I speciální linky mají speciální sazby
Také v případě hovorů na speciální telefonní linky je nutné mít na paměti, že sazby se od těch běžných liší. Stejně jako u barevných linek jsou některé služby zdarma a jiné naopak vysoce zpoplatněné.
Bezplatně lze volat pouze na linky tísňového volání (112, 150, 155, 156, 158) a linky veřejných služeb (harmonizované služby se sociální hodnotou). Konkrétně jde o Horkou linku pro případy pohřešovaných dětí (116 000), Bílý kruh bezpečí (116 006), Linku bezpečí pro děti a mládež (116 111), Linku důvěry poskytující emocionální podporu (116 123) a také Informační linku Hygienické služby České republiky (1221).
Poslední uvedené číslo je v případě linek začínajících předčíslím 12 (12xx, 12xxx) výjimkou. Standardně jde totiž o zpoplatněné služby, to platí i pro linky s předčíslím 13 (13xxx, 13x xxx) a 14 (14xx, 14 xxx). Vesměs jde o informační služby, patří mezi ně například nejen informace pro řidiče, ale i třeba linka horské služby.
Jediný Vodafone tyto hovory zpoplatňuje jednotnou minutovou sazbou 6,29 Kč, konkurence uplatňuje v závislosti na čísle různé sazby. U O2 se na služby s předčíslím 141 (141xx) vztahuje sazba 6,05 Kč/min, ovšem na služby s předčíslím 140, 142 až 149 a 12 (12xx, mimo linky 1221), 124, 127 (mimo linky 12727), 128 a 129 uplatňuje operátor při volání z mobilu minutovou sazbu 3,50 Kč, z pevné linky pak 1,67 Kč. Odlišné sazby má i T-Mobile, který informace pro řidiče (1204, 1205, 1213, 1214, 1220, 1222, 1225, 1227, 1230, 1233, 1234, 1240, 14012, 14088, 14314) zpoplatňuje sazbou 9,68 Kč/min a na ostatní zkrácené linky se vztahuje sazba 5,05 Kč/min. Jediný T-Mobile v ceníku uvádí, že volání na linku horské služby (1210) je bezplatné.
Vysoce zpoplatněné jsou pak informační a asistenční linky třetích stran, tedy linky s předčíslím 11, a to konkrétně 1180, 1181 a 1188. Nejnižší minutovou sazbu má v tomto případě T-Mobile, a to 33,90 Kč. U O2 zaplatíte 40 korun, nejvyšší sazbu má Vodafone, a to 42,90 Kč.