Během dne
3. Chraňte si čas na přemýšlení
Nejnovější studie dokazují, že stačí drobné vyrušení, které vás vykolejí, a ve výsledku pak neodvedete zdaleka tak dobrou práci, jako kdybyste mohla celou dobu myslet jenom na ni. Navíc když jste roztěkaná, úkoly vás mnohem víc stresují. Takže pokud můžete, rozdělujte si v práci čas do bloků: čtvrt hodiny na vyřizování e-mailů, čtvrt hodiny na telefonování, hodinu na pekelné soustředění na náročný úkol. A pak znovu od začátku.
4. Děkujte a chvalte
Máte obrovskou moc: zlepšit dalším lidem den. Přijďte do kanceláře s úsměvem, chvalte kolegy. A dobrou náladu šiřte i mimo území firmy: Třeba se usmívejte na číšníka v kavárně nebo přispějte na charitativní sbírku. Když budete laskavější, než musíte, pozitivní přístup se zázračně odrazí na vaší náladě.
5. Vycouvejte z hádek
Nic vám nezkazí pracovní den spolehlivěji než fakt, že je na vás někdo protivný. Berte ale tyhle situace s nadhledem a říkejte si: „Tohle není osobní!“ Pokud se k vám kolegyně, klient nebo šéf zachová hnusně, existuje dost vysoká pravděpodobnost, že je naštval někdo úplně jiný a vy jste jen posloužila jako nejbližší hromosvod. Pokud jste to ale pro změnu vy, kdo se chystá vybuchnout, zkuste nabrat odstup. Zeptejte se: „Kdyby se v téhle situaci ocitla kamarádka, co bych jí poradila?“
6. Vstaňte ze židle
Pohyb zlepšuje náladu, brousí paměť a soustředění. Ujděte proto kus cesty do práce pěšky, o polední pauze svižně obejděte blok nebo si střihněte pár protahovacích cviků v zasedačce.