Most přes železniční koridor vzniká pomocí neobvyklé metody. Hotový má být až...

Most přes železniční koridor vzniká pomocí neobvyklé metody. Hotový má být až za řadu měsíců. | foto: iDNES.cz

Stavba dálničního mostu přes koridor se hnula. Hledá se příčina i řešení

  • 14
Další pokračování výstavby dálničního mostu přes železniční koridor u Uherska na Pardubicku je nejasné.V pondělí stavební firma Eurovia CS zjistila pokles jeho konstrukce při betonáži.

Ještě týž den byl obnoven po dvou kolejích, další zůstávají nevyužívané. Vlaky místem projíždějí stále sníženou rychlostí. 

„V těchto dnech všechny strany, zástupci investora, projektanta, zhotovitele i správce koridoru, intenzivně jednají. Odborníci se snaží zjistit příčiny a následně navrhnout technické řešení vzniklé situace tak, aby se práce mohly za podmínky maximální bezpečnosti pro všechny naplno rozjet co nejdříve,“ uvedla mluvčí společnosti Eurovia CS Iveta Štočková. 

Dálniční most dlouhý asi 175 metrů nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. 

Konstrukci bude tvořit střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50, 72 a 50 metrů s dobetonovanou horní deskou mostovky. Části mostu se zatím budují na obou stranách frekventované trati, ve finále se spojí otočením nad kolejiště. Vlaky na koridoru musí místem projíždět rychlostí sníženou na 50 kilometrů v hodině. 

„Provoz je obousměrně po dvou kolejích, další tři, které jsou blíže stavby, jsou zatím neprůjezdné. Může docházet ke zpožděním maximálně několik minut,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. 

Úsek dálnice D35 Časy - Ostrov, jehož součástí most bude, má být uveden do provozu na konci příštího roku. „V tuto chvíli je předčasné předjímat a uvádět další postup a termíny. Každopádně uděláme všechno pro to, abychom stanovené termíny výstavby dodrželi,“ uvedla Štočková. 

Silničáři i železničáři mají stavby, které kříží trati, pod drobnohledem od tragického pádu mostu ve Studénce na Novojičínsku.

Před vlak EuroCity jedoucí rychlostí více než 120 kilometrů v hodině se v pátek 8. srpna 2008 zřítila část nového mostu, který stavebníci vysouvali přes trať. Zemřelo osm cestujících a dalších pětadevadesát se zranilo.

Stavba mostu u Uherska bude trvat delší dobu kvůli unikátní technologii a není vyloučeno, že si vyžádá přerušení provozu častěji.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

,