Rekonstrukce se týká části od velkého kruhového objezdu v Částkově ulici ke křižovatce se Slovanskou alejí. Oprava bude stát téměř 70 milionů korun.
Mořská nemoc by v krajním případě mohla postihnout cestující se slabšími žaludky, pokud by řidiči tramvají neměli v kilometrovém úseku mezi kruhovým objezdem a konečnou na Světovaru nařízeno jezdit místy maximálně desetikilometrovou rychlostí. I tak se tam tramvaje houpou a kymácí jako na vlnách neklidného moře.
„Skokové zhoršení tratě v kritickém úseku před konečnou nás přimělo k urychlení oprav. S ohledem na technologie a provoz byla stavba naplánována tak, aby omezila co nejméně cestujících. Výluka má skončit na konci letních prázdnin,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Michal Vozobule.
Hlavní příčinou havarijního stavu tramvajové trati jsou železobetonové panely, ve kterých jsou upevněné kolejnice. Životnost panelů je mezi 10 až 30 roky. Ty na Koterovské právě dožívají.
„Zejména vlivem koroze jejich ocelových částí jsou dále nepoužitelné, budou odstraněny. Nová technologie využije betonovou desku, která je pod panely, a ploché ocelové pražce,“ uvedl Jan Hakl ze Správy veřejného statku města Plzně.
Na pražcích budou upevněné kolejnice a celý prostor bude vyasfaltovaný. „Nová technologie byla poprvé použita v menší míře při současné rekonstrukci tramvajové vozovny. V takto dlouhém úseku bude mít v Plzni premiéru,“ upozornil Hakl. Životnost upravené trati je odhadovaná na čtvrt století.
Současně s rekonstrukcí kolejiště dostane nový povrch i vozovka v Koterovské ulici. U zastávek Radnice Slovany firmy upraví i zpomalovací prahy, nájezdy a sjezdy už nebudou tak prudké. Od středy budou oboustranné tramvaje na lince číslo 2 končit před náměstím Generála Píky, kde budou po provizorní spojce přejíždět u zastávky na druhou kolej.
Část spojů bude končit už na Mikulášském náměstí. „Mezi náměstím Generála Píky a zastávkou Brojova bude kvůli opravě trati zastaven provoz tramvají a nebude zajištěna náhradní autobusová doprava. Tramvaje linky 1 pojedou obousměrně po prodloužené trase ze Slovan přes Slovanskou alej na Světovar,“ vysvětlil Ondřej Liška z dopravních podniků.
Auta budou objíždět uzavřený úsek po Francouzské, Slovanské a ulicí K Dráze, vozy nad 12 tun pojedou z kruhového objezdu Částkovou ulicí na Slovanskou, pak Nepomuckou do Jasmínové a z ní do ulice U Trati.