Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Warcraft III - multiplayer

  12:00
Aby nebylo šílenství kolem Warcraft III málo, naleznete v našem novém článku postřehy z internetového hraní společně s lehkým průvodcem po serveru www.battle.net. Hra ani tentokrát nezklamala a dokázala nás zabavit na několik dlouhých nocí. Kdo by si ostatně nechtěl zabojovat proti živým protivníkům?

Snaha Tlusťocha dostat se do spíže vyústila ve smrtící souboj Podpora internetové hry patří k Warcraft III jako vejce k slepici, protože právě multiplayer je tím, co udržuje Warcraft, StarCraft a Diablo stále naživu. Herní centrála Blizzardu, W3 a shromažďuje hráčskou komunitu na speciálních diskusních fórech. Battle.net by si měl projít každý nováček do internetového hraní nebo zájemce o problematiku - účelově nadesignovaný server poskytne mnohem víc infa než strohá herní readme.txt. Následující text popisuje, co v internetové hře čeká a jak se s tím vypořádat s co nejmenší újmou na cti. Text je orientován pro W3-pozitivní hráče, není tedy tak podrobný jako recenze a několikadílný návod.

Před samotným spuštěním hry je dobré načerpat teoretické znalosti. Profesionální server ProGamers.cz pro zájemce o síťové hraní poskytuje již nyní replaye - záznamy úspěšných partií, které si můžete přehrát a poučit se z nich stejně jako se šachista sebevzdělává zkoumáním Kasparovových utkání. Na stejném serveru se objevila utilitka přepisující české klávesnicové zkratky na původní anglické. Ze zahraničních informačních stránek stojí za pozornost specializovaná PlanetWarcraft.com, na kterou navazují všechny ostatní neoficiální stránky. Jakmile načerpáte teoretické znalosti, podívejte se na svůj počítač a kriticky se zamyslete: má na to? V redakci jsme síťovou hru testovali na dvou PIII 866/256MB RAM/GForce 2 GTS se systémem Windows 98 a Windows XP a pokaždé engine projevoval pozoruhodnou nestabilitu, ústící do zborcení softwareu a automatického Sázky a duelyzapočítání porážky v herním profilu. Problémů se lze částečně zbavit jedině uzavřením všech aktivních programů (mail klient, ICQ, Word atp). Z této adresy si můžete stáhnout jednoduchou utilitku (0.6 MB) prověřující schopnosti vaší grafické karty. Důležitá připomínka: software je chráněn registrací na Battle.net, tudíž bez originálně zakoupené hry máte smůlu, stejně jako u Neverwinter Nights.

