Donkey Kong Country 3
Donkey Kong Country 3
Conquest Entertainment 19.09.2005 GBA
Jednou z nejznámějších postaviček od Nintenda je zcela nepochybně Donkey Kong. Není to ovšem žádný samorostlý opičák-poustevník, a tak má i dosti početné příbuzenstvo. A přestože se hra jmenuje právě po legendárním opovi, jenž při svém prvním zjevení na obrazovkách tak krutě terorizoval chudáčka Maria a princeznu Peach, jsou hlavními hrdiny hry jiní členové Donkeyho rodiny. Konkrétně jde o blonďatou Dixie a nejmladšího z rodu Kongů Kiddyho, jenž ještě nevyrostl z dětských dupaček a už se po něm chce, aby dělal všechny ty skopičiny, jakými se proslavili jeho soukmenovci.
Podobně jako v Donkey Kong Country 2 tak i zde hrajete s dvojicí postav najednou. S touto informací by se dalo předpokládat, že tyto postavičky budou kooperovat, což je ovšem pravda jen zčásti. Hra je totiž stále v prvé řadě výbornou plošinovkou, a tak nemusíte mít strach, že byste museli vymýšlet složitá schémata spolupráce jako kupříkladu v Lost Vikings, Quadraxu či dalších a dalších podobně zaměřených hrách. Je zde tedy víceméně pouze možnost, že si postavičky mohou vlézt na záda (konkrétně Dixie Kiddymu), čímž pádem dosáhnou výše, nebo může Dixie vrhnout Kiddym tak, že probourá slabší zdi.
Tím se dostáváme ke grafice, která v dnešní době již jen tak nenadchne.
Jak vidno, omezuje se spolupráce na pár základních pohybů, což platí i pro samotnou hru, kdy obě postavičku umějí v podstatě pouze skákat a provádět útoky na nepřátele, kteří se jim snaží co nejvíce znepříjemnit život. Vedle útoků je ale samozřejmě můžete zlikvidovat i tím, že jim skočíte na kebuli. Nesmí chybět ovšem ani nějaký ten druh nepřátel, kteří se zničit nedají, a je tedy potřeba se jim vyhnout. Výhoda toho, že celou hrou procházíte ve dvou je ovšem v tom, že pokud postavička,![Donkey Kong Country 3](http://1gr.cz/fotky/idnes/bw/6/gbadkc3r_3m.jpg)
To by se mohlo na první pohled zdát jako pouze jakási kosmetická záležitost, ale ve skutečnosti se jedná o element, který má velmi zásadní dopad na dynamiku hry. Opakování neúspěšných pasáží se tak totiž smrskne v podstatě na polovinu a hráč není frustrován neustálými restarty. Mimochodem, když jsme již v předchozím odstavci zmínili ty sudy, tak ty jsou rovněž jednou z možností, jak likvidovat nepřátele. Chytnete sud, hodíte a je vymalováno. Vzhledem k tomu, že je hra plně dvourozměrná, odpadají totiž starosti s mířením, a trefíte se tak prakticky vždy.
Hlavní hra je dost dlouhá na to, abyste s ní strávili víc než jen jedno kratší odpoledne.
Tím se dostáváme ke grafice, která v dnešní době již jen tak nenadchne, ale je potřeba brát v úvahu, že se stále pohybujeme v rajónu starého GameBoye. Grafika je krásně barevná a živá a nemělo by se stát, že by díky její úrovni docházelo k nějakým nepřehledným situacím či jiným nepříjemnostem. Na velmi slušné úrovni jsou ovšem zvuky a zejména hudba. Do uší se vám sice nelinou žádné diskotékové hity, ale jen těžko si dokážeme představit, že bychom u této hry poslouchali něco jiného. Člověk se místy musí až pousmát, co za tralalačky mu ke hraní vyhrávají, ale v kombinaci s hratelností a grafikou to působí zkrátka perfektně.
|
Nadšenec vytvořil dřevěné PC, které se nemusí stydět dát ani do obýváku
Herní počítače už jsou dnes běžnou součástí domácího vybavení, jejich většinou futuristický design a mohutné LED podsvícení je však diskvalifikují od toho, aby si je esteticky uvažující jedinci...
Vyzkoušeli jsme unikátní zábavní centrum v srdci Prahy
Loni zrekonstruovaný objekt obchodního domu Máj přinesl pohled na zcela jiný koncept, než byli zákazníci předtím navyklí. Výraznou novinkou je zábavní projekt Levels, optimisticky rozmáchlý přes celá...
{NADPIS}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{POPISEK}
Nic není nemožné. Legendární střílečku rozjedete jako elektronický dokument
Pomalu se krátí seznam způsobů, jakými ještě není možné spustit legendární střílečku Doom z roku 1993. Nyní nově totiž také tuto hru spustíte i v rámci formátu dokumentů PDF.
{NADPIS}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{POPISEK}
Starfield měl být brutálnější, správně simulovat řezání hlav ovšem není jen tak
Návrhář postav Dennis Mejillones z Bethesdy se nechal slyšet, že gigantické sci-fi RPG Starfield mělo být původně stejně brutální, jako jeho postapokalyptický bratříček Fallout. Jenže většina postav...