- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Toto NENÍ bezemisní vozidlo. Jen čoudí jinde, ve městě z něj stejně vznikají mikročástice prachu v podobě otěru brzdového obložení a pneumatik. Stojí dvojnásobek a to v ceně není započítána cena na likvidaci tunových baterií.
Už ten zázrak opět vyjel (a nefouká).
Je to čisté politikum (jupí, taky máme elektrobus).
Kdyby se koupilo více vozů, postavila rychlodobíječka na Fibišce (nějaké posilovací kabely z měnírny tam jistě budou, aby se to dalo galvanicky oddělit od tramvají) a lítalo to na linkách končících na nádraží (třeba eko-víkendy na Kopeček), byl by sice drahý špás, ale dalo se to pochopit. takhle se to šoupne na 1 linku, která je rovinatá (největší kopec výjezd na hodolanský nadjezd) a napišou služby na max. 2/3 dojezdu udávaného výrobcem. Čili ani nějakou testovací funkci to neplní.
Linka 14 má 10-11 km a tenhle bazmek to neotočí ani 15x denně. Doba jízdy je 35 min.
Tak nevím, to nabíjení je dost šílené - znamená to, že místo jednoho autobusu musíte mít dva elektrobusy (a nebo rychlonabíjením rychle odrovnáte baterie a bude to stát opravdu hodně peněz).
Tohle má smysl třeba u kombinovaných trolejbusů: část trasy jedou po troleji a případně se při tom dobíjí, část (třeba kde je objížďka) jedou jako elektrobus.
Pro autobusy je lepší provoz na CNG: dojezd min. 400km, naplnění nádrže do 10 min. Cena proti naftovému autobusu o 600 tisíc vyšší.
Autobus rozhodně není bezemisní, protože za větru emituje části střechy.
Elektrobus, pozor ne termitoter..., prostě bacha, jak se to jmenuje!
V Hradci Králové mají těchhle aut asi 20 a dalších cca 25 starších modelů, a za dobu, co tím jezdím, jsem zažil jednu jedinou poruchu, To mi zas nepřijde tak hrozný, Poruch tramvají v Praze nebo trolejbusů v Teplicích jsem zažil víc,
Kdyby ujel alespon dvakrat tolik, byl by to dobry kup
Tak samozřejmě se to na některé linky dá ale tím pádem to má velmi malé možnosti nasazení. V Ostravě jsme zkoušeli elektrobusy SOR asi před 5-6 lety bylo to použitelné jen na velmi omezené množství kursů, on si málokdo uvědomuje jednu zásadní věc, a to že autobus MHD velmi často nejezdí jen 8 hodin ale vyjede z garáží např. ve 4 ráno a vrací se o půlnoci , zvláště nové vozy, protože za prvé to stojí spousty peněz, ta ke je pitomost aby stál, za druhé když je nový tak se předpokládá že nebudou poruchy a vydrží bez problému tuhle zátěž a na krátké směny se posílají starší vozy. No my jsme s tím měli velké problémy, měli jsme několik těch elektro Sorek a v létě to nedojelo, protože se tomu přehřívaly baterie, v zimě tou zas padala kapacita, takže výsledek byl, že se to mohlo poslat jen na velmi malé množství linek, a docela často to jelo na tyči. Takže jelikož se to neosvědčilo, tak se Ostrava rozhodla raději jít cesto autobusů na zemní plyn, plus rozšíření a zdokonalení trolejbusů a tramvají.
Jde pochopitelně proti sobě, vysoká pořizovací cena elektrobusů a jejich současná nepoužitelnost na vytížených linkách. Je to obráceně, než je základní ekonomický požadavek.
" Cena nového elektrobusu byla 13,1 milionu bez DPH"
"85 procent nákladů pokryly dotace z evropských fondů."
Na takovéhle dukátoviny jdou naše daně a oni mají tu drzost nás strašit tím, že při stávající "výši" důchodů za 50 let nastoupíme "řeckou cestu".