RECENZE: Resident Evil 6 hrajte jedině ve dvou, jinak je to zlo

Čtyři kampaně, nonstop akce, téměř žádné hororové momenty, spousta multiplayerových režimů, otravné mačkání tlačítek podle toho, jak hra píská, a výborná kooperace. Resident Evil 6 se vrátil se všemi povedenými i prohnilými vlastnostmi.

Resident Evil 6 (remaster) | foto: Bonusweb.cz

60

Resident Evil 6 (Remaster)

Platforma: PlayStation 4
Výrobce: Capcom

• Výborná kooperativní hra
  • Všechny dodatečné módy jsou přítomné
  • Hraní za monstra a zombie
  • Trapný QTE festival
  • Oříznutá obrazovka při splitscreenu
  • Víceméně koridorová záležitost
  • Zmatečný systém ukládání

Akční střílečka s monstry, zombiemi a řadou nesnesitelných QTE. Strach je pryč a s ním i velká porce zábavy. Co se však kooperace týče, jde o vážně dobrou hru s dlouhou životností.

Resident Evil letos slaví 20 let své existence a zatímco pro vás chystáme obsáhlý článek o nejslavnější hororové herní sáze všech dob, zásobuje nás Capcom remastery, konverzemi a vylepšenými edicemi starších dílů. Jako první vychází nelogicky Resident Evil 6. Čtyři roky po původním vydání na PlayStation 3 a Xbox 360 jeho chyby vylézají na povrch stejně dramaticky jako nemrtví z hrobů v Romerově klasice Noc oživlých mrtvol.

Plakat nad tím, že série už není hororová, nemá několik let smysl. Letošní remaster remaku Resident Evil Zero byl sice příjemným závanem strašidelné nostalgie, ale takové díly již nějaký pátek nevycházejí. Resident Evil 6 je toho jasným důkazem.

Resident Evil 6 (remaster) - kooperace s černými pruhy

Záleží tedy, jak k novodobé podobě série přistupujete. Pokud chcete atmosféru a strach, budete zklamaní. Pokud jste smíření s tím, že jde o akční střílečku se strašidelnými monstry a známými hrdiny, můžete se bavit. Šestý díl je takovou herní verzí Andersonových Resident Evil filmů. Příběh je ostatně taková asijská mýdlová zombie opera. (Pozor, spoiler z roku 2012) Hlavním bossem je ostatně zloduch, který se mění v nemrtvého dinosaura. Uff.

Resident QTEvil

Neustále někde něco exploduje, vy uskakujete, běžíte a ono bum, křach, ratatata. A vy, místo toho, abyste hráli, tak sledujete přehnaný akční film. Jako diví však mačkáte tlačítka zobrazená na obrazovce. Resident Evil 6 je totiž infikovaný tzv. quick time eventy (QTE) více než útočící zombie zdejším C-virem. Ve čtvrtém dílu šlo o něco nového, rozumně dávkovaného u videosekvencí. Zde jsou QTE na každém kroku a budete jimi otevírat zablokované dveře, skákat do bezpečí a používat je u spousty dalších a dalších aktivit, které by se bez nich obešly.

Resident Evil 6 (remaster)

Resident Evil 6 (remaster)

Frustraci z QTE jsme si museli odbýt na začátku, protože jde o stejný průšvih, jakým je kousanec od zombie. Jinak toho zcela akční Resident Evil 6 nenabízí vůbec málo. Na hráče totiž čekají hned čtyři kampaně, které se navzájem dějově protínají. A než je dohrajete, uplyne 20 až 25 hodin podle zvolené obtížnosti. A to je na poměry současných akčních her velmi slušná životnost. V konverzi na PlayStation 4 a Xbox One jsou odemknuty od začátku všechny kampaně včetně poslední za Adu. Můžete si tak vybrat, kterou dějovou linkou chcete začít. Zde je místo pro tetelení fanoušků.

Systém ukládání je zlo

Pokud hrajete Resident Evil 6 poprvé a nejste seznámeni s retardovaným systémem ukládání, nejspíš o dosaženou pozici přijdete. Hra totiž klame oznámeními. Pokud ohlásí dosažení záchytného bodu, nic neuloží a vrátíte se na něj po smrti pouze v rámci jedné rozehrané hry. Jakmile ji vypnete, budete začínat od poslední uložené pozice a ne checkpointu. Pokud hra po dosažení určitého místa v levelu oznámí, že se uložila, tak se skutečně uložila. Pokud však zemřete a začínáte od posledního záchytného bodu, kde se nic neuložilo a nikoliv místa uložení, hra uložení šibalsky nahlásí. Pozor! V tomto případě se však ukládají pouze data o tom, kolikrát jste zemřeli a nikoliv dosažená pozice. Zmatečné a debilní? Jednoznačně.

Pokud trochu přivřete oči, můžete ucítit lehký závan nostalgie z předchozích dílů. Hra za veterána Leona S. Kennedyho a Helenu Harper připomíná vzdáleně první hororové díly. Je v ní nejvíce lekaček a nejsilnější atmosféra. Zvláště v úvodu na univerzitě. Samozřejmě na poměry novodobého Resiho. Na akční transformaci pátého dílu a Resident Evil Revelations odkazuje hraní za Chrise Redfielda a jeho bratra ve zbrani Pierse Nivanse. Ti se ohánějí automatickými puškami a bojují s obřími monstry v zamořené Evropě. A Sherry od druhého dílu neuvěřitelně vyrostla a je z ní sličná blondýnka.