Po odkliknutí možnosti Battle.net proběhne patchování posledními softwareovými záplatami (dají se stáhnout i samostatně) a objeví se login okno. Přímočará registrace (jméno+heslo) probíhá během několika sekund v rámci klientského softwareu a okamžitě po autorizování se dostáváte na severoevropský server s německými, slovanskými a skandinávskými hráči. Následující obrazovka nabízí Kanály - tématicky laděné chaty, například Orc Stronghold a Support. V chatech je možné vylistovat informace o každém přítomném hráči a domluvit si s ním bitvu. Čeští stratégové se schází v chatu CZE, přímo odlinkovaném z hlavní obrazovky (podle Místního nastavení Windows). Firmou Blizzard schválené mise se vyskytují pod tlačítkem Hrát hru, neoficiální hned vedle ve Vlastní hře - a často bývají zábavnější. Praktická ukázka domluveného souboje vypadá následovně: na chatu se domluvíte, jeden z vás založí hru, vy si jí pod Vlastní hrou vylistujete a vstoupíte do ní. Většina neschválených misí vznikla v otevřeném editoru W3 a už jsme viděli i starcraftové Vítejte na Battle.netmariňáky proti zergům. Velmi oblíbený týmový deathmatch nabízí všem hráčům výběr hrdiny a následné pobíhání po aréně a vymlacování, dokud se nenaplní kvóta fragů pro uzavření hry. V pravidelných intervalech jsou automaticky svolávány duely nejsilnějších hráčů v malém kamenném bazénu, do kterého nahlíží ostatní hrdinové a horda vesničanů. V tom okamžiku, kdy duel začíná, automatický teleport přenese hráče na tribuny - třeba uprostřed souboje - a opět je tam po ukončení duelu vrátí. Server mírně laguje - zasekává se - ale nejde o nic katastrofálního. Vedle deathmatche vzniká řada modifikací, často velmi zvrhlých: jedna z nich mě umístila do kůže stavitele útočných věží, který měl společně s ostatními vystavět dokonalou obranu proti invazi pavouků. Nápaditost misí je omezena jen fantazií designéra, a to může být tradicionalistům proti srsti. Oficiální kampaně nabízejí předem definované mapy pro přesný počet hráčů a týmů. V tomto módu vám server vybere nejbližšího volného protivníka, kterého zřejmě neznáte a s trochou štěstí bude mluvit anglicky (taková nörssteena také není marná). Během těch několika seancí jsem narazil nejvíce na Němce, Poláky a samozřejmě Skandinávce, ti jsou všude. Velkou nevýhodou dvoukampaňového systému je absence "zkušenostních místností", kde by se dali najít protihráči podle prohraných/vyhraných bitev. Takto máte velkou šanci, že při automatickém vyhledávání oponenta narazíte na mnohem ostřílenějšího (ačkoliv jakési mantinely ve výběru fungují - nedá se na ně spoléhat).

Bludičky-hráči těsně před výběrem těla do deathmatche Online hra se v podstatě neliší od offline verze, jen neobsahuje příběh a existuje možnost uzavírání spojenectví s ostatními hráči. Flexibilní systém spojenectví umožňuje sdílení jednotek, pohledu na herní plochu anebo společných zásob zlata a dřeva. Během těch několika let, co mezi námi série vegetuje, bylo experimentelně zjištěno, že blitzkrieg je skutečně nejlepší variantou, jak někoho vymazat z povrchu zemského - Warcraft III v tomto směru garantuje neuvěřitelně rychlé partie, které v průměru trvají deset až patnáct minut a hned zpočátku do vás zasejí ublíženecký pocit. Většina hráčů jasně ignoruje preferované rozmazlování hrdinů, raději si připraví početnou armádu a bojují stylem lumíků skákajících do moře. Kupodivu, funguje to. Brzy si na prohry zvyknete. Vyzdvihovaná strategie morfuje do akční hry, nicméně se najde několik desítek tisíc lidí, kteří se v ní vyžívají. Pro zájemce o seriozní taktizování se vyplatí počkat na CZE chatu, dokud nepřijde někdo s dostatečně zdravým rozumem. Stejným zklamáním pro mě, šedivého onlineovkáře, byla nevychovanost protihráčů, kteří někdy ani nepozdravili a odpovídat na otázky se zdálo být nad jejich síly. Mnohem živější MMORPG komunita využívá možnosti internetu nejen k hraní, ale právě k poklábosení a socializování. Warcraft hráči vypadají, jako by nemohli napsat ani to "Hi!", protože by ztratili drahocenné sekundy na výstavbu armády a to by se pak promítlo do jejich zpožděného a tímpádem ohroženého blitzkriegu. Opravdu strategie hrané po internetu žene kupředu jen paranoia, že ten druhý zaútočí mnohem dřív?

