- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Koncert skupiny Tata Bojs na vyhlášení vítězů 27. ročníku filmových cen Český lev v pražském Rudolfinu. (7. března 2020) | foto: Vít Šimánek, ČTK
„Při psaní skladby s Emmou Smetana Tajemství jsem myslel na Serge Gainsbourga a jeho duety s krásnými holkami,“ líčí Milan Cais. V rozhovoru ho doplňují Dušan Neuwerth a Mardoša.
Po poslechu alba, hlavně písně 220 Travoltů, mi na mysl přišla Horečka retrofuturistické noci.
Neuwerth: Myslíte, že ta skladba je pro desku nejcharakterističtější?
Tak úplně jsem to nemyslel, ale zapadá mi do celku, do vašeho vnímání hudby, kde se už mnoho let mísí „futu“ a „retro“, jak zní název jedné z vašich desek.
Cais: Tématicky je to album opravdu rozkročené mezi řekněme retro hudbou, kterou máme rádi a na které jsme vyrostli, takže je logické, že se nám tam dere, a chutí pracovat s moderními technologiemi. Nějak nám ta kombinace stále přijde vzrušující. V tom deska není nijak objevná nebo nová, protože tenhle přístup aplikujeme už od vámi zmíněného Futuretra.
Přijde nám to zajímavé o to víc, že se to děje v době, kdy digitalizace čím dál víc prostupuje do našich životů. Vidíme na dětech, jak jsou bryskní v používání elektroniky, vezmou přístroj a okamžitě jsou s ním kamarádi. V průsečíku žhavé současnosti a z minulosti vzatých věcí nám jiskří a baví nás. Travolti jsou sranda, ale ten přístup tam zosobňuje víc písní.
Nepochybně. Odráží se to i ve fontu, jímž je na obale napsaný název Jedna nula. Naše generace ho zná z kalkulaček. Stručně řečeno, z alba cítím nostalgii.
Neuwerth: To je zajímavý postřeh. Plánované to nebylo, ale asi to z nás nějak samovolně vylezlo. Popasováváme se se světem jedniček a nul jako „boomeři“, což je výraz, který mám od svých dětí. Prostě jsem v jejich optice zastaralý a na tyhle věci se dívám jinak. Po našom, když to tak řeknu. A ta jednička a nula má mnoho významů, každý si tam může dosadit, co chce. Vítězství, prohru, vypnuto, zapnuto, přesně to charakterizuje dnešní dobu. Jsou tam i vzpomínky současnost versus minulost.
Mardoša: Tohle je vlastně jeden z prvních postřehů k desce, který máme od někoho jiného než od vydavatelské firmy, a jsem zvědavý na další reakce. Desku jsme nedělali cíleně tak, aby působila nostalgicky, ale zároveň se žádným náladám nebráníme.
Cais: Celkové vyznění se moc naplánovat nedá. Mohli bychom se o to pokusit, ale byl by to konstrukt. To, co z nás vyleze, je dílem náhody nebo souhrou určitých okolností. Už od počátku jsme ale pracovali s kratší stopáží a chtěli jsme natočit deset písniček, což je vzhledem k názvu logické.
Recenze: Stážista 55 %, Padesát odstínů temnoty 25 %, Osm hrozných 65 %, Hanebný pancharti 70 %, Terminator Salvation 60 %, RED 2 65 %, Tintinova dobrodružství 80 %, Sny o toulavých kočkách 70 %, Nevědomí 65 %, Vedlejší produkt 55 %, Řekni to psem 50 %, Pán prstenů: Dvě věže 80 %, Nejvyšší pocta 50 %, Úhel pohledu 70 %, Tři Tygři ve filmu: JACKPOT 50 %, Equalizer 2 55 %, Zmizelá 75 %
Klíčová slova: Všechnopárty, Pyšná princezna, Byl jednou jeden král, Eurovision Song Contest, Miss Czech Republic, James Bond
Seriály: Stíny v mlze, Vytoč mého agenta, Jedna rodina, Boží mlýny, Iveta