Spotřebitelé: Na Telecom můžeme podat i žalobu

Mezi Českým Telecomem, ČTÚ a Sdružením obrany spotřebitelů se rozhořel spor okolo zrušení všech starých tarifních programů. ČTÚ tvrdí, že Telecomu nepřikázal zrušit staré tarify, a Český Telecom tento názor jednoznačně odmítá a tvrdí, že ČTÚ mu přikázalo zrušit staré tarify.

Sdružení na obranu spotřebitelů odpovídá na naše dotazy:

Jak se mohou spotřebitelé bránit v případě, že je Český Telecom bez jejich souhlasu převede na jiný cenový plán?

V tiskové zprávě je takový návod, ale pro upřesnění dodávám - pokud by k takovému přesměrování došlo, měli by se spotřebitelé obrátit se stížností na ČTc, pokud jim ČTc nevyhoví, pak na Český telekomunikační úřad.

Bude případně SOS nabízet možnost odeslání hromadných stížností na ČTÚ popřípadě hromadných žalob k soudu?

O žalobě se v tomto stádiu mluvit určitě nedá, SOS se také nezabývá myšlenkou, že bychom shromažďovali stížnosti. My jsme na tento přístup ČTc spotřebitele upozornili, nyní se domníváme, že je na každém, aby dokázal svá práva obhájit.

Nicméně není možné předvídat, jak se věci budou vyvíjet, legislativa (Zákon o ochraně spotřebitele § 25) nám dává možnost podávat žalobu na zdržení se protiprávního jednání. Je na naší úvaze, zda a v jakém případě toto právo použijeme, i když vždycky dáváme přednost mimosoudnímu řešení sporu.