Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake

  12:00
Neverwinter Nights poskytuje téměř nevyčerpatelné množství herních modulů. Návrháři proto udržují vlastní linii modulů s kvalitou zaručenou předem a dnes si představíme nadějný kousek: první díl The Witch’s Wake.

NWN: THE WITCH’S WAKE
Výrobce hry: Bioware
Vydavatel: Bioware
Datum vydání: Q1 2003
homepage

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake Minulý týden jsme se seznámili s oficiálním pokračováním (ne)onlineovky Neverwinter Nights: The Shadows of Undrentide, o které se stejně dobře může opřít kritika jako ho mohou nadšeně přivítat fanoušci. Kamenem úrazu se zdají být minimální herní úpravy a zároveň komerčnost datové expanze, k plusům jednoznačně patří účast bývalých vývojářů Looking Glass Technologies na vymýšlení příběhu a nových grafických prvků. Jak je známo, do systému Neverwinter Nights (NWN) může zasahovat každý majitel editačního nástroje Aurora, kterým jako omnipotentní Pán jeskyně vytváří lokace, příšery, architekturu a samotné herní příběhy. Do dneška hráči vymysleli kolem 2000 herních modulů (například opěvovaný Penultima), od experimentů přes heroické high-fantasy příběhy až po úplné nepodělky. Mateřská firma Bioware kontruje podprůměrné kvalitě hráčských modulů vlastní nekomerční řadou, která zatím čítá pouhých třináct kusů, zato nápaditých a překvapivých: mezi jinými dokonce Lodě a Šachy anebo úchylnou válku kuřat s tučňáky. S největší netrpělivostí však hráči očekávají přídavek jménem The Witch’s Wake: The Fields of Battle (WW1) a práce na jeho dokončení ve studiích vrcholí. Jak název napovídá, jde o první díl vícečlenné série.

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake Návrh mnohovrstevného vyprávění předložil firemním kolegům Rob Bartel, šéf online návrhářského týmu NWN a okamžitě získal podporu k odstartování vývoje. Bartel vymyslel svět s vlastním zeměpisem a místopisem odkloněný od licencovaného Forgotten Realms a díky stálým konzultacím s hráčskou komunitou pochopil, která herní pravidla je třeba změnit pro dosažení dokonalého RPG prožitku. Jako první tým upravil smrt. Ta je nyní tvrdá a nelítostná. Kámen návratu (Recall stone) Bartel úplně zrušil a mrtvola hrdiny buď zůstane na místě smrti, dokud nepřijde kolega s reinkarnačním kouzlem, což může trvat proklatě dlouho, anebo v přízračném Světě nářků (Plane of Sorrow) nalezne Astrální průsak (Ethereal leak), kterým duše projde zpět do hmatatelné reality – ale Smrtce z pod pařátů nelze unikat jako kabaretní kouzelník a síly podsvětí přičítají smrt na dluh a jednou se hrdina prostě nevrátí nebo nebude takový, jakého si ho přátelé pamatují. Díky systému Lootable Corpse se mrtvola chová jako mrtvola a předměty obsažené v baťohu jsou volně k sebrání, s výjimkou předmětů držených v rukou, které se rozletí kolem. Okrádání mrtvých snižuje reputaci paladinů, mnichů a dalších kladných povolání organizovaných ve svatých Řádech, které pak hříšníky dokáží potrestat i v těch nejdivočejších regionech prostřednictvím postihů a prokletí. Na hráče čeká celá řada dodatečných vylepšení v oblasti zvířecích a magických pomocníků.

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake Problémy jsou jednoznačně určeny buď pro partu dobrodruhů, kteří WW1 pojmou jako tažení nebo pro myslivé jedince a taktiky způsobilé k vykonávání pohybu a kouzlení zároveň, protože konfrontace mají být pomalejší a zaměřené na strategii víc než na klasické hack&slashování. Ostatní hry na hrdiny, včetně původní NWN, nabízejí levelování na základě zkušeností získaných ze zabitých nepřátel a hratelnost se tak přizpůsobuje smyčce chození a mlácení, což návrhářům WW1 nevyhovuje a zkušenosti z boje drze vykleštili. Primárním cílem hráčů je přece objevovat lokace a detaily příběhu skrz dialogy, tvrdí Bartel a za to zkušenosti budou. Souboje vyprávění narušují a podle toho s nimi bude zacházeno jako s vedlejším zbožím. Rozhovory okoření praktické využití prvků osobitosti přímo v průběhu dialogu: zastrašení, lichocení, okouzlení nebo provokace fungují okamžitě a nejen to, při zahrání na správné struny NPC často prokáže nějakou službičku – peníze, rada, vzpomenutí si na toho neřáda, co tu minulý týden ukradl všechny slepice a říkal, že je ničitel světů... Představte si pak ty možnosti v soubojích, kdy lze potvoru bezpečně odlákat nebo zpacifikovat a projít kolem ní!

