Infernal - pekelná záležitost

  12:08aktualizováno  18. července 3:47
Akčních adventur nevzniká sice zrovna málo, na druhou stranu těch opravdu dobrých mnoho není. Infernal má velké ambice stát se jednou z nich a zaujmout netradičním pojetím příběhu, chytrou akcí i zajímavými prostředími. Dáte si říct?

Infernal Pokud jste o titulu jménem Infernal dosud neslyšeli, nemusíte být smutní a nadávat si, že máte nedostatečné znalosti o hrách, jelikož i my jsme se s tímto názvem setkali teprve nedávno. Ono když se nějaká hra přejmenuje, nastává vždycky trochu zmatek, a to je přesně případ Infernalu, jenž dříve nesl označení Diabolique: Licence to Sin. Jakmile však polští Metropolis Software (Gorky 17, Gorky Zero) získali partnera pro zahraniční vydání titulu – Playlogic Entertainment, rozhodli se poněkud komplikované jméno zjednodušit a zúdernit. Tak vznikl Infernal, který se svými dalekosáhlými ambicemi rozhodně netají.

Čeká nás dobrodružství umístěné do současného světa, kde na pozadí každodenního švitoření probíhá epický souboj dobra se zlem, přičemž každá ze stran má na zemi, možná trochu příliš racionálně, svou vlastní agenturu.

Čeká nás dobrodružství umístěné do současného světa, kde na pozadí každodenního švitoření probíhá epický souboj dobra se zlem, přičemž každá ze stran má na zemi, možná trochu příliš racionálně, svou vlastní agenturu. EtherLight zastupuje boží zájmy a Abyss je naopak výspou zla. Hráč se dostane do role Ryana Lennoxe, zřejmě nejlepšího agenta, co kdy EtherLight zaměstnával, ovšem Ryan není ani Infernal omylem žádný andílek a nějací ti mrtví navíc ho příliš nevzrušují. I proto ho nakonec jeho zaměstnavatel vykáže a zbaví ho veškerých unikátních schopností, jimiž dříve ohromoval – Ryan se tak stává velmi zranitelným. Takhle ale příběh velkého hrdiny končit nemůže a taky nebude. Objevuje se totiž díra v letitém systému, který zaručuje vyvážení sil pekelných a nebeských a paradoxně by tímto fíglem získali na značné převaze ti dobří, čímž pádem by byla delikátní rovnováha narušena. Šéf Abyssu tak žádá Ryana, aby mu s „problémem“ pomohl a náš milý hrdina na nabídku přistupuje, samozřejmě pouze za předpokladu, že získá zpět své schopnosti v o něco temnějším ražení. Čeká nás tak zajímavý přerod někdejšího bojovníka za dobro, který kvůli své kariéře přestoupí na druhou stranu. Jako takovou perličku uveďme, že i hrdina, stejně jako název hry, prošel změnami. Dříve se jmenoval Dark Eaville a údajně nebyl ani zdaleka tak výraznou postavou jako je teď Ryan, s nímž by neměl být problém se ztotožnit, jelikož se nám často naskytne pohled do jeho rozporného charakteru.

Infernal Zápletka může působit mírně brakově, na druhou stranu nabízí pro akční adventuru ideální pozadí. Na hrdinu se díváte pohledem třetí osoby, kamera je konkrétně kousek nad ramenem a co jsme měli možnost vidět, dala by se hra popsat jako mix Psi-Ops, Tomb Raidera a Resident Evilu. Pochopitelně jde v první řadě o akci, jíž krom spousty nepřátel zprostředkují i tuny zbraní, pistole, samopaly, raketomety, plamenomety nevyjímaje, ke všemu se navíc můžeme těšit na ďábelské pomůcky. Podobně jako v již zmíněném Psi-Ops, disponuje hrdina širokou plejádou speciálních schopností, které budou využitelné jak v klasickém boji, tak při nejrůznějších hádankách. Můžete tak způsobovat dalekosáhlé exploze nebo se třeba teleportovat. Právě druhá jmenovaná abilita bude pro hru veledůležitá. Díky ní se dokážete v sekundě přemístit za nepřátele, vyhnout se tak jejich střelbě a v poklidu je odklidit z cesty. Nebo se skokem přemístíte na jinak těžko dosažitelné místo, kde se nachází potřebný spínač k vyvolání určité akce. Autoři tvrdí, že většina situací bude řešitelná vícero způsoby, ať už za pomocí zvláštních sil, nebo bez nich. K používání těchto schopností ovšem bude nutné mít dostatečné množství „Infernal many,“ kterou, společně se zdravím, vysáváte ze zabitých nepřátel.

