On tajně dopuje, aby vyhrával cyklistické závody, ona dopuje, aby konečně otěhotněla. Výbušnou roznětkou jejich manželství se stane kyslíkový stan, který si muž pořídí pro vyšší výkonnost - tedy tu sportovní. Mikrokosmos až chorobné vzájemné oddanosti izolované od zbytku světa dostává trhliny.
V první půli stylizace funguje vskutku výtečně, dokonce s prvky černého humoru, navíc nelze upřít originalitu obsahu i obalu. Ovšem jak se drásavé scény z manželského života stupňují včetně hrubých nebo ponižujících výjevů sexu, jedinečnost se mění v manýru.
Domestik totiž zrazuje vlastní odlišnost, jakmile se připojí k takzvané „divné“ vlně se všemi znaky dekadentních symbolů. Zvracení, krvácení, tlení, všeobecný rozklad soukromého ostrůvku se přestává řídit autorskou objevností a ocitá se ve vleku pouze zdánlivě nového generačního výraziva.
Sedlák má bezesporu vypravěčský talent a osobité vidění světa, navíc pro prvotiny je typické, že chtějí změnit běh filmové historie pokud možno výkřikem, neřkuli šokem. A Domestik vykazuje sympatické ambice zajímavého maturanta, ovšem až druhý a třetí snímek dávají stvrzenku.