První olomoucký elektrobus dlouho nejezdil, po prvním dni ho odstavil vítr

  16:15aktualizováno  16:15
Nečekané komplikace postihly provoz prvního elektrobusu nasazeného od pondělí na pravidelné linky olomoucké městské hromadné dopravy. Poničily ho silné poryvy větru, které město především v pondělních nočních hodinách a v úterý ráno sužovaly.

V pravidelném provozu olomoucké městské hromadné dopravy začal sloužit první elektrobus. Kapacita je 105 cestujících a na jedno nabití ujede v městském provozu 150 kilometrů. Nabíjení trvá osm hodin v pomalém a dvě až tři hodiny v rychlém režimu. | foto: Libor TeichmannČTK

Elektrobus vedený pod evidenčním číslem 501 zahájil svou službu na lince 14. Cestující mají ocenit jeho tichý chod a také klimatizaci. Kapacita je 33 míst k sezení a 72 ke stání, včetně místa pro invalidní vozík či kočárek.

Sotva čtyřiadvacet hodin po vyjetí do pravidelného provozu však vůz dočasně dojezdil.

„Šla jsem v úterý ráno do práce a u vrchního soudu jsem viděla stát ten nový elektrobus. Odlétl mu kousek střechy. Paní řidička to nějak řešila venku,“ popsala Olomoučanka Kamila Nováková pro server Denik.cz, který na problém upozornil.

„Silný poryv větru poškodil kryt baterií na střeše vozu. Během dne dorazil servisní technik a nyní se čeká na náhradní díl, ve středu bychom měli vědět, kdy dorazí. Poškození je řešeno v rámci záruky,“ přiblížila mluvčí olomouckého dopravního podniku (DPMO) Martina Krčová.

Na jedno nabití má elektrobus ujet po městě 150 kilometrů

Dopravce si dvanáctimetrový nízkopodlažní autobus pořídil v rámci projektu „Nákup bezemisních vozidel pro MHD“. Pokud se osvědčí, mohlo by se to podle vedení dopravního podniku promítnout do další obnovy vozového parku.

Fotogalerie

V areálu odstavné plochy autobusů DPMO je již připraveno nabíjecí místo, které baterie elektrobusu dokáže nabít pomocí pomalého režimu na plnou kapacitu za osm hodin.

„Při rychlonabíjení stačí dvě až tři hodiny,“ podotkl ředitel dopravního podniku Jaromír Machálek.

Na jedno nabití je elektrobus schopen ujet v městském provozu 150 kilometrů. Pořizovací náklady jsou ve srovnání s klasickým autobusem vyšší, ale přímé náklady na provoz by měly být nižší. Cena nového elektrobusu byla 13,1 milionu bez DPH, přičemž 85 procent nákladů pokryly dotace z evropských fondů.

V regionu nejde letos o jediný provozní problém elektrobusů. Mnohem vážnější situace se odehrála v Hranicích, které jsou prvním městem v Česku, jehož městskou hromadnou dopravu zajišťují pouze elektrobusy. V červnu tam však za jízdy začal jeden ze šesti vozů hořet. Uvnitř byl v tu chvíli pouze řidič, který stihl elektrobus odstavit a vystoupit, požár následně zlikvidovali hasiči.

Autoři: ,

Nejčtenější

Exprimátor Přerova zemřel na lyžích, politiky se vzdal i kvůli sportu

Přerovský politik Vladimír Puchalský.

Bývalý primátor Přerova Vladimír Puchalský ve čtvrtek náhle zemřel. V čele města stál do loňských komunálních voleb. V...

Největší lavina za 20 let. V Jeseníkách se utrhly stovky metrů sněhu

Zřejmě největší lavina za posledních dvacet let v Jeseníkách spadla v těchto...

Zhruba 300 metrů měřila na délku obrovská lavina, která v těchto dnech spadla v Jeseníkách. Místní takovou nepamatují...

Olomoucký elektrobus je až příliš moderní, cestujícím v rukavicích neotevře

V pravidelném provozu olomoucké městské hromadné dopravy začal sloužit první...

Nečekaný zádrhel řeší olomoucký dopravní podnik. Někteří cestující mají v těchto dnech problém dostat se do nového...

Hledaný muž v ženských šatech prchal 14 hodin kanály až do vyčerpání

Hledaný muž převlečený za ženu se dal před policisty na útěk nejdříve potokem a...

Náročné pronásledování, které se nakonec změnilo spíš v záchrannou akci, absolvovali v úterý policisté s hasiči v...

Cyklokrosová mafie, hřímá Hekele. O českou medaili přišel v depu

Emil Hekele v depu na cyklokrosovém mistrovství České republiky v Holých Vrších.

Do cíle mistrovství republiky v cyklokrosu už nezbývalo ani pět kilometrů a Emil Hekele se při průjezdu do...

Další z rubriky

Soud otočil a potvrdil neplatnost smlouvy na prostějovskou obchodní galerii

Ilustrační snímek

Odvolací krajský soud v Brně v kauze výstavby obchodní galerie v Prostějově rozhodl, že smlouva mezi městem a...

Zámek v Čechách je na Moravě. S kotci plnými králíků je naštěstí konec

Pseudogotická oranžérie byla v sousedství zámku postavena v letech 1852 - 1853...

Zámek Čechy pod Kosířem v Olomouckém kraji byl během období komunismu natolik zničen, že postupná obnova probíhá v...

Sucho trvá už pět let, na metr čtvereční chybí místy až šedesát litrů vody

Takto vypadá v květnu 2018 vyschlá půda v areálu Všesportovního stadionu v...

Vůbec nejvíc z celé České republiky doplatil na loňské sucho a nedostatek srážek Olomoucký kraj. Krajina zde tak trpí...

Najdete na iDNES.cz