Podobně jako v již zmíněném Psi-Ops, disponuje hrdina širokou plejádou speciálních schopností, které budou využitelné jak v klasickém boji, tak při nejrůznějších hádankách.

Inferna nabídne rovnou pětici poměrně rozsáhlých kampaní a nemusíme se bát, že by se jednalo o stokrát viděná klišé – jednotlivé levely se odehrávají na skutečně zajímavých místech. Kupříkladu v letadle, kde není příliš záhodno střílet, jelikož kulky poškozují trup letadla a ten samozřejmě není nezničitelný. Často jste tak odkázáni na boj muže proti muži hezky zblízka. Další úroveň se odehrávala pro změnu ve vlaku, v němž zasednete za statický kulomet a budete hezky kosit, případně teleportovat za záda plamenometníků (představte si tu parádu, když jim ze zádu střelíte do výbušných bomb). Jindy se zase ocitáte v kostele, kde se vám, díky boží přítomnosti, oslabí vaše schopnosti, čímž pádem se z větší části budete muset spolehnout na klasické zbraně.

Graficky nevypadá Inferna vůbec špatně, navzdory tomu, že engine vyvíjeli přímo Infernal v Metropolis Software a hra se nechystá na žádnou z next-gen konzolí, pouze na PC. Těšit se můžeme především na uzavřenější lokace, v nichž mají autoři šanci předvést každičký detail i ty nejlepší možné efekty. Rozhodli se také spoléhat na sílu nové technologie od společnosti AGEIA a jejich fyzikální karty. Jak však ukázal již Ghost Recon. Advanced Warrior, není zatím tato novinka kdovíjak omračující, ba právě naopak – často hru spíše zpomaluje, snad se tedy dočkáme brzkého vylepšení.

Těšit se můžeme především na uzavřenější lokace, v nichž mají autoři šanci předvést každičký detail i ty nejlepší možné efekty.

Jinak působí Infernal jako férově provedená akční adventura, která nabídne jak hodně akční pasáže, tak i zdánlivý klid a napětí v podobě stealth prvků, pro jejichž lepší provedení navíc hrdina dostane do vínku množství technologických fines, aby se před Samem Fisherem nemusel stydět. Hra už se nachází v pokročilém stádiu vývoje a její vydání očekáváme koncem tohoto roku.

Index očekávání: 85%

Autor:

Největší herní veletrh E3 probíhá od 11. do 13. června v Los Angeles. Bethesda předvedla novinky Doom: Eternal a Wolfenstein: Youngblood. Microsoft oznámil první informace o nové konzoli Xbox Scarlett a rozšíření Xbox Game Pass na PC.

EA na své vlastní akci ukázalo gameplay ze Star Wars Jedi: Fallen Order.

Témata: software, Vlak

Nejčtenější

Hodina s Cyberpunkem 2077: působí výpravněji a propracovaněji než Zaklínač 3

Xbox - E3 2019

Stejně jako loni, také letos CD Projekt Red za přísných bezpečnostních opatření ukazoval za zavřenými dveřmi pro...

Keanu Reeves odhalil start Cyberpunku 2077, nový Xbox vyjde na Vánoce 2020

Xbox - E3 2019

Microsoft oznámil službu Xbox Game Pass Ultimate, která spojuje dohromady trojí předplatné, a potěšil odhalením data...

Naprostá akční extáze, Doom Eternal je ještě dravější. Dojmy z hraní

Doom Eternal

Střílečka Doom Eternal působí jako po všech stránkách lepší a hlubší verze špičkového restartu z roku 2016. Ochutnávka...

RECENZE: Sigil od autora kultovního Dooma je návrat v čase o čtvrt století

Sigil

Legendární John Romero se vrací ve stejném stylu, s jakým před pětadvaceti lety změnil svým Doomem herní průmysl. Více...

Bethesda na E3 předvedla Doom a Wolfenstein. Na mobily míří Commander Keen

Doom: Eternal

Výstava E3 pokračovala konferencí Bethesdy. Doom i Wolfenstein potěšily příznivce stříleček a obě hry dorazí ještě...

Další z rubriky

Historická strategie ANNO 1800 nám učarovala. Po desítkách hodin nemáme dost

Anno 1800

Sedmý díl populární série budovatelských strategií vstoupil do bety. Láká na atraktivní období průmyslové revoluce a...

Washington DC je v troskách. Ochráníte zbytky civilizace v The Division 2?

The Division 2

Postapokalyptický Washington DC je v područí gaunerů. Do akce tak opět vyrážejí agenti Divize, aby situaci...

Budování socialismu jako strategie pro náročné. Dojmy z Workers & Resources

Workers & Resources: Soviet Republic

V chystané budovatelské strategii Workers & Resources nestavíme divy světa, ale šedá paneláková sídliště. Přesto je...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz