Diskuze

Autobusový terminál bude bez provozní budovy, kus blízké bytovky přesto padne

Pardubice se mají příští rok pustit do stavby druhého terminálu v prostoru u hlavního vlakového nádraží, ovšem Terminál B pro regionální autobusovou dopravu vybudují bez provozní budovy. Měla stát na místě dvou třetin bývalého bytového domu, které se budou bourat. Město se pro tuto změnu rozhodlo kvůli úspoře nákladů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Už aby to bylo, ale ten hnusný panelák se měl sbourat celý.

Proč berou ohledy na pár pomatenců, co chtějí bydlet na tak hrozným místě8-o??

0 0
možnosti
HP

Mně už tahle komedie s autobusovým nádražím přijde úplně úchylná. To není půl roku, aby se situace neměnila.

To torzo baráku u hlavní silnice je směšné. Je to městský dům? Je. Tak ať ho proboha město zbourá a nájemníky přestěhují jinam. Od kdy si nájemník určuje, kde bude bydlet? (Nebudu teda komentovat fakt, kolik peněz do toho domu město za poslední roky vrazilo, to je kapitola sama pro sebe.)

A to nemluvím o tom, že tohle jako má být autobusové nádraží stotisícového krajského města? Vím, že má být ještě Terminál Jih, ale to se mají lidi od vlaku táhnout lávkou na Duklu?

A doufám, že s absencí toalet a občerstvení pan primátor pouze žertuje. Nádraží bez tohoto zázemí by snad nemělo být ani zkolaudované!!

3 0
možnosti
RN

Vůbec nechápu, proč je město k těm nájemníkům tak vstřícné ? Takový přístup celý projekt jen významně prodražuje. Že nájemník nechce pryč přeci není žádný argument. Zájem většiny má mít přednost a město by se s nájemníky jistě velkoryse vyrovnalo.

1 0
možnosti
JN

Mám dojem, že nás tady celou dobu někdo tahá za nos. Podle těch původních vizualizací to totiž vypadá, že celý ten barák nad silnicí je kompletní novostavba (obr.7 a 11). Ale prezentováno to bylo tak, že se jedná o stávající barák, jen s podjezdem. Potom je vidět druhá varianta, kde novostavba má tvar jakéhosi L a navazuje na ponechanou část původní budovy (obr.6). Tuhle část teď vynechali, aby se ušetřilo a zbyla tam jen ta trčící budova (obr.4).

Takže někdo od začátku musel počítat s tím, že to půjde celé k zemi. Jen nám to bylo prezentováno jinak - tak že se to "jen" probourá, stávajicící dům tam zůstane, jen s o něco menší kapacitou a ještě se využije jako provozní zázemí.

Hádám, že firma co to projektovala nemohla být tak blbá, aby řekla že takto výrazně staticky nabourá stávající barák. Určitě od začátku věděli, že to bude muset být úplně jinak založeno a vytvořit to přemostění že nepůjde se stávajícím barákem nad hlavou.

Tak proč nám to bylo prezentováno celou dobu tak, že se jedná o stávající barák s podjezdem? Jednalo se o nějaký zastírací manévr? Proč někdo nenašel odvahu říct, že to celý má

0 0
možnosti
JN

...jít skoro celý k zemi?

0 0
možnosti
ZS

Ke každému podobnému dilu potřebuji zázemí. To je totální anatchie města.

0 0
možnosti
JH

J50a19n 38H52á62j49e94k

7. 5. 2021 15:51

Kolik městských bytů tímto způsobem zanikne? Autobusové nádraží ať to stojí, co to stojí?

Výkup pozemků na druhou stranu, aby příjezd a odjezd autobusů byl u kruhového objezdu Lidl je nemožný?

A autobusové nádraží bez zázemí- hala na čekání, wc, nějaký stánek s jidlem, informace - to je jako obchodní dům bez parkoviště.

A velmi se obávám toho, že při demolici 2/3 domu nastanou nepředvídatelné komplikace a půjde k zemi celý.

Kdyby takto necitlivě pustupoval soukromý investor, ok. Ale že tak postupují zástupci města je nechutné.

1 1
možnosti
AH

Bylo v plánu to postavit u pošty - vlastně naproti,ale p. Charvát to jako vždy

přehrál na daleko dražší a architektonicky hnusnější variantu.

1 1
možnosti

Postavit terminál u pošty by byla klasická Brendlovina - úspory, jejichž náprava by stála mnohem víc, než původní cena. A to z jednoho prostého důvodu. Terminál pro MHD neumožňuje další rozvoj provozu - nemá dostatečnou kapacitu. Stačí se podívat, kde všude stojí vozy, když se sejdou zákonné přestávky, natož když je větší výluka. Sociální zázemí někde v Srchu nikdo platit nebude a kadibudku jako vrchol sociálního zázemí v práci asi také nemáte. Terminál B za bytovkou má zhruba stejné rozměry jako terminál A, takže tam budou úplně stejné problémy. A u pošty je ten prostor zhruba o polovinu menší, vylepšený o to, že má +- tvar trojúhelníku, takže reálně využitelná plocha je ještě menší. Tudíž by vozy musely zbytečně zahušťovat dopravu přejezdy na odstavnou plochu a také výjezdy směr Chrudim a Hradiště, což tvoří dobrou polovinu spojů. Takže by musel být u výjezdu další semafor.

1 0
možnosti
AV

V Pardubicích platí – proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě. V tom jsou fakt pardubičtí radní dobří. Kdyby tohle jejich mistrovství stálo jen víc peněz nebo oddalovalo uvedení do provozu, s tím by se ještě dalo smířit. Horší je, že ta jejich složitá řašení znepříjemňují život na dlouhé roky dopředu bez sebemenší vidiny na zlepšení. Typicky křižovatka u Parama – stála plno peněz, čekalo se na ni roky a stejně nic neřeší. Stačí trochu vyšší provoz a stává se z ní stejný špunt jako v minulosti (stát frontu na kruháku při pouhém tranzitu městem z Chrudimi na Hradec, to nevymyslíš). A stejně to zřejmě dopadne i s autobusovým nádražím – jen se za velký peníze o kousek přemístí a komfort pro cestující bude ještě nižší, než na starým autobusáku... hilfe!

5 0
možnosti
JN

Přesně tak. Dopadne to tak nejspíš i se stadionem, dopadlo to tak s Tyršovy sady i Třídou Míru. V Tyršákách složitě vymýšlely jak udělat cestu přes několik vzrostlých bříz. Dnes kdo tam jde, musí kroutit hlavou, proč tam jsou ty pororošty, kolem nich suchá tráva a nedá se to skoro projít. Břízy to nepřežily, ale projekt to prodražilo a zhnusilo. Na Třídě Míru musely být za každou cenu sloupy pro trolejbusy. Skoro žádné tam ale nejezdí, takže to opět jen prodražilo projekt a celou ulici to jenom zhnusilo.

2 0
možnosti
PD

ono to má dlouhou historii. prvotní problém je ten, že pozemky pod autobusákem vlastnila společnost z jiného města, tedy je pak s klidným srdcem prodala spekulantovi a Pce měly problém, že autobusák nebude vůbec. druhý problém je ten, že místo aby tedy vybudovali velký terminál před nádražím, udělaly se tam jen zastávky MHD. každá další varianta je jen vytloukání klínu klínem a hledání polovičatých řešení

3 0
možnosti

Na společný terminál před nádražím není místo a nikdy nebylo. Součástí terminálu nejsou jen zastávky, ale i odstavná plocha - stanoviště 6, 8 a 9, a i ta je už teď nedostačující (jako parkoviště na sídlištích) - stačí větší výluka a odstavná plocha ze všeho nejvíc připomíná hru tetris. Takže linkové autobusy potřebují buď svůj terminál, nebo budou stát na Palackého jako kdysi. Tedy pokud má dojít ke zlepšení přestupových vazeb oproti dnešku.

1 0
možnosti
JN

No, nic ošklivějšího už asi vymyslet nešlo. Furt se oháněli tím, že ten dům musí uzavírat náměstí, protože to geniální architekt tak kdysi vymyslel. Teď začínají šetřit, tak z celkem ucházejícího nápadů zbylo torzo.

Celý prostor okolo se změnil a náměstí už tam nikdy v původně zamýšlené podobě nabude. Takže nejlepší by bylo celý ten barák zbourat a vyprojektovat to celé lépe. Jenže ten projekt už stál tolik, že to teď nejde. Takže tu budeme mít další paskvil.

7 0
možnosti
PD

jako nazývat ten prostor náměstím je poněkud mimo. ten architekt to sice navrhl pěkně, ale v době, kdy byla třetinová doprava

1 0
možnosti