Výstava více než třiceti černobílých fotografií zahrnuje pouze práce přítelkyně známého fotografa Jana Saudka a partnerky jeho syna Samuela, s nímž má roční dceru. Janu Saudkovi je sice věnovaný jeden panel, ten je ale spíše pomyslným mostem mezi jejich odlišným přístupem k pojetí fotografie.
"Mám za to, že k těm fotografiím není co dodávat. Jsou to obrázky z mého života, takový dokument mého života," řekla Sára Saudková na adresu vystaveného souboru.
Podle vlastních slov Saudková fotografuje jen to, co zná, proto snímky představené v Pražském domě fotografie mohou být třeba odvážné, nicméně jsou podle autorky pravdivé. Snímky zachycují všechny ženské sny, obavy i představy a současně je autorka spojuje s erotickým podtextem a nábojem. Na druhou stranu však nezobrazuje třeba bezmoc, odevzdání se, osudovost nebo přehnanou citlivost, protože podobné pojmy jsou prý Saudkové cizí. I přes toto propojení všech témat a motivů fotografiím nechybí nadhled a humor.
Hlavním cílem fotografií Saudkové je vyvolávat emoce. Postavy na snímcích jsou tedy částečně jen kulisou pro její vlastní představy. "Nechci dělat líbivé fotografie, ale takové, které lidi osloví a něco si za nimi představí. Fotit nahotu je to nejtěžší, protože se vlastně nemáte za co schovat," doplnila Saudková.
Sára Saudková se narodila v roce 1967 na Moravě, vystudovala Vysokou školu ekonomickou. Fotografuje od roku 1999 pod vedením Jana Saudka. Nejčastěji se zaměřuje na zachycení vlastního života nebo vztah loučení a čekání. Od roku 2000 samostatně vystavuje po celé republice a na Slovensku, o její tvorbě vyšly dvě publikace.
Tajemství III |
Slunečník |
Panenka Marie |
Sára Saudková u jedné ze svých fotografií. |
Akt mladého muže |
Cylindr |
Sára Saudková |
Žižkov |
Souboj |
Milostné dopisy |
Zlatá rybka |