Na tomto úseku se samostatně připravuje náročná stavba tunelu Homole, u něhož Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nadále počítá s termínem realizace v nadcházejícím roce. U zbytku trasy by mělo ŘSD podat v srpnu žádost o stavební povolení.
Stejný krok plánuje ŘSD na září také v případě úseku Džbánov-Litomyšl. Na 7,6 km dlouhé mají silničáři vykoupeno 65 procent pozemků. Ještě o 20 procent více jich mají na šestikilometrové části kolem Vysokého Mýta, kde se mají stavební stroje objevit v příštím roce. Tento úsek již čeká na vydání stavebního povolení.
Nové termíny D35Časy - Ostrov Ostrov - Vysoké Mýto Vysoké Mýto - Džbánov Džbánov - Litomyšl Litomyšl - Janov Janov - Opatovec Opatovec - Staré Město Staré Město - Mohelnice Zdroj: ŘSD |
„Pokračuje příprava všech zbylých sedmi úseků D35,“ poznamenal generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Nejdále s výkupy je ŘSD u 11,8 km dlouhé části mezi Janovem a Opatovcem, kde má ve vlastnictví již 87 procent plochy budoucí trasy. I tam má stavba začít v roce 2023.
Naopak odklad zahájení na rok 2025 možná čeká úsek Litomyšl-Janov, kde ŘSD plánuje v prosinci podat žádost o sloučené rozhodnutí. Dokumentaci pro 10,4 km dlouhý úsek má již hotovou a také vykupuje pozemky.
Vůbec nejdelší úsek D35 v Pardubickém kraji dlouhý 16,6 km povede od Opatovce po Staré Město a bude zahrnovat i téměř čtyři kilometry dlouhý tunel Dětřichov. Zde ŘSD aktuálně vlastní 61 procent pozemků a podat žádost o stavební povolení chce v listopadu. Vzhledem k finanční náročnosti ŘSD uvažuje, že by stavbu mohl zaplatit soukromý investor (forma PPP) a stát by ji poté postupně splácel.