Vlakový provoz byl obnoven ve čtvrt na jednu odpoledne. První spoj z Olomouce do Hrubé Vody vyjel po 12:30 ze stanice Olomouc-hlavní nádraží. České dráhy o tom informovaly na síti X.
„Na místě bylo nutné provést nakolejení vozu a opravit zabezpečovací zařízení. V následujících dnech se ještě uskuteční odborné posouzení toho, zda nebude nutné opravit kolejové křížení vlakové a tramvajové trati,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Vlakovou soupravu, která po srážce s kamionem vykolejila a začala hořet, se v úterý v noci podařilo vrátit zpět na koleje a odtáhnout. Přepravu cestujících mezi stanicemi Olomouc-hlavní nádraží a Velká Bystřice zajišťovaly po dobu výluky autobusy.
Tramvajová linka číslo 4, která obsluhuje tuto část Olomouce, od nehody končí na zastávce Fibichova u točny nedaleko vlakového nádraží a místo ní jezdí náhradní autobusová linka X4. Podle mluvčí olomouckého dopravního podniku Anny Sýkorové to tak zůstane ještě dlouhou dobu.
„Délka výluky je nyní odhadována v řádu týdnů. Dopolední prohlídka ukázala, že došlo k výraznému poškození trolejového vedení i kolejí. Bude nutná výměna troleje v úseku zhruba 300 metrů, protože vlivem vysoké teploty při požáru došlo k prověšení a prasknutí. U kolejí bude nutné vyměnit zhruba dvanáct metrů.“
Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvVlak narazil do kamionu na přejezdu v Olomouci-Bělidlech v úterý v 8:21. Po srážce začal hořet nákladní vůz i vlak, plameny pohltily také osobní auto stojící u přejezdu v protisměru. Zraněno bylo pět lidí.
„Přijali jsme na urgentním příjmu v první vlně tři zraněné a později ještě další dva. Jejich zranění byla lehčího charakteru a nyní už jsou všichni z nemocnice propuštěni,“ shrnul ve středu ráno mluvčí olomoucké fakultní nemocnice Adam Fritscher.
Jedním ze zraněných byl i polský řidič kamionu, který utrpěl zranění hlavy a otřes mozku. Podle policejní mluvčí Petry Vaňharové byl zadržen. Bližší informace k vyšetřování by podle ní mohla policie pravděpodobně sdělit ve čtvrtek.
Při nehodě vznikla podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala celková škoda 36 milionů korun. Na vlakové soupravě dosáhla téměř 16 milionů, na kamionu 10 milionů a dalších přibližně 10 milionů tvoří škody na infrastruktuře železniční a tramvajové trati.
Příčinou mohutného požáru po střetu na přejezdu byla protržená palivová nádrž na vlakové soupravě. Na místě s plameny bojovalo osm jednotek hasičů. Zhruba tři desítky cestujících z vlaku stihly včas vystoupit.
Cinkání přejezdu jsme před srážkou vlaku s kamionem neslyšeli, líčí svědci![]() |
Policie uvedla, že kriminalisté zahájili úkony trestního řízení pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti.
„Z dosavadního prověřování vyplývá, že řidič kamionu cizí poznávací značky, převážející kovové součástky k nábytku, přijel k železničnímu přejezdu zřejmě ve směru od olomoucké místní části Hodolany. Přesnou příčinu dopravní nehody kriminalisté zjišťují,“ sdělila Vaňharová.
Nehoda se stala na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací bez závor.
„Dle dosavadních zjištění na místě mimořádné události byla signalizace v době nehody v činnosti. V důsledku střetnutí došlo k požáru nákladního a osobního automobilu i osobního vlaku, který při nárazu vykolejil,“ uvedl Drápal s tím, vyšetřování může trvat řádově měsíce.