Jógalates propojuje silovější cvičení pilates s pozicemi a principy jógy, díky čemuž si vybudujete nejen štíhlé a pružné tělo, ale zároveň při tomto cvičení zklidníte mysl a zmírníte stres. I proto se stalo hitem mezi celebritami a nedá na něj dopustit také zpěvačka Madonna.

Jógalates je skvělý doplněk ke klasickému posilování. Je to fitness technika, která v sobě kombinuje meditativní pozice jógy s cvičením pilates a tedy posilováním svalů. „Díky tomu je toto cvičení zdravé a bezpečné, vhodné zejména jako prevence civilizačních bolestí páteře, vyrovnávající svalové disbalance vzniklé jednostranným přetěžováním,“ vysvětluje zakladatelka a instruktorka jógy Věra Vojtěchová z Domu Jógy v Praze.

„Kromě toho se už během první lekce svaly zbavují nadměrného napětí, tělo čerpá energii a zbavuje se nadměrného stresu,“ dodává lektorka.

Pozitivní účinky jógalates potvrzuje i hlavní trenérka fitness centra pro ženy Kateřina Hollerová: „Mnoho lidí se v posilovně marně snaží o vybudování sixpacku. Neuvědomují si, že jim chybí silný střed těla, který je základem pro každý sport – mimo jiné i pro vyrýsované břišní svalstvo. Jógalates se na posílení středu těla zaměřuje.“

Proč posilovat střed těla

Posílením středu těla docílíte správného rovného držení těla, můžete se tak zbavit potíží s bolestmi zad, krční páteře, ale i kyčlí, kolenou a ramen. Navíc posílením svalů pánevního dna můžete podpořit sexuální funkce a usnadnit si také početí a zlepšit i stav po porodu.

Střed těla je důležitý pro všechny silové a kondiční programy. Vytváří stabilitu pro všechny ostatní pohyby. Pomáhá předcházet zraněním a nerovnováze v důsledku nestabilního trupu. Lidé se silným středem těla mají i větší sílu a vytrvalost. Při posilování core je navíc bonusem hezké vytvarování břišních svalů, kterého pouhým cvičením na povrchové břišní svaly nedocílíte.

Správné dýchání je základ

Pro efektivní posilování středu těla a břišních svalů je dýchání naprostý základ. Naučit se správně dýchat však vyžaduje mnoho času a trpělivosti, s čímž vám jógalates může pomoci. Stejně jako u jiných druhů jógy se při lekci jógalates trénuje právě dýchací technika. Mimo to je hlavní důraz kladen na ideální zapojení hlubokého stabilizačního systému páteře a na celkové protažení a narovnání.

Další výhodou jógalates je to, že se člověk koncentruje pouze sám na sebe a na to, aby daný cvik zvládl. Cílem je odstranit z mysli běžný denní šum myšlenek a starostí. Možná i to je jeden z důvodů, proč je technika jógalates tolik oblíbená mezi českými i světovými celebritami. Techniku praktikujte třeba zpěvačka Madonna.

Co vás čeká na lekci

Jógalates se cvičí naboso na podložce s využitím nejrůznějších pomůcek. Zdánlivě stejný pohyb může být velmi snadný, nebo naopak velmi namáhavý, podle způsobu provedení. Důraz je kladen na dech, soustředění se na pohyb a výdrž v pozicích, jak tomu bývá v klasické józe, ale také na posílení svalů středu těla.

Pokud se rozhodnete na lekci jógalates přijít nemusíte mít žádné zkušenosti. Je to zdravotní cvičení, které vás krásně protáhne i posílí, takže je skvělou volbou při sedavém zaměstnání. Stejně tak je jógalates ideální jako doplněk k jiným sportům – posilovna, běh či cyklistika.