barbora Lišková.
Vzhledem ke zmiňovaným předpovědím se jeví jako nejlepší využít při objíždění Pražský okruh, dálnici D1 a magistrálu, bohužel za cenu mnoha najetých kilometrů navíc.
Navržená trasa je samozřejmě pouze doporučená, možností, jak se proplést Prahou, jsou stovky. V tomto ohledu TSK vyzývá všechny řidiče, aby své cesty plánovali pomocí mobilních navigací, například Google Maps nebo Waze, které berou dopravní situaci v potaz a dovedou naplánovat nejrychlejší cestu.