Neverwinter Nights: The Witch’s Wake Rozvíjení pravidel s pomocí balíku Hard Core Rules od programátora s přezdívkou Archaegeo není jediným Bartelovým cílem. Rob Bartel je totiž mnohem víc scénárista než mechanik a plánuje The Witch’s Wake rozvést v epizodním stylu, jako se o to svého času pokoušela hra Siege of Avalon a Fahrenheit od Quantic Dreams. První epizoda obsahuje maximálně trojhodinové hraní pro začátečnické postavy, ale Bioware slibuje plynulé přihazování dalších dílů se zvýšenou obtížností. Pro pochopení herních zákonitostí musí každý studovat knihy ve virtuálních knihovnách, číst dialogy a chovat se jako objevitel, ne jako dobyvatel. K tomu mu dopomáhá kvarteto amatérských programů, speciálně vybraných Bartelem a jeho týmem jako reprezentace open-source filozofie NWN. DM’s Helper pomáhá Pánovi jeskyně snadněji operovat se všemi NPCčky a předměty; německý Inventory Spy zjednodušuje PJ nahlížení do baťohů hráčů; zmíněný systém Lootable Corpse je pro interaktivnější mrtvoly (to je ale blbost, co?) a konečně vylepšená AI počítačového spoluhráče a možnost přímo mu nakazovat, jaké brnění a zbraně má používat. Závan čerstvosti? Ano, i tak by se projekt The Witch’s Wake dal nazvat.

Autor:
Témata: Knihovny, virtuální
  • Nejčtenější

Vydělala miliony prodejem vody, ve které se koupala. PayPal je odmítal vyplatit

Streamerka Belle Delphine, která na internetu vystupuje i pod přezdívkou Gamer Girl, se před lety...

Dohrál slavnou skákačku bez stisknutí tlačítka pro skok. Trvalo to 86 hodin

Po osmadvaceti letech od vydání a desítkách tisíc hodin marných pokusů se komunitě kolem legendární...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Poslední díl Farming Simulatoru prodal 6 milionů kopií, teď je k mání zdarma

Farming Simulator 22 je tím nejprodávanějším dílem v patnáctileté historii série, nyní si ho díky...

Parkurová hra vzala Steam útokem, hráči jsou nadšení

Žádné střílení ani boj, Rooftops & Alleys: The Parkour Game přináší jen parkur. A hráči jsou...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Pozůstalí školního masakru v Uvalde žalují vydavatele střílečky Call of Duty

Příbuzní obětí tragické střelby v texaském městě Uvalde, při kterém bylo zabito 19 studentů a dva...

Fanoušci chtěli předělat špatnou hru, vydavatel je zaklekl

S vývojem nového dílu série Plants vs. Zombies jsou fanoušci tak nespokojení, že oznámili vlastní...

Ve strategii Tavern Keeper si budeme moci postavit vlastní hospodu

Budovatelských strategií jsou spousty, ale jen v Tavern Keeperu je možné postavit si vlastní...

Lidé na Twitchi závodí v pečení, nejrychlejší zvládnou sušenky za 4 minuty

Fanoušci videoherních speedrunů se inspirovali v kuchařských soutěžích, místo chuti ovšem soupeří...

Vývoj Cyberpunku 2077 oficiálně skončil, na Zaklínačovi 4 se pilně pracuje

Vývoj Cyberpunku 2077 oficiálně skončil, potvrdila finanční zpráva CD Projektu. Studio nyní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Žádná tajná bokovka. S manželkou jsme rozvedeni, překvapil Petr Nedvěd

Generální manažer české hokejové reprezentace Petr Nedvěd (52) byl po divoké oslavě zlaté medaile z mistrovství světa...

Posedlost sexem, tíže lásky, nekrofilie. Gejšin příběh zmátl Japonsko

Vine se jím sex, mocná záliba v sexu. Rovněž láska. Neukojitelná, doslova vražedná. Onen příběh se odehrál v kulisách...

Hoši, nádhera, děkují celebrity za hokejové zlato. Pokáč baví vítěze písničkou

Česká hokejová reprezentace získala po čtrnácti letech zlato na mistrovství světa. Obrovský úspěch nadchl nejen...

Někteří mě mají za zlatokopku. Nenesu to lehce, říká manželka Ondřeje Kepky

Seznámili se na vysoké škole, kde on byl pedagog a ona studentka. Jsou spolu přes devět let a v budoucnu plánují i...

Brankář Dostál zklamal fanynky. Randí s finskou volejbalistkou, bývalkou Nečase

Neprůstřelný gólman Lukáš Dostál (23) byl hvězdou letošního mistrovství světa v hokeji. Nadšení z něj byli nejen mužští...