„Počítáme, že koncem letošního léta získáme stavební povolení na stavbu od Plaské ulice k Jateční a příští rok na jaře zahájíme stavbu. Pokud se nic nezkomplikuje, termíny dokončení východního okruhu jsou v současné době reálné,“ řekl plzeňský šéf Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák.
Nová silnice, jejíž stavba je rozdělena na tři etapy, by měla být kompletně hotová v roce 2025.
Stavba prvního úseku začne u křižovatky Studentská - Plaská. Auta by tu po nové silnici měla jezdit v roce 2020.
Vícepruhová komunikace povede od křižovatky rovně do současného pole a pak směrem k Doubravce napravo od železniční trati.
Zhruba na úrovni hráze boleveckého rybníka se lehce stočí doleva a dočasně odvede dopravu k podjezdům u křižovatky Jateční třídy a ulice Na Roudné. Tam se po první etapě doprava napojí na už zrekonstruovanou část Jateční třídy s novým mostem přes Berounku.
Oblasti křižovatky Jateční a ulice Na Roudné dají stavbaři jinou tvář. Budou tam nové železniční mosty pro trať na Žatec i pro vlečku. Navíc pod mostem vznikne velký kruhový objezd, jehož středem bude pilíř mostu.
Náměstek primátora pro oblast dopravy Petr Náhlík uvedl, že město už vykoupilo většinu pozemků potřebných pro novou silnici kolem Boleváku.
Jen silnice u Boleváku vyjde na 575 milionů korun
„Výkupy město zahájilo už v roce 2003. Ředitelství silnic a dálnic pak od města vykoupí pozemky pro komunikaci. Město si ponechá ty, na kterých bude veřejné osvětlení nebo chodníky s cyklostezkami. Kraj bude financovat úpravu silnice druhé třídy mezi budoucím kruhovým objezdem a tím už existujícím u někdejší křižovatky U Soušků,“ vysvětlil Náhlík.
Projektanti zatím spočítali náklady jen na silnici kolem Boleváku na 575 milionů korun bez DPH. Na ni později naváže prodloužení až na Rokycanskou třídu.
Přes řeku Berounku se bude stavět další most, silnice povede mezi areály depa, pivovaru a teplárny, pod kolejemi seřazovacího nádraží bude podjezd a pak bude směřovat pod trať Plzeň - Praha. Povede tedy i v místě, kde zatím stojí známý pavlačový dům na Jateční třídě. Ten se bude kvůli stavbě okruhu bourat (psali jsme zde).
„V trase druhé etapy máme vykoupeno 99 procent pozemků,“ uvedl Náhlík.
Předběžné termíny stavby1. etapa - úsek Plaská - podjezdy pod Bílou Horou (2018 až 2020) |
Za tratí na Prahu se začne silnice zvedat a Rokycanskou třídu stejně jako prostor mezi hypermarkety Albert a Baumax překoná po estakádě. Nad úrovní povrchu bude nová silnice pokračovat podél trati na České Budějovice až k Sušické ulici.
Tam podejde silnici do Božkova a pak i železniční trať. Tu bude kopírovat téměř až ke koterovskému nádraží, kde se stočí k dálničnímu přivaděči. Ten teď končí u Jasmínové ulice.
V úseku kolem trati na České Budějovice musí město vykoupit řadu domů a garáží, které čeká demolice. „Pokud nenastanou komplikace, rádi bychom stavbu poslední etapy zahájili na jaře 2023 a dokončili v prosinci 2025. Uděláme vše, aby to mohlo být i dřív,“ uvedl Zdeněk Kuťák.
Náměstek primátora Náhlík připomněl, že kdyby už teď bylo hotová nová silnice kolem Boleváku až na Rokycanskou třídu, mohli po ní motoristé jezdit během nadcházející dvouleté rekonstrukci mostu Generála Pattona.
„Dopravě ale výrazně pomůže i později. Zjistili jsme, že mnoho lidí jezdí z Prahy do Karlových Varů raději přes Plzeň,“ připomněl Náhlík.