Z Ustanaka jde hrůza

Jejím úkolem je najít Jakea Mullera, syna fanoušky zbožňovaného i proklínaného arcipadoucha Alberta Weskera. Sherry však kdovíjaká bojovnice není, oproti tomu Jake je silným soupeřem na blízkou vzdálenost. Jejich hra nejvíce připomíná Resident Evil 3: Nemesis. Ne kvůli hernímu stylu, ale protože vás po celou dobu hraní bude pronásledovat odporné monstrum, stejně jako obluda, kterou má trojka v podtitulu. Ustanak je mohutný, nechutně zmutovaný a už z jeho hřmění jde strach. Sápat se po vás bude robotickou rukou a nikdy, nikdy nezapomíná. Poslední kampaň za Adu pro změnu evokuje bonusové mise dřívějších dílů.

Ustanak je mohutný, nechutně zmutovaný a už z jeho hřmění jde strach.

Všechny kampaně jsou přímočaré, koridorové záležitosti. Ztratit se nemůžete a kdybyste se náhodou bacili do hlavy nebo se opili ze všech těch nesmyslů, kterými hra oplývá, vždy můžete vyvolat tlačítkem pro hlupáky obří směrovou šipku přes třetinu obrazovky, která vám ukazuje, kam jít. To kdyby vám ostatní ukazatele nestačily. Resident Evil 6 je arkádová záležitost, což podtrhují světélkující předměty a zkušenosti, které vypadávají z poražených protivníků. Získáte díky nim nové a silnější útoky. Systém léčení je taktéž pozměněný. Sice stále mixujete byliny, ale tentokrát do pilulek, které pak do sebe sypete v reálném čase pomocí tlačítka při zběsilé ozdravné kůře.

Ještě že všechny kampaně lze jako minihry hrát kooperativně. Právě hra dvou hráčů zachraňuje hnijící šestý díl před rozkladem a průměrem. Resi 6 byl totiž od začátku koncipovaný jako kooperativní titul, a chcete-li z něj vymáčknout maximum, bez druhého hráče se neobejdete. Budete si krýt záda, spolupracovat při jednoduchých hádankách a úkolech. Věřte tomu, že v tomto případě se budete bavit, ať si o akční podobě hry myslíte cokoliv. Dvojhru můžete hrát on-line nebo na rozdělené obrazovce. Splitscreen byl však ošizen. Stejně jako v případě verzí pro minulou generaci konzolí totiž nejsou obrazovky hráčů roztaženy na celou šířku, ale jsou oseknuty černými pruhy po stranách.

Resident Evil 6 (remaster) - hra za monstrum

Na PlayStation 3 a Xboxu 360 možná šlo o omezení hardwaru, ale na PlayStation 4 a Xboxu One žádná taková výmluva neprojde. Tohle je proste ošizený splitscreen. Přitom je kooperace v rámci jednoho obýváku tak zábavná.

Tím největším lákadlem předělávky šestého Resiho jsou bonusové minihry a dodatečný obsah, který jste si museli ve dřívějších verzí dokoupit. Nyní je vše v jednom balení včetně dalších map.

Nejznámějším přídavkem je režim Mercenaries, v němž musíte ve známých úrovních zabít co nejvíce nepřátel v časovém limitu, dostat se k místu vyzvednutí a získat co nejvíce bodů. Nově je k dispozici dosud PC exkluzivní verze Mercenaries No Mercy. V ní se utkáte s více nepřáteli na jedné obrazovce a můžete se zhostit rolí hrdinů z videohry Left 4 Dead 2.

V prohnilé kůži zombie

Takovýchto režimů je přítomno více. V Survivors se musíte stát posledním přeživším výpravy, v Onslaughtu zabíjíte monstra kvůli kombům a bodům a v módu Predator se zase chopíte role monstrózního Ustanaka, kterého se snaží čtyři ostatní hráči zabít. Role se samozřejmě prostřídají.

Resident Evil 6 (remaster)

Resident Evil 6 (remaster)

V Siege se proti sobě utkávají hrdinové a monstra. Klasické šouravé zombie střídají rychlejší J’avo, kteří dokážou nosit i zbraně a v některých případech zmutují v gigantického brouka nebo obří ještěrku. Ale hratelných potvor je mnohem více. Hru za ně si vyzkoušíte i v režimu Agent Hunt, ve kterém se připojíte do rozehrané kampaně ostatních hráčů a budete za záškodníka.

Vizuálně byla hra na výkonnějších konzolích vyhlazena a běží plynule ve Full HD při 60 snímcích za sekundu. Na grafice je však vidět, že jde o titul z minulé generace konzolí. Toto není remaster, ale pouhá konverze. Remasterům remaku a Zero se v Capcomu samozřejmě věnovali více a díky renderovaným pozadím mohou tyto vizuálně zkrášlené díly připadat dokonce hezčí a stylovější než RE6. Šestka má však dobrý dabing a ozvučení.

Po čtyřech letech od vydání již jistě víte, co je to za hru. Zvažte proto, jestli je to záležitost i pro vás. Vzhledem k tomu, co Resident Evil 6 nabízí a obsahuje, dokáže stejně pobavit jako naštvat.

60 %

63 %

Doposud hodnotilo 46 čtenářů