Ingame chat je telegrafický a chudý Hrdinové nepřecházejí mezi misemi, jsou na jedno použití, ovšem po zabití se dají relativně levně oživit ve svatostánku, včetně všech předmětů. Hrdina představuje alfu a omegu celé síťoviny, už jen proto, že se mu říká hrdina. Zatímco otroci těží a staví, vojáci se houfují a mágové nanečisto bublají kouzla, musí hrdina pobíhat po krajině, vymlacovat nečisté potvory a sbírat jejich poklady (prostě profesionální vrah) nebo navštěvovat speciální obchody s vybavením, které na ulici nesežene. Samozřejmě, stejné možnosti jsou i v příběhové offline hře, zde je ale adventuření okořeněno možností vyfouknout protivníkovi bonusy před nosem nebo na něj nepřátele přivést a kochat se pak vlastní zlomyslností. Ostatně, Odyseus s Trojským koněm provedl největší sviňárnu během celého dobývání Tróje a historie ho má za příkladného dobrodruha! Tak co je pár harpyjí zatažených do nepřátelského tábora... Na place může být maximálně trio hrdinů za každou stranu (paladin, kouzelník, válečník), přičemž vyvolání prvního stojí jen místo na kavalci a ti další jsou již za peníze. Prvním logickým krokem na začátku je proto pořízení válečníka, pošimrání oblud z okolí mečem a nasbírání zkušeností. Konečně nachází praktické uplatnění střídání denních dob, kdy omezená noční viditelnost a útoky v noci nejsou jen prázdným pojmem a zbabělý hrdina se může proplížit za spícími potvorami k vytouženému obchodu. Jaké jsou největší začátečnické chyby? Návrháři tvrdí že tyto: Vesničané přihlížejí duelu

  • žádný Hrdina nebo jeho zařazení mimo skupinu, která bojuje a získává zkušenosti
  • nedostatečný zájem o level Hrdiny; správný Hrdina by měl být minimálně na třetí úrovni, když útočí na lidského oponenta
  • ušetření potvor a bestií
  • opomíjení bonusových předmětů
  • sólování s Hrdinou na první úrovni a následné zabití potvorami

    Jediným kontinuálním prvkem zůstává battle rejstřík, kde se zaznamenávají informace o prohraných a vyhraných bitvách, včetně detailního vypsání úspěšnosti. Jedná se o jakousi W3-občanku, podle které ostatní zjistí, jestli bitva s vámi má cenu. Například moje osoba byla po čtyřech prohraných bitvách vyhledávána jako fackovací panák, až jsem musel změnit registrační jméno a začít od nepopsaného papíru. Za své může zmiňovaná nestabilita engineu, která říká, že zhroucení hry se rovná porážce. S přispěním editoru misí můžete nechat kamarádům zhroutit jejich počítač na vaší mapě anebo si prohlédnout veškerý virtuální bestiář v jiné, než v útočné podobě. Vzato kolem a kolem, online Warcraft III ničím nepřekvapí a výše zmíněné výtky jsou zřejmě doprovodným rysem battleneťácké sorty hráčů. Ještě jeden dík patří Blizzard za umožnění standardního českého dabingu - i to je při hrůzné úrovni amatérské a profesionální lokalizace více než dost.

    Warcraft III: Reign of Chaos - multiplayer
    Výrobce: Blizzard Entertainment
    Distributor: Take 2 Interactive
    Distribuce v ČR: Cenega, český manuál + titulky
    Stáhněte si: 3x video, 2x galerie screenshotů
    Oficiální homepage: www.blizzard.com/war3
    Minimální konfigurace: procesor 400 MHz, 128 MB RAM, 8 MB grafická karta
    Doporučená konfigurace: procesor 800 MHz, 256 MB RAM, 32 MB grafická karta
    3D karty: ano
    Multiplayer: ano
    Verdikt: Kvalita síťového Warcraft III vyplývá z dlouhletých zkušeností mateřské firmy a dceřinného serveru Battle.net. Jde o poutavou zábavu, ale příběhovému hraní se nevyrovná.

    Hodnocení:

    75%

  • Autor:
    • Nejčtenější

    KVÍZ: Vyrůstali jste na těchto ulicích? Poznejte nejslavnější města z videoher

    Není to tak dávno, co se sociálními sítěmi šířil mem „I grew up on these streets“, ve kterém hráči vzpomínali, ve kterých videoherních městech trávili své mládí. Zkuste si, jestli dokážete také...

    19. září 2024 19

    Loňský hit vyšel na PC, vývojář se bojí, že hráči hned přidají nahotinky

    Jedna z nejlepších her loňského roku Final Fantasy XVI konečně vyšla i na PC. První reakce jsou pozitivní, ovšem vývojář Yoshi-P vyjádřil obavy, že více než o její příběh se lidé zajímají, jak si ji...

