Středa 5. srpna 2020, svátek má Kristián
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 5. srpna 2020 Kristián

Shellshock 2: Blood Trails – válečný horor?

aktualizováno 
Z akčního nebe do bláta podprůměru. Takto by se dal strušně charakterizovat druhý díl brutálního Shellshocku. Nechce si chutnat.
35

Shellshock 2: Blood Trails

Platforma: Xbox360
Výrobce: Rebellion

  • Ze začátku ucházející prezentace
  • Pár lekacích momentů
  • Zmatený příběh
  • Zastaralá grafika
  • Nulová motivace k dokončení
  • Hodně krátké

Očekávání se ani zdaleka nenaplnila a z Shellshocku 2 se stal akční paskvil, který raději nikdy neměl spatřit světlo světa.

Herní karta

Shallshock 2: Blood Trails Xbox360

Shallshock 2: Blood Trails Xbox360První Shellshock předvedl brutální, ale realistický válečný příběh z Vietnamu, jenž oplýval několika skvělými momenty, které jej vyzdvihly nad ostatní tuctové akční hry.

Ve dvojce se vývojáři kromě přesídlení na FPS žánr snaží zamávat s našími žaludky ještě více a kromě celkové brutality přidávají do hry ještě tajemný virus, zombie a skrytý poklad. Nebo drogu? Nebo vetřelce? Pokud jednotlivé součásti fungují, neznamená toještě, že to bude funkční i jako celek. A opravdu, výsledek je matoucí směs akce, hororu a příběhu, nad kterým by kroutil hlavou i Shakespeare.

Ze začátku vypadal Shellshock 2 dost ambiciózně a především příběh ani zdaleka nebyl tak kýčovitý. Kdesi v Kambodži ztroskotá letadlo CIA. Samozřejmě byl na palubě náklad, který by se do nepovolaných rukou dostat neměl. Na místo se tak ihned vydá jednotka zelených baretů vše získat zpět. Zpět se ale vráti jen jeden voják, kterému navíc jedno kolečko uplavalo. Kdo by to také bez psychické újmy Shallshock 2: Blood Trails Xbox360přežil, plazit se dnem i nocí po mrtvolách vietkongů? Navíc ty řeči o monstrech a strašidlech. Co sakra v tom letadle bylo?

Vojáci se vlivem WhiteKnightu mění na krvežíznivé zombíky.

To nikdo neví a co je nejvtipnější, ani se to nikdy nedozvíte. V celé hře se čas od času objevují náznaky a povídačky vojáků o čemsi zvaném WhiteKnight. Zda je to nemoc, virus či droga, to nám zůstane utajeno. Jediný fakt, který ve své zpocené hlavě máte, je to, že se vojáci vlivem WhiteKnightu mění na krvežíznivé zombíky. A vy ještě ke všemu hledáte svého ztraceného bratra, který do místního pekla narukoval před vámi. No není to pech?

VIDEO

Shallshock 2: Blood Trails Xbox360Příběh se může zdát plný zvratů, tajemství i dobrodružství, nic z toho však nečekejte. Ze Shellshocku jsem měl místy pocit, že sám neví, zda se přiklonit k hororové části žánru, nebo zůstat u válečného konfliktu, případně skočit do prozkoumávání á la Indiana Jones.

Možná proto jste misi od mise zmateně pohazováni od válečných front až po zarostlé džungle a zapadlé podzemní chrámy a nemáte jedinou potřebu ani motivaci hru opravdu dohrát. Naštěstí se přes ubohých 10 levelů prokousáte velmi rychle, a noční můra tak brzy skončí. O multiplayeru ani netřeba se zmiňovat, jednoduše není. Kéž by alespoň to ustřelování hlav stálo za to. Bohužel, nestojí.

Recenze PC verze

Nedá se nic dělat, Shellshock 2: Blood Trails je opravdu špatnou hrou. Přiznám se, že jsem se na něj docela těšil a přes podivné chování vydavatele doufal, že by z toho mohla být napínavá nadprůměrná střílečka. Takovému popisu se ale výsledek neblíží ani na pár mil.

