Kruhový objezd má vzniknout na křižovatce ulic Chebská a Prvomájová. Chebská je přitom velmi frekventovaná plzeňská výpadovka. Kruhovou křižovatku bude možné vybudovat, protože se na ni podařilo získat evropskou dotaci 16 milionů korun.
Starosta Křimic Petr Otásek zdůrazňuje, že křižovatka je dnes považovaná za poměrně nebezpečné místo. Také upozornil, že jakmile bude dostavěn první úsek západního okruhu Plzně z Nové Hospody do Křimic, provoz na výpadovce bude s největší pravděpodobností výrazně větší než nyní.
"Podle údajů policie je křižovatka dnes nejrizikovější místo na trase Plzeň - Stříbro. Je to důsledek i toho, že silnice je hodně široká a svádí řidiče k rychlé jízdě. Někdy nad tím, co tady vidíme, zůstává rozum stát," řekl Otásek.
Připomněl, že bezpečnostní rizika křižovatky zvyšuje skutečnost, že druhá silnice je také rušná, neboť spojuje Radčice, Malesice a Vejprnice a je přístupovou cestou k dálnici.
Starosta uvedl, že projektant odhadl celkovou cenu stavby přibližně na 28 milionů korun.
"Teď děláme všechno proto, aby se stavět mohlo co nejdříve. Jedním z důvodů je, že první úsek západního okruhu Plzně má být otevřen už v dubnu 2014. A jakmile bude v provozu, tak doprava v Křimicích citelně naroste. Pokud by křižovatka do té doby nebyla hotová, pak by se Křimicemi velmi špatně projíždělo," sdělil starosta.
Otásek očekává, že téměř veškerá doprava z Malesic a Radčic se po otevření části okruhu soustředí na Chebskou ulici. "To bude totiž nejrychlejší spojení na dálnici, takže odborníci tvrdí, že nárůst dopravy tady bude enormní," konstatoval.
Křimicemi se bude projíždět střídavě podle semaforů
V současné době po Chebské ulici v Křimicích projede za den přibližně 15 tisíc automobilů, desetinu z toho představují nákladní vozidla.
Už samotná přestavba křižovatky ovšem průjezd přes Křimice citelně ztíží. "Bude to obrovská komplikace. Projektant původně navrhoval, aby byla doprava odkloněna do bočních ulic na kraj Křimic. To jsme rezolutně odmítli. Bude se tedy projíždět Křimicemi střídavě podle semaforů," řekl Otásek.
Není však vyloučeno, že dopravní situaci v Křimicích a okolí v době přestavby zkomplikuje další stavební akce. Část křimické kanalizace je v havarijním stavu a je pravděpodobné, že kvůli její rekonstrukci bude nutné uzavřít Prvomájovou ulici.
"Pokud by se to sešlo najednou, byl by to mimořádný problém. Někteří obyvatelé horní části Křimic by asi museli jezdit přes Vejprnice. Čekají nás zkrátka dvě veliké rány a uvidíme, jak se nám s tím podaří vypořádat," sdělil Petr Otásek.