V dojemném reklamním spotu od Mádla si zahráli i zaměstnanci pivovaru

  • 21
Desítky tisíc sdílení na sociálních sítích a množství pozitivních reakcí už sklidil nový reklamní spot, který do světa vypustil humpolecký Rodinný pivovar Bernard. Natáčel se, mimo jiné, i v Humpolci a zahráli si v něm zaměstnanci pivovaru nebo jihlavský autobus. Autorem a režisérem spotu je Jiří Mádl.

Černobílý spot tvoří pětice různých příběhů. Zní v něm podmanivá hudba, nemluví se v něm, je netradičně dlouhý a není v něm ani zmínka o pivu. Mnoho lidí cítí po zhlédnutí dojetí.

„Vždycky když to vidím v televizi, tečou mi slzy... úplně mi to mluví z duše,“ stojí například v jednom z mnoha komentářů.

Pivovar v kampani použil odložený slogan Svět se zbláznil, držte se. Změnil v něm jenom jedno písmeno.

„V minulosti jsme poukazovali na různé absurdity a vzkazovali lidem, ať se drží. Jenže teď už svět v mnoha ohledech doslova zešílel, a tím nemyslím jen důsledky epidemické situace. Je třeba se tomu postavit, pozitivně, společně. Proto změna z držte se na držme se. V případě naší nové reklamy cítím, že může pomoct společnost léčit,“ říká spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard.

Autorem námětu a scénáře je Jiří Mádl, který spot i režíroval. Přišel s nápadem, ve kterém k vyprávění nejsou potřeba slova. Pětice příběhů se odehrává pouze na podkresu melodie New Britain, kterou nahrál klavírista Petr Malásek.

„Když jsme viděli storyboard a Jirka nám popsal svoji myšlenku, věděli jsme, že takový spot chceme. Bylo nám jasné, že pokud se udělá dobře, bude velmi silný. Dnes můžeme říct nahlas, že je velmi silný,“ dodává Stanislav Bernard.

Jak uvedl Jiří Mádl, nejdéle mu trval výběr herců. „Chtěl jsem, aby to byla mozaika deseti různých typů, které si nebudou podobné a každý bude reprezentovat někoho jiného,“ říká režisér Mádl.

Ve spotu musel být vidět Humpolec

Natáčení se konalo letos v únoru na více místech. Režisér měl při tvorbě od pivovaru volnou ruku, jenom jedním z mála požadavků bylo, aby ve spotu byl určitě vidět Humpolec. Ve městě štáb vybíral z více lokací, ale nakonec padlo rozhodnutí pro humpolecké Horní náměstí.

Humpolci patří scéna, ve které se setkávají dvě ženy na zastávce, k níž přijíždí autobus. Protože se děj tohoto příběhu odehrává v dešti, bylo nutné zajistit i cisternu s vodou a vytvořit umělý déšť. Komparz deseti cestujících v autobusu si zase zahráli někteří zaměstnanci pivovaru.

Produkce si pro potřeby natáčení musela také pronajmout autobus jihlavského dopravního podniku a sehnat přenosnou autobusovou zastávku, protože ve městě samotném není zavedena městská hromadná doprava.

„Pronajali jsme jim jeden náš standardní městský autobus, který běžně rozváží cestující po Jihlavě,“ řekl šéf jihlavského dopravního podniku Radim Rovner.

Protože je sdělení reklamního spotu univerzální, začal se klip šířit i v zahraničí. „Proto jsme připravili překlady našeho sloganu, který se objevuje jako text v závěru videa a publikovali jsme několik jazykových verzí,“ dodává marketingový ředitel pivovaru Tomáš Lipták.