Prvním dílem této spolupráce je právě vycházející audiokniha Zánik samoty Berhof v režii Romana Štolpy.
„S panem Körnerem spolupracuji dlouhodobě, poprvé jsme se setkali při práci na filmu Krev zmizelého. Ale samozřejmě jsem byl jeho velkým čtenářem dávno předtím,“ popisuje Bareš. „Filmový Zánik samoty Berhof jsem viděl opakovaně a fascinoval mě už v době, kdy jsem nevěděl, že se s panem Körnerem budu intenzivně setkávat,“ dodává v narážce na slavný stejnojmenný film Jiřího Svobody z roku 1983, kde ponurou atmosféru poválečného pohraničí pomáhá vykreslovat syrová kamera Vladimíra Smutného.
„Není to jednoduchý titul. Odehrává se těsně po válce, Werwolfové, nevyřízené účty v pohraničí... Ale myslím, že v záplavě severských krimi má toto audiodílo právo spatřit světlo světa,“ uvažuje herec.
Bareš si Zánik samoty Berhof vyzkoušel i během hostování v Šumperském divadle. „Mám ten titul pod kůží. Audioknihy si většinou moc dopředu nečtu, baví mě prožít si děj přímo u mikrofonu. Když na mne literatura zapůsobí, je to slyšet,“ poodhaluje svůj styl práce.
Pětihodinový výstup už slyšel i sám spisovatel. „Řekl, že je výsledek dojemnější než film. On samozřejmě při svých skeptických rysech povahy chválou příliš neplýtvá, ale měl jsem pocit, že je rád,“ prozrazuje herec. „Dalším titulem bude Život za podpis a ve výhledu je Psí kůže,“ hlásí Bareš k plánům vydavatelství.