První olomoucký elektrobus dlouho nejezdil, po prvním dni ho odstavil vítr

  16:15aktualizováno  16:15
Nečekané komplikace postihly provoz prvního elektrobusu nasazeného od pondělí na pravidelné linky olomoucké městské hromadné dopravy. Poničily ho silné poryvy větru, které město především v pondělních nočních hodinách a v úterý ráno sužovaly.

V pravidelném provozu olomoucké městské hromadné dopravy začal sloužit první elektrobus. Kapacita je 105 cestujících a na jedno nabití ujede v městském provozu 150 kilometrů. Nabíjení trvá osm hodin v pomalém a dvě až tři hodiny v rychlém režimu. | foto: Libor TeichmannČTK

Elektrobus vedený pod evidenčním číslem 501 zahájil svou službu na lince 14. Cestující mají ocenit jeho tichý chod a také klimatizaci. Kapacita je 33 míst k sezení a 72 ke stání, včetně místa pro invalidní vozík či kočárek.

Sotva čtyřiadvacet hodin po vyjetí do pravidelného provozu však vůz dočasně dojezdil.

„Šla jsem v úterý ráno do práce a u vrchního soudu jsem viděla stát ten nový elektrobus. Odlétl mu kousek střechy. Paní řidička to nějak řešila venku,“ popsala Olomoučanka Kamila Nováková pro server Denik.cz, který na problém upozornil.

„Silný poryv větru poškodil kryt baterií na střeše vozu. Během dne dorazil servisní technik a nyní se čeká na náhradní díl, ve středu bychom měli vědět, kdy dorazí. Poškození je řešeno v rámci záruky,“ přiblížila mluvčí olomouckého dopravního podniku (DPMO) Martina Krčová.

Na jedno nabití má elektrobus ujet po městě 150 kilometrů

Dopravce si dvanáctimetrový nízkopodlažní autobus pořídil v rámci projektu „Nákup bezemisních vozidel pro MHD“. Pokud se osvědčí, mohlo by se to podle vedení dopravního podniku promítnout do další obnovy vozového parku.

Fotogalerie

V areálu odstavné plochy autobusů DPMO je již připraveno nabíjecí místo, které baterie elektrobusu dokáže nabít pomocí pomalého režimu na plnou kapacitu za osm hodin.

„Při rychlonabíjení stačí dvě až tři hodiny,“ podotkl ředitel dopravního podniku Jaromír Machálek.

Na jedno nabití je elektrobus schopen ujet v městském provozu 150 kilometrů. Pořizovací náklady jsou ve srovnání s klasickým autobusem vyšší, ale přímé náklady na provoz by měly být nižší. Cena nového elektrobusu byla 13,1 milionu bez DPH, přičemž 85 procent nákladů pokryly dotace z evropských fondů.

V regionu nejde letos o jediný provozní problém elektrobusů. Mnohem vážnější situace se odehrála v Hranicích, které jsou prvním městem v Česku, jehož městskou hromadnou dopravu zajišťují pouze elektrobusy. V červnu tam však za jízdy začal jeden ze šesti vozů hořet. Uvnitř byl v tu chvíli pouze řidič, který stihl elektrobus odstavit a vystoupit, požár následně zlikvidovali hasiči.

Autoři: ,

Nejčtenější

Ministr kultury odvolal ředitele Národní galerie a podal trestní oznámení

Generální ředitel Národní galerie Jiří Fajt

Ministr kultury Antonín Staněk odvolal ředitele Národní galerie Praha Jiřího Fajta a Muzea umění Olomouc Michala...

Vondroušová i Muchová dominovaly, Češky v baráži Fed Cupu drtí Kanadu

Markéta Vondroušová slaví s týmovými kolegyněmi druhou výhru Česka v fedcupové...

České tenistky míří za vítězstvím v baráži Fed Cupu s Kanadou, v sobotních dvouhrách neztratily ani set a vedou 2:0....

Nejrychlejší cesta k záchraně. Tenistky zvládly baráž Fed Cupu s Kanadou

RADOST. Týmová jednička Markéta Vondorušová zajistila Češkám třetí bod a...

Rychleji už to snad ani nešlo. České tenistky jasně přehrály v baráži Fed Cupu kanadské reprezentantky 4:0. Rozhodující...

Třetí bod a pak Šafářová? Rád bych ji na kurtu viděl, přiznal Pála

Kapitán českého fedcupového týmu Petr Pála hovoří s Karolínou Muchovou během...

Sobotní vystoupení svých svěřenkyň sledoval kapitán fedcupového týmu Petr Pála s potěšením. Jak Karolína Muchová, tak...

Řidička při objíždění tatry přehlédla čtyřmetrový výkop a sjela do něj

Řidička na Prostějovsku přehlédla čtyřmetrový neoznačený výkop sjela do něj s...

Řidička na Prostějovsku chtěla objet nákladní vůz, nevšimla si ovšem, že auto stojí na stavbě vedle hlubokého výkopu. S...

Další z rubriky

Rodina prchla ze Sudet marně, v Olomouci ji připomínají kameny zmizelých

Uprchlíky ze Sudet připomínají kameny zmizelých

Za účasti izraelského velvyslance Daniela Merona a jeho manželky byly v Olomouci vsazeny před jeden z místních domů...

Z CHKO mizí první maringotky, jimiž lidé roky obcházeli zákaz stavby chat

Lidé obchází omezení stavby chat a chalup v chráněné přírodě používáním...

Od Moravičanského jezera v chráněném území Litovelského Pomoraví pomalu mizí obytné maringotky, které na břehu v...

Osm tisíc výpůjček za první měsíc. Prostějov potvrdil pověst města kol

V Prostějově, kde je díky rovinatému terénu jízda na kole velmi populární,...

První měsíc má za sebou projekt půjčování kol, který od března funguje v Prostějově. Ačkoliv se hlavně ze začátku...

Kyberšikana přibývá: Jak před ní ochránit svoje děti?
Kyberšikana přibývá: Jak před ní ochránit svoje děti?

S vývojem sociálních sítí se stále častěji setkáváme s pojmem kyberšikana. Online svět může přinášet řadu nástrah, které se netýkají jen dospělých, ale také dětí. Co si pod kyberšikanou představit a jak můžeme děti ochránit?

Najdete na iDNES.cz