- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je třeba opustit tu ideologickou nálepku, že podchody, nadchody, podjezdy, nadjezdy...jsou socialistický výmysl, a je potřeba je zbourat, zasypat,... Máme tady Dopravní fakultu. A dopravní řešení Pardubic je jistě unikátní studijní materiál.
Odborníci u moci. Nejbezpečnější křížení dopravy je mimoúrovňové. Takže podchod nechat, lidi nebudou lézt pod auta a doprava bude plynulá.
Jenže u moci jsou tupci, kteří myslí ve stylu "co vzniklo před 1989 je špatné", tak to dle toho vypadá.
Máte pravdu. Takže ideálním řešením by bylo stáhnout auta pod zem do tunelu.
Jediné správné řešení je politiky zasypat do podchodu.
Podchod rozhodně zachovat s původní podobě i s restaurací. Zajistit úzké schody jak nahoru, tak dolů. Přechod zrušit, nedaleko je druhý a tím zrychlit dopravu. Přechod Palackého je dobrý, ale je na špatném místě. S tím se již nedá nic dělat.
Proč je třeba v centru zrychlovat dopravu?
nad timhle by se meli zamyslet .. lidi z dopravniho odboru, kterej jim proste 30 let nejde ... "protože by znamenaly uzavírku frekventované silnice u Zelené brány. Ta je pro provoz v centru města nezbytná"
Nápad s dlažbou jako na TM mne děsí. Jestli je na Náměstí republiky něco docela podařené, tak jsou to ty žulové kostky. Naopak by to chtělo vydláždit i v místě , kudy jezdí trolejbus, aby tak mezi Grandem a divadlem vzniklo alespoň něco uceleného, co by aspoň naznačovalo, že se jedná o náměstí.
Ty dopravní stavby nám v Pardubicích nejdou. Tak raději pouze bouráme a zavíráme, Asi snaha města vytvořit centrální parkoviště. Ale máme chytré semafory a dispečink. A ostrůvky a prahy. Chtělo by to odborníka.
Kdekoli jinde v Evropě by to vybagrovali do hloubky 4-5m a poslali by celou dopravu krom MHD pod zem nebo by v té díře udělali parkování a tím to vyřešili na spoustu let dopředu.
Bohužel by toto u nás stálo asi tak 8x víc než ve Švýcarsku, tak to nejde. A ještě k tomu by to úřady řešily deset let....
Tak si to tam zkouším představit. No... píšete nesmysly.
Problém podchodů a nadchodů je jednoduchý - nikdo tam dobrovolně nejde, pokud nemusí, i kdyby měl přebíhat čtyřpruhovou komunikaci nebo dokonce železniční trať. Proto mě překvapuje, že studovaný urbanista obhajuje podchod i nadchod - to jsou věci přežité, ty vyznával urbanismus tak před 50 lety, kdy se stavěly dálniční průtahy napříč městy a podobně. Funkční podchody jsem proto zažil málokde - v podstatě jen tam, kde navazují na stanici metra, nebo na podchody vlakového nádraží. Jinak jsou to temné "díry", opravdu sloužící, i když neoficiálně, jako veřejné záchodky, a kam se řada lidí i bojí. Nemluvě o tom, že nejsou bezbariérové, pokud tam nejsou drahé výtahy, nebo rampy zabírající obrovský prostor. Osobně bych zvážil, jestli by podchod nešel využít jako kolektor pro sítě, nebo pro umístění podzemní trafostanice.
zlaty Kra Kracko, tam se delaly nejlepsi kolena ve meste.... dnes uz zbyla jen slza v oku