    18. září 2024  9:36 15

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Další hra vyrobená pro nikoho, valí se kritika na novinku ze světa Pána Prstenů

    Tales of the Shire má být pohodový simulátor hobití vesnice. Aspoň to tak doteď vypadalo, než se na hru zaměřila pozornost davu, který odmítá diverzitu a inkluzi. Některým hráčům se nelíbí především...

    17. září 2024 124

    Pět let fanoušci restaurují pozapomenutou hru. A stále je čeká spousta práce

    Partička nadšenců se nezištně snaží přepracovat legendární božskou simulaci Black & White vizionáře Petera Molneauxa pro moderní počítače. Po pěti letech ji konečně uvedli do spustitelné podoby, bude...

    16. září 2024  16:11 10

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    To se nepovedlo. Z oznámení nejvýkonnější konzole si lidé dělají legraci

    Dlouho očekávané představení vylepšené verze konzole PlayStation 5 nedopadlo tak, jak si asi v Sony představovali. Kvůli její vysoké ceně, nedostatečně prezentovanému rozdílu oproti původní verzi a...

    15. září 2024 34

    V dalším díle drsňácké Yakuzy se staneme kapitánem pirátů

    Studio Ryu Ga Gotoku chrlí poslední dobou jeden díl Like a Dragon, respektive Yakuzy za druhým. Motivem právě odhaleného Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii jsou piráti.

    20. září 2024  15:07 0

    Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii

    vydáno 20. září 2024  14:26,  aktualizováno  14:27

    Netflix se zaměřuje na hráče, chystá Splinter Cell, Laru i další Cyberpunk

    Společnost Netflix odhalila plány na nadcházející sezonu a fanoušci videoher mají hodně důvodů k radosti. Chystá se na ně totiž několik anime seriálových adaptací jejich oblíbených hitů, jako je Tomb...

    20. září 2024  14:10 1

    Z výroční edice PlayStationů 5 jsou hráči nadšení, bude ovšem extrémně vzácná

    Sony se s blížícím se 30. výročím konzole PlayStation chystá uvést současnou řadu konzolí PlayStationů 5 a doplňků v barvách první konzole. Ačkoliv jsou hráči podle prvních reakcí nadšení, sběratelé...

    20. září 2024  10:06 1

    Podzim bez nachlazení? Rozdáváme ImuBerin na podporu imunity ZDARMA
    Podzim bez nachlazení? Rozdáváme ImuBerin na podporu imunity ZDARMA

    Návrat do školy či práce, spojený s výkyvy teplot, může oslabit náš organismus. Ale co kdyby to letos bylo jiné? Zapojte se do testování a...

    Radil jsem bratrovi, aby se neupil a neufetoval, říká Jakub Prachař

    Premium Mluví jakoby žertem, ale za svými slovy si stojí. Moderátorovi Liboru Boučkovi to Jakub Prachař občas natře před...

    Bydlí nad Strahovským tunelem v Praze. V bytě má ocelové mostní nosníky

    Do bytu na pražském Smíchově se majitelka přestěhovala před sedmi lety z menšího města. Bydlí ve třetím patře projektu...

    Zatnu zuby a nevěra není. V tolyamorii žije v Česku stále více párů

    Podvádíš mě, spíš s jinými a já to vím. Doma děláme, že se to neděje, a i když mi to vlastně vadí, rozhodně o tom...

    Do výstřihu nekoukat! Fotbalové Ústí vzbudilo ve světě rozruch českou Pamelou

    Ústecký fotbal zase dobyl svět, byť opět ne na hřišti. Po „kazmovině“ s tlouštíkem propírají média po celé planetě...

    To monstrum znal jen ze hry. Nyní tank s největším kanonem v historii ožil

    Původní myšlenka vznikla při hraní populární videohry World of Tanks, kde patří mezi nejvražednější volby. Stíhač tanků...