- číst celou PC recenzi

FPS se vždy na konzolích potýkaly s nepříjemností zvanou analogová páčka. I když jde jen o praxi a schopnost si přizpůsobit míření, v Shellshocku strávíte nějakou dobu zabořeni v nastavení citlivosti, protože je míření analogem ve hře doslova peklo a věřte, že si zapauzujete do aleluja, než narazíte na správnou kombinaci citlivosti a Shallshock 2: Blood Trails Xbox360pomoci při míření.

Celkový dojem z interakce hlavní postavy je pak celkem ucházející a jedná se o jednu z mála věcí, které lze pochválit. Nejen, že vidíte celou postavu, ale také sprint je zpracován realisticky, pomocí tlačítka můžete proskakovat okna a překážky (skok jako takový ve hře není) a vše je proloženo tolik oblíbenými interaktivními scénami, kdy musíte včas zmáčknout potřebné tlačítko. To platí při uhýbání pastím a dalším nebezpečím, stejně tak jako při soubojích jeden na jednoho, kdy pak sraženého nebožtíka dokončíte buď humánním způsobem (ehm...umlácení zbraní) nebo brutálním (ustřelení hlavy).

Ostatně brutalita je poznávací značkou celé hry a na své pouti narazíte na vojáky ukřižované, ořezané, rozsekané, nabodnuté, propíchnuté a bůh ví, jaké ještě. Znetvořenými mrtvolami je vystlána celá hra, kvůli tak hojnému počtu si jich ale po krátké chvíli přestanete všímat a počátShallshock 2: Blood Trails Xbox360eční strach a hutná atmosféra zmizí v nenávratnu. Holt, méně někdy znamená více. Poté, co vojáky vystřídají zombíci se pak krvavá řežba změní v klasický horor, kde už vám ustřelování hlav a crčící krev nepříjdou tak syrově mrazivé, jak tomu bylo u obyčejných lidí.

V batůžku si s sebou ponesete klasickou výbavu válečných kousků. Za celou dobu vystřídáte několik samopalů (mezi kterými nesmí chybět legendy AK47 a M16), pistole, brokovnice, pušky či bazuku. Po kapsách pak potáhnete granáty a světlice a čas od času dojde i na stacionární kulomety.

Co mně však velmi iritovalo, byla možnost nést s sebou jen jednu “velkou“ zbraň, pistoli a mačetu. Neustále tak probíhaly vnitřní boje, zda si nechat brokovnici, či si vzít povalující se samopal. Hra vás navíc ničím neupozorní, že se po několika krocích může ten či onen druh zbraně hodit, proto budete mnohdy svůj špatný výběr proklínat.

Shell shock – válečná stresová reakce

Válečná stresová reakce, v minulosti známá taktéž jako střepový šok či únava z boje, je vojenský termín pro druh lidského chování zapříčiněný válečným stresem, který snižuje bojové schopností a morálku v celku. Nejobvyklejšími příznaky jsou únava, pomalé reakce, absence správného myšlení a někdy i zmenšení pudu sebezáchovy.

Podobný stav je však krátkodobý a neměl by se plést s dlouhodobými psychickými poruchami.

Shallshock 2: Blood Trails Xbox360Audiovizuální ztvárnění je rozporuplné a jaksi nerovnoměrné. Najdou se skvěle zpracovaná místa s prosvitajícími paprsky slunce, lehkou mlhou a hustou džunglí, pak ale doběhnete do zákopů a najednou jsme zpět v grafické minulosti.

Ať jsem hledal jakkoli, nenarazil jsem ani na skvělé modely postav, žádné pokročilé efekty či alespoň animace, které svou nešikovnosti tolik nebijí do očí. Ne, ne a ještě jednou ne, takhle se plnohodnotná hra prostě nedělá.

Shellshock 2: Blood Trails měl velké ambice, nakonec ale neuvěřitelně propadl.

Hudební doprovod je sice správně depresivní, k natolik zpackané hře ale zní spíše jako pohřební melodie. Dabing naopak příjemně překvapí a herci své role zvládají dobře. Hlavní hrdina dokonce čas od času hodí nějakou tu hlášku, což je další pozitivní věc. Shallshock 2: Blood Trails Xbox360

Shellshock 2: Blood Trails měl velké ambice, nakonec ale neuvěřitelně propadl. U každé herní složky se dá vyjmenovat hned několik titulů, jež to zvládají mnohem lépe a vedle takových žraloků žánru, jako jsou FEAR 2, Killzone 2 či Mirror´s Edge, se Shellshock zdá být jako špatný žert, který měl dorazit před pěti lety. Pokud jsou vám vaše peněženka a šedá kůra mozková drahé, této parodii se vyhněte. Mně bohužel bude strašit ještě hodně dlouho. Ale co, padl jsem za dobrou věc.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

35 %

Čtenáři

64 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 119 čtenářů

  • Nejčtenější

Vývojáři přitvrzují. V chystaných hrách budeme jíst děti a navštívíme orgie

Již zanedlouho se dočkáme rovnou dvou nebývale explicitních hororů, které bez skrupulí kombinují erotiku a brutální...

RETRO: Polda za svůj úspěch vděčí jen dabérům, popularitu si nezasloužil

I po dvaadvaceti letech od svého vydání má u nás adventurní série Polda spoustu fanoušků a příští rok bychom se dokonce...

Po pěti letech od vydání hráči odemkli tajný konec Metal Gear Solid 5

Fanouškům skvělé plížící hry Metal Gear Solid 5 se povedlo zlikvidovat všechny nukleární zbraně v herním světě. Sice...

Americká armáda zkoušela verbovat hráče přes Twitch, skončilo to fiaskem

Snaha americké armády přilákat do svých řad i hráče počítačových her se příliš nepovedla. Kvůli nešťastné zvolené formě...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v srpnu

Herní sucho pomalu končí a srpen slibuje několik titulů, od kterých si toho mnohé slibujeme. Největší radost budou mít...

Tajemství zlatých adres. Pražská vila za půl miliardy je na prodej

Premium Mohutná, ale v rámci okolní zástavby celkem nenápadná cihlová stavba v srdci diplomatické čtvrti pražské Bubenče je...

Kůže je zrcadlem vnitřních chorob, říká lékař. Jaké nemoci může ukázat?

Premium Vyrážka s pupínky, puchýřky i problémová pigmentová znaménka dokážou pěkně znepříjemnit život, ale mohou být také...

Jak se dělá byznys za miliardy. Agent Paska o přestupu Součka i dalších

Premium Jak se zrodil rekordní přestup záložníka Součka do Anglie? Kam asi tak půjde střelec Schick? Co očekává od zázračného...

  • Další z rubriky

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

Filmová adaptace Warcraftu je splněným snem. Recenze očima hráče

Pokud existuje černá magie, snímek Warcraft v boji s ní zvítězil. Podařilo se mu totiž prolomit pomyslné prokletí filmů...

RECENZE: Kniha Zaklínač a jeho svět zaujme především fanoušky hry

Nakladatelství Crew vydává ve spolupráci se společností Fantom Print knihu, která potěší fanoušky herní série o...

RECENZE: MediEvil je zbytečný remake plný nedotažeností

Další klasický titul MediEvil se dočkal remasterované verze, respektive remaku. Jde o sentimentální záležitost, která...

Škoda dostane šéfa s úkolem zabránit, aby značka dotírala na VW a Audi

„Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ prohlásil v rozhovoru publikovaném...

Díky, že létáte se SpaceX. Loď Crew Dragon úspěšně dopadla do moře

Američtí astronauti Robert Behnken a Douglas Hurley úspěšně absolvovali nedělní návrat z Mezinárodní vesmírné stanice...

Zemřela manželka Jiřího Krampola, měla dlouhodobé zdravotní problémy

Ve věku 59 let zemřela Hana Krampolová, manželka herce Jiřího Krampola. Dlouhodobě se potýkala se zdravotními problémy.

Nové zuby mám z Turecka. Zákrok byl psychicky náročný, říká pornoherečka

Česká pornoherečka Daisy Lee si zaletěla do Turecka pro nové zuby. Zákrok, který podstoupila na tamější klinice, ji prý...

Pokutu za přespání v karavanu dohnal Němec až k soudu

Nocování na parkovišti v obytném autě se v Německu může dosti prodražit. Své si zažil jeden turista s karavanem, který...