Diskuze
První olomoucký elektrobus dlouho nejezdil, po prvním dni ho odstavil vítr
Děkujeme za pochopení.
P36e29t39r 41P91. 43V63e48s71e58l31s79k75y
Toto NENÍ bezemisní vozidlo. Jen čoudí jinde, ve městě z něj stejně vznikají mikročástice prachu v podobě otěru brzdového obložení a pneumatik. Stojí dvojnásobek a to v ceně není započítána cena na likvidaci tunových baterií.
J85a48n 27V11a96l78o74u56c53h
Už ten zázrak opět vyjel (a nefouká).
Je to čisté politikum (jupí, taky máme elektrobus).
Kdyby se koupilo více vozů, postavila rychlodobíječka na Fibišce (nějaké posilovací kabely z měnírny tam jistě budou, aby se to dalo galvanicky oddělit od tramvají) a lítalo to na linkách končících na nádraží (třeba eko-víkendy na Kopeček), byl by sice drahý špás, ale dalo se to pochopit. takhle se to šoupne na 1 linku, která je rovinatá (největší kopec výjezd na hodolanský nadjezd) a napišou služby na max. 2/3 dojezdu udávaného výrobcem. Čili ani nějakou testovací funkci to neplní.
P42e42t55r 29N91o43v42o65t55n35y
Linka 14 má 10-11 km a tenhle bazmek to neotočí ani 15x denně. Doba jízdy je 35 min.
B69o31h58u37m30i35l 93M53i75c65h55a47l
Tak nevím, to nabíjení je dost šílené - znamená to, že místo jednoho autobusu musíte mít dva elektrobusy (a nebo rychlonabíjením rychle odrovnáte baterie a bude to stát opravdu hodně peněz).
Tohle má smysl třeba u kombinovaných trolejbusů: část trasy jedou po troleji a případně se při tom dobíjí, část (třeba kde je objížďka) jedou jako elektrobus.
Pro autobusy je lepší provoz na CNG: dojezd min. 400km, naplnění nádrže do 10 min. Cena proti naftovému autobusu o 600 tisíc vyšší.
T40o89m82a92s 96D98o46l24e71z15e39l
Autobus rozhodně není bezemisní, protože za větru emituje části střechy.
L91u75b54o39m98í88r 93H17r66a88c72h86o32v75i15n21a
Elektrobus, pozor ne termitoter..., prostě bacha, jak se to jmenuje!
L30u34m47í66r 76V20i17t94h55a
V Hradci Králové mají těchhle aut asi 20 a dalších cca 25 starších modelů, a za dobu, co tím jezdím, jsem zažil jednu jedinou poruchu, To mi zas nepřijde tak hrozný, Poruch tramvají v Praze nebo trolejbusů v Teplicích jsem zažil víc,
J13a65n 36Z93e92l74e40n64k90a
Kdyby ujel alespon dvakrat tolik, byl by to dobry kup
P66a60v75e94l 94O64t81i57s87k
Tak samozřejmě se to na některé linky dá ale tím pádem to má velmi malé možnosti nasazení. V Ostravě jsme zkoušeli elektrobusy SOR asi před 5-6 lety bylo to použitelné jen na velmi omezené množství kursů, on si málokdo uvědomuje jednu zásadní věc, a to že autobus MHD velmi často nejezdí jen 8 hodin ale vyjede z garáží např. ve 4 ráno a vrací se o půlnoci , zvláště nové vozy, protože za prvé to stojí spousty peněz, ta ke je pitomost aby stál, za druhé když je nový tak se předpokládá že nebudou poruchy a vydrží bez problému tuhle zátěž a na krátké směny se posílají starší vozy. No my jsme s tím měli velké problémy, měli jsme několik těch elektro Sorek a v létě to nedojelo, protože se tomu přehřívaly baterie, v zimě tou zas padala kapacita, takže výsledek byl, že se to mohlo poslat jen na velmi malé množství linek, a docela často to jelo na tyči. Takže jelikož se to neosvědčilo, tak se Ostrava rozhodla raději jít cesto autobusů na zemní plyn, plus rozšíření a zdokonalení trolejbusů a tramvají.
T57o66m13á59š 27K90u87c25h88a33ř
Jde pochopitelně proti sobě, vysoká pořizovací cena elektrobusů a jejich současná nepoužitelnost na vytížených linkách. Je to obráceně, než je základní ekonomický požadavek.
T47o61m80á67š 59K82u95c33h67a23ř
" Cena nového elektrobusu byla 13,1 milionu bez DPH"
"85 procent nákladů pokryly dotace z evropských fondů."
Na takovéhle dukátoviny jdou naše daně a oni mají tu drzost nás strašit tím, že při stávající "výši" důchodů za 50 let nastoupíme "řeckou cestu".
Řidič odmítl zvážení náklaďáku, sto tisíc na pokutu vytáhl z batohu
Že ani stotisícová pokuta za odmítnutí zvážení nákladního vozu nemusí být pro některé dostatečně...
Turisté se v Jeseníkách nejspíš nudí, žádají jen prodloužené víkendy
Chaty jen na prodloužený víkend. I tak může vypadat letní pobyt v Jeseníkách. Celotýdenní rekreace...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Starší řidič oběma koly přejel ženu na přechodu, utrpěla mnohočetná zranění
Starší řidič ve čtvrtek v Jeseníku vážně zranil ženu, která šla se psem po přechodu. Šofér ji...
Krkavec Čenda kraluje záchranné stanici, straší cyklisty a žertuje s pošťačkou
Další díl seriálu Můj mazel zavede čtenáře do Pateřína k Ondřeji a Janě Csikovým. Králem tamní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nadváhu má téměř každý čtvrtý puberťák. Stigma opadá, obezita začíná být normou
Premium Populace dál tloustne obřím tempem a vše začíná už v dětském věku. Téměř každý čtvrtý školák ve...
Semínka nejmenších kaktusů připomínají spíš prach, líčí vášnivý pěstitel
Úchvatné barevné květy a nádherně tvarované trny zdobí kaktusy, jejichž kráse propadají pěstitelé...
ANALÝZA: Pět vlastňáků mdlé Sigmy. Proč chybí v Evropě a zahrává si s fandy
Bude to už šest let, co se na Andrově stadionu v Olomouci naposledy hrály evropské poháry....
Za ubodání otce a zranění matky dostal cizinec osm let, k činu se přiznal
Osmi lety vězení potrestal olomoucký krajský soud jednatřicetiletého muže z Ukrajiny, který pod...
Sady dál mizí ve velkém, drtí je levné ovoce dovážené ze zahraničí
Téměř na polovinu se v Olomouckém kraji za poslední dekádu zmenšila plocha ovocných sadů,...
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...