Za primátora Jihlavy byl před 114 dny zvolen Jaroslav Vymazal. Trojkoalice ODS, ČSSD a KDU-ČSL si po volbách rozdělila křesla ve vedení města. Vedle primátora za ODS usedli do čela města tři náměstci ČSSD, trio doplňuje náměstek za KDU-ČSL.
Už zjistili, že například předláždění chodníků v centru brání především zastaralé stoky, které čekají na velkou rekonstrukci. To je další z velkých, ne-li nejzásadnějších problémů krajského města.
Trojkoalici se nedávno podařilo nasměrovat do finále také projekt parkovacího domu. Ten by se mohl začít už letos stavět městský podnik Služby města Jihlavy.
"Je dobře, že parkovací dům postaví městský podnik, nad stavbou i provozem si tak město zachová dohled," myslí si lídr Věcí veřejných v Jihlavě František Běhan. Tato strana se ovšem na podzim na radnici nedostala.
Parkovací dům by měl stát na třídě Legionářů. "Sotva si vydělá na provoz," namítá ovšem opoziční zastupitel Martin Fiala (TOP 09). Martin Málek, radní za ODS a mluvčí Služeb města Jihlavy, které parkovací dům postaví a budou provozovat, však tvrdí, že návratnost investice je odhadována na deset až patnáct let.
Jízdné v MHD a rozvoj veřejné dopravy
Sporným bodem zůstává nadále jízdné v městské hromadné dopravě, které po loňském zavedení čipové Jihlavské karty prodělalo revoluci. Opoziční komunisté volají v novém volebním období po znovuzavedení přestupní papírové jízdenky a zlevnění tarifů elektronického jízdného.
"Dopravnímu podniku by chybělo na tržbách téměř 11 milionů ročně," nesouhlasí s návrhy KSČM náměstek primátora Josef Kodet. Dopravní podnik hodlá na jaře předložit audit elektronického jízdného, na základě kterého se zastupitelé možnými změnami jízdného budou zabývat.
Zatím pouze mlhavým snem je prodloužení trolejbusové trasy po Vrchlického ulici až na sídliště Horní Kosov. "Nejpozději v roce 2013 by měla být trolejová linka na Vrchlického ulici zavedena," řekl primátor Jaroslav Vymazal.
Moderní dopravní terminál
Zastupitelé dali v půli února zelenou odkupu pozemků přiléhajících k městskému nádraží. Od Českých drah je město vykoupí za 11 milionů korun. Je ale pravděpodobné, že odstranění ekologické zátěže bude i několikanásobně nákladnější. Nyní se proto řeší, kdo a za jakých podmínek by měl tuto ekologickou zátěž odstranit.
Nová místa v mateřských školkách
Mateřinky jsou slabinou krajského města, míst ve školkách je nedostatek. Nyní magistrát hodlá jít cestou rozšiřováním a rekonstrukcí stávajících školek.
"Získat povolení pro novostavbu trvá rok a půl," zmínil primátor Vymazal. Ke stávajícím více než čtrnácti stům míst přibudou nová místa v Antonínově Dole a na Jarní ulici.
Sport a relaxace
Vznikají nové úseky cyklostezek a návrhy na nové volnočasové areály. Ještě letos – byť s několikaměsíčním zpožděním kvůli námitkám sousedů stavby – by měla začít stavba druhé haly vedle zimního stadionu. Opoziční TOP 09 kritizuje, že nová hala negativně ovlivní hustotu dopravy v centru města.
To si naopak zástupci koalice nemyslí. Aktuálně město sbírá razítka pro stavební povolení. Město plánuje i rozlehlý volnočasový areál na břehu řeky Jihlavy naproti Vodnímu ráji.
Kanalizace asi přijde o dotaci 250 milionů korun
Zda se podaří postavit kanalizaci a především "prostavět" čtvrtmiliardovou dotaci z EU, je kvůli tahanicím stavebních firem o zakázku pravděpodobné čím dál méně. Radnice už připravuje náhradní varianty. Ještě letos by se mohlo začít třeba s opravou kanalizace v Brněnské ulici.
Jakou prioritu by podle vás mělo mít nové vedení jihlavské radnice?
Hlasování skončilo
Čtenáři hlasovali do 23:00 pátek 25. března 2011. Anketa je